€18,2 δισ. αναμένεται να αγγίξει το eCommerce στην Ελλάδα παρουσιάζοντας συντηριτική ανάπτυξη

Μπορεί το eCommerce παγκοσμίως να εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, δεν ισχύει όμως και το ίδιο για την Ελλάδα και την Ευρώπη τόνισε ο κ. Μάκης Σαββίδης, Aντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων καθώς η κατάσταση αυτή των αργών ρυθμών ανάπτυξης έχει αρχίσει να γίνεται έκδηλη τόσο τεχνολογικά όσο και εμπορικά. 

Ανάπτυξη μεν, με αργό ρυθμό δε!

«Μετά την επικράτηση τα τελευταία χρόνια των αμερικανικών eCommerce εταιρειών, ειδικά στη βόρεια Ευρώπη από τους κολοσσούς Amazon και Ebay, σήμερα παρατηρούμε την επέλαση των ασιατικών κολοσσών Temu, Alibaba και Shein, οι οποίοι καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς της ευρωπαϊκής αγοράς και φυσικά και της χώρας μας» αναφέρει ο κ. Σαββίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «η Ευρώπη και ειδικά η Ελλάδα είναι εμπορικά και τεχνολογικά ανοχύρωτες μπροστά στον ανταγωνισμό με αυτά τα μεγαθήρια και καθημερινά χάνουμε σημαντικά μερίδια αγοράς, με αποτέλεσμα οι όποιες προσπάθειες για ηλεκτρονική ανάπτυξη, να γίνονται όλο και δυσκολότερες». Οι δυσκολίες αυτές είναι εμφανείς καθώς ευρωπαϊκές εταιρείες όπως οι Zalando, Allegro κτλ. αντιμετωπίζουν δυσκολίες να σταθούν ανταγωνιστικά. Όμως, παρά την αργή ανάπτυξη, γίνονται προσπάθειες για καινοτόμες ενέργειες ανάπτυξης όπως με το πρώτο eshop λαϊκής.

Το πρώτο eshop λαϊκής αγοράς έρχεται από την Θεσσαλία
Στον Θεσσαλικό Κάμπο εκτός από τα προϊόντα, άνθισε και μια νέα πρωτοβουλία: το πρώτο eshop λαϊκής αγοράς!

Στη χώρα μας μέσα σε μόλις δυο χρόνια τα διεθνή marketplaces αυτά έχουν κερδίσει μεγάλο έδαφος και να αρχίζουν να πλησιάζουν τα ελληνικά marketplaces. Τα πρώτα έχουν συνολικό μερίδιο περίπου 30% (Temu 10%, AliGroup 8%, Amazon 5%, Ebay 3%) με τις ελληνικές εταιρείες να έχουν το πρώτο εξάμηνο κατά προσέγγιση μερίδια αγοράς ως εξής: Skroutz 42%, Public 5%, E-shop.gr 4%, Plaisio 4%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το Eurocommerce στην Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2024 εκτιμάται ότι οι online αγορές σε προϊόντα και υπηρεσίες στην Ελλάδα θα αγγίξουν τα €18,2 δισ., παρουσιάζοντας αύξηση 5% σε σύγκριση με το 2023, που το ποσό αυτό ήταν €17,3 δισ. Η ελληνική αγορά πάντως έδειξε να έχει ένα κερδοφόρα δεύτερο τρίμηνο.

Συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές, ο ρυθμός αύξησης εμφανίζει ήπια θετική αντίδραση με αύξηση 7% το 2020, 8% το 2021, 10% το 2022 και 9% το 2023. Το ποσοστό των online πωλήσεων επί του ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στο 7,86% για το 2024 συγκριτικά με το 7,87% του 2023. Επίσης, σταθερό στο 58% παρέμεινε το ποσοστό των καταναλωτών ηλικίας 16-74 ετών που έκαναν κάποια on line αγορά το 2024.