35% των Boomers προτιμά αγορές από site λιανικής VS απευθείας απο brands

Φαίνεται ότι η μάχη ανάμεσα σε brand websites, online καταστημάτα και ηλεκτρονικές αγορές είναι ένα πολύπλοκο τρίγωνο όπου μέσα από χτίσιμο εμπιστοσύνης και στρατηγικών, όλοι προσπαθούν να προσελκύσουν καταναλωτές.

Σύμφωνα με το PYMNTS που σε συνεργασία με την Adobe κυκλοφόρησαν την έκθεση "The Online Features Driving Consumers to Shop With Brands, Retailers or Marketplaces" συγκέντρωσαν πληροφορίες από περισσότερους από 3.520 καταναλωτές στις ΗΠΑ για να εξετάσουν τους πρωταρχικούς παράγοντες που επηρεάζουν το πώς λαμβάνουν αποφάσεις οι online αγοραστές και τις διαφορές στις στρατηγικές που χρησιμοποιούν τα τρία διαφορετικά είδη εμπόρων.

Κάθε γενιά και η τάση της!

Παρατηρήθηκε ότι ένα 28% των καταναλωτών προτιμά να αγοράζει απευθείας από τα brand αντίθεση από ιστοσελίδα τρίτου λιανοπωλητή. Στην τάση αυτή ηγείται η Gen Z με το 43% να προτιμά αγορές brand to consumer, κάνοντάς την πιο πιθανή ηλικιακή ομάδα να το επιλέξει.

Αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις, αν αναλογιστεί κανείς ότι τα έξοδα της Gen Z αγγίζουν τα $14 δισ. μηνιαίως ή τα $169 δισ. ετησίως. Επιπλέον, ένα περαιτέρω 32% των millennials προτιμούν επίσης να ψωνίζουν από τον ιστότοπο ενός brand από ότι σε ένα online κατάστημα πωλητή.

Από την άλλη, οι baby boomers φαίνεται να προτιμούν να πραγματοποιούν τις ηλεκτρονικές αγορές τους από ιστοσελίδες λιανικής τρίτων έναντι εκείνες των brand. Μια τέτοια προτίμηση αποδίδεται σε διάφορους παράγοντες: αρχικά, τα retail sites συχνά διαθέτουν μεγαλύτερο εύρος προϊόντων, προσφέροντας έτσι περισσότερες επιλογές. Δεύτερον, διαθέτουν πιο ανταγωνιστές τιμές, κάνοντάς τα μια πιο ελκυστική επιλογή για τους αγοραστές που θέλουν να εξοικονομήσουν χρήματα από τις αγορές τους.

Σημαντική πτυχή επίσης των αγορών είναι η εμπιστοσύνη, με 3/4 καταναλωτές να τη θεωρούν υψίστης σημασίας όταν επιλέγουν ένα κατάστημα, ενώ ένα 15% δήλωσε ότι η εμπιστοσύνη ήταν το βασικό κίνητρο για να αποφασίσουν από που θα κάνουν τις αγορές τους, συνδυαστικά με τις υπόλοιπες εκτιμήσεις τους.

Όμως, όταν πρόκειται για αγορές μέσα από ιστότοπο λιανικής ή ηλεκτρονικής αγοράς το πιο σημαντικό σημείο για τους πελάτες κρίθηκε η τιμή και όχι η εμπιστοσύνη.

Από την έρευνα διαπιστώθηκε επίσης ότι οι ηλεκτρονικές αγορές ξεχώρισαν καθώς προσφέρουν χαρακτηριστικά τα οποία οι καταναλωτές εκτιμούν κατά τις αγορές τους, όπως γρήγορη παράδοση, δωρεάν αποστολή και ευρεία ποικιλία προϊόντων. Επομένως, αυτό αποδεικνύει ότι αρκετοί καταναλωτές συμβιβάζονται γύρω από την εμπιστοσύνη όταν υπερέχουν άλλοι παράγοντες όπως οι τιμές και η ευκολία.

H μελέτη λοιπόν διαπίστωσε ότι είναι απαραίτητη η βελτίωση των χαρακτηριστικών που βοηθούν τις αγορές για τους λιανοπωλητές προκειμένου να ενισχύσουν την αφοσίωση και να αυξήσουν τη δέσμευση των πελατών σε διάφορες ηλικιακές δημογραφικές ομάδες.