45 +1 Black Friday στατιστικά που θα πείσουν και τον πιο δισταστικό ιδιοκτήτη eshop το 2024
Black Friday! H μεγαλύτερη ημέρα αγορών του έτους για τους πωλητές σε όλο τον κόσμο. Είτε online είτε offline, οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να "κυνηγήσουν" προσοφορές και να "παλέψουν" για τα προϊόντα που θέλουν -ορισμένες φορές και κυριολεκτικά. Γι' αυτό είναι σημαντικό να επενδύσετε σε στρατηγικές και προετοιμασία που θα σας επιτρέψουν να δημιουργήσετε την απόλυτη εμπειρία αγορών. Όμως, για να κατανοήσετε καλύτερα για την επιτυχία και τη σημασία που έχει η περίοδος αυτή για το εμπόριο ξετρυπώσαμε ένα πλήθος από Black Friday στατιστικά το 2024 που θα σας πείσουν.
Ας δούμε λοιπόν ανά κατηγορίες τα πιο εντυπωσιακά και ενδιαφέροντα από αυτά.
Black Friday στατιστικά για τον όγκο πωλήσεων
1. Οι online πωλήσεις της Black Friday αυξήθηκαν κατά 8% σε ετήσια βάση αντιπροσωπεύοντας το $70,9 δισ. παγκοσμίως το 2023.
2. Η Black Friday οδήγησε σε online πωλήσεις ύψους $9,8 δισ. στις ΗΠΑ, αυξημένες κατά 7,5% σε ετήσια βάση
3. Οι αγορές στα καταστήματα αυξήθηκαν μόλις κατά 1,1% σε σύγκριση με το 8,5% για το eCommerce. Για αυτό είναι υψίστης σημασίας να επενδύσετε σε out-of-the-box στρατηγικές για να κεδίσετε τον ανταγωνισμό. Οι online πωλήσεις σε ολόκληρη την περίοδο των εορτών αυξήθηκαν κατά 6,3% σε ετήσια βάση, ενώ οι πωλήσεις στα καταστήματα αυξήθηκαν κατά 2,2%.
4. Τα Black Friday στατιστικά 2024 μας λένε επίσης ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις της Cyber Week αυξήθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα $298 δισ. το 2023. Οι πωλήσεις της Cyber Week στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 5% το ίδιο διάστημα, φτάνοντας τα $70,8 δισ. Συνολικά $123,5 δισ. δαπανήθηκαν online μόνο τον μήνα Νοέμβριο.
Black Friday στατιστικά για τους αγοραστές και τις καταναλωτικές δαπάνες
5. Η Black Friday ήταν η πιο δημοφιλής ημέρα για online αγορές το 2023, με 90,6 εκατ. καταναλωτές στις ΗΠΑ να πραγματοποιούν αγορές, αυξημένες κατά 3,9% από 87,2 εκα. το 2022.
6. Ένα ρεκόρ 200,4 εκατ. καταναλωτών ψώνισε κατά τη διάρκεια της Cyber Week 2023, ξεπερνώντας το περσινό ρεκόρ των 196,7 εκατ. κατά 1,9%. Οι online αγοραστές ανήλθαν σε 134,2 εκατ. αυξημένοι κατά 3% από τα 130,2 εκατομμύρια πέρυσι.
7. Το 2023 ένα 31% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ σχεδίαζε να κάνει τις γιορτινές αγορές του τόσο την Black Friday όσο και την Cyber Monday.
8. Οι κορυφαίοι προορισμοί για τους αγοραστές της Cyber Week το 2023 ήταν:
Online (44%)
Παντοπωλεία και σούπερ μάρκετ (42%)
Πολυκαταστήματα (40%)
Καταστήματα ρούχων και αξεσουάρ (36%)
Καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών (29%)
Για περισσότερες Black Friday τάσεις, insights και hot στρατηγικές, συντονιστείτε εδώ!
9. Το 95%των αγοραστών της Cyber Week πραγματοποίησε αγορές που σχετίζονται με τις διακοπές κατά τη διάρκεια του πενθημέρου το 2023, από 97% πέρυσι. Ενώ με βάση τα Black Friday στατιστικά του 2024, κατά μέσο όρο ξόδεψαν $321,41 κατά τη διάρκεια της Cyber Five 2023, ποσό παρόμοιο με το $325,44 του 2022.
10. Ανάμεσα στις ομάδες με εισόδημα $50K-$99K και $200K+, οι δαπάνες αυξήθηκαν κατά $315 (+26%) και $709 (+22%) αντίστοιχα σε ετήσια βάση.
11. Οι προγραμματισμένες δαπάνες για δωροκάρτες αυξήθηκαν κατά 38% σε ετήσια βάση στα $300, ενώ οι αγοραστές μείωσαν τις δαπάνες για δώρα τροφίμων και ποτών.
Black Friday στατιστικά για online traffic
12. To online traffic στο εμπόριο αυξήθηκε κατά 5% σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια της Cyber Week 2023. Μάλιστα, σε ολόκληρη την εορταστική περίοδο του 2023, το online traffic μειώθηκε μόλις κατά 0,4% σε ετήσια βάση, από 1,654 δισ. σε 1,648 δισ, που αντιπροσωπεύει μια μείωση μόλις 650 χιλ. διαδικτυακών επισκέψεων στις 51 ημέρες, η μικρότερη ετήσια μεταβολή που έχει καταγραφεί.
13. Τις πέντε ημέρες πριν από το Cyber Five το traffic αυξήθηκε κατά 41% σε ετήσια βάση. Εν τω μεταξύ, η κυκλοφορία κατά τη διάρκεια του Cyber Five μειώθηκε στην πραγματικότητα κατά 11%. Η μεγαλύτερη άνοδος της κίνησης σε ετήσια βάση σημειώθηκε την Παρασκευή πριν από την Black, η οποία αυξήθηκε κατά 63% σε ετήσια βάση, από 32 σε 52 εκατ. συνεδρίες.
14. Το traffic την Black Friday το 2023 ήταν σχεδόν διπλάσιo από τη μέση ημέρα του Οκτωβρίου, μια μείωση σε σχέση με πέρυσι, όπου ήταν 3 φορές μεγαλύτερη από τη μέση ημέρα του Οκτωβρίου.
15. Σύμφωνα με τα Black Friday στατιστικά για το 2024, τα ηλεκτρονικά είδη ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία που είδε το περισσότερο online traffic κατά την περίοδο των εορτών του 2023:
Ηλεκτρονικά: 53% (1,3 δισεκατομμύρια επισκέψεις)
Ένδυση και αξεσουάρ: 16% (386 εκατομμύρια επισκέψεις)
Υγεία και ομορφιά: 12% (290 εκατομμύρια επισκέψεις)
Τρόφιμα και φάρμακα: 6% (156 εκατομμύρια επισκέψεις)
Παιχνίδια και χόμπι: 4% (87 εκατομμύρια επισκέψεις)
Σπίτι και συσκευές: 3% (75 εκατομμύρια επισκέψεις)
Πολυκαταστήματα: 3% (71 εκατομμύρια επισκέψεις)
Άλλα (συμπεριλαμβανομένων των κοσμημάτων, συσκευών και ειδών οικιακού εξοπλισμού, ανταλλακτικών και αξεσουάρ αυτοκινήτων, αθλητικών ειδών και άλλων): 3% (71 εκατομμύρια επισκέψεις)
16. Τρεις στις πέντε διαδικτυακές συνεδρίες κατά τη διάρκεια του Cyber Five 2023 προήλθαν από κινητές συσκευές (57%). Το desktop ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής πηγή επισκεψιμότητας, με 33% με τα τάμπλετ να βρίσκονται στην τρίτη θέση, αποτελώντας μόλις το 1% της επισκεψιμότητας.
17. Σχεδόν 1 στις 10 συνεδρίες (9%) προήλθε από άγνωστη συσκευή, κάτι που συνήθως συμβαίνει εάν η συνεδρία προέρχεται από ένα κέντρο δεδομένων ή εάν ο αγοραστής αποκρύπτει τον τύπο της συσκευής του με ένα VPN.
18. Όπως αναφέρουν τα Black Friday στατιστικά το 2024, έως και το 29% του συνολικού traffic του Cyber Five το 2023 ήταν «κακό traffic», το οποίο δηλαδή προερχόταν από bots ή/και κέντρα δεδομένων, μια αύξηση 26% σε σύγκριση με το 2022.
Black Friday στατιστικά για mobile shopping
Αν και διαφορετικές πηγές λένε διαφορετικά πράγματα σχετικά με τις ακριβείς πωλήσεις μέσω mobile κατά τη διάρκεια της περσινής Cyber Five περιόδου, το πόρισμα είναι ότι το mobile shopping άγγιξε νέα ύψη το 2023.
19. Το 79% του eCommerce traffic της Cyber Week το 2023 προήλθε από κινητά τηλέφωνα το 2023, από 76% το 2022. Σύμφωνα με άλλη πηγή, το ποσοστό αυτό ανήλθε σε 57%.
20. Η Black Friday ήταν η μεγαλύτερη ημέρα της Cyber Five για τo mobile traffic με το 55,3% των συνεδριών να πραγματοποιείται από κινητές συσκευές.
21. Σύμφωνα με την Big Commerce, το 38% των online πωλήσεων κατά τη διάρκεια της Cyber Week προήλθε από κινητές συσκευές ενώ σύμφωνα με την Adobe, το ποσοστό αυτό ήταν 51,8%.
22. Ένα πολύ ενδιαφέρον από τα Black Friday στατιστικά είναι ότι η εγκατάσταση mobile app για «ανακάλυψη προσφορών» ήταν 113% υψηλότερη κατά τη διάρκεια της Black Friday από τον μέσο όρο του Νοεμβρίου.
23. Τα sessions σε eCommerce apps αυξήθηκαν κατά 20% σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια της Black Friday αυξήθηκαν κατά 20% σε ετήσια βάση.
24. Τα conversion rates για την ημέρα εκείνη ήταν 6,5% στα desktop και 3,2% στα κινητά με τον μέρο όρο στοιχείων ανά παραγγελία 3,6 σε desktop, 2,9 σε smartphone και 2,9 σε tablet.
Black Friday στατιστικά για καταναλωτικές τάσεις
25. Το Buy now, Pick-up In Store (BOPIS) χρησιμοποιήθηκε στο 18,4% των online παραγγελιών το 2023, μεταξύ των εμπόρων λιανικής που προσφέρουν την υπηρεσία (21% το 2022).
26. Κατά μέσο όρο στα Black Friday στατιστικά του 2024, το 55% των αγορών της Cyber Week καθοδηγήθηκε ειδικά από τις πωλήσεις και τις προσφορές, από 52% το 2022.σ
27. Το 31% των αγοραστών δήλωσε ότι μια περιορισμένης διάρκειας ευκαιρία ή προωθητική ενέργεια τους έπεισε να πραγματοποιήσουν μια αγορά για την οποία δίσταζαν, από 29% πέρυσι.
28. Οι αποκλειστικά online πωλητές (63%) και οι μαζικοί έμποροι (53%) ήταν οι πιο προτιμώμενοι προορισμοί αγορών. Τα πολυκαταστήματα είναι πιο δημοφιλή μεταξύ των ατόμων με υψηλές δαπάνες (40% έναντι 18% των άλλων) ενώ οι online αγοραστές είναι κατά μέσο όρο πρόθυμοι να δαπανήσουν $40 για να τύχουν δωρεάν αποστολής.
29. Τα βιώσιμα προϊόντα και οι συσκευασίες αποτελούν προτεραιότητα για πάνω από τους μισούς νεότερους αγοραστές.
30. Το 79% των καταναλωτών έχει ελάχιστη έως καθόλου εμπιστοσύνη στην ικανότητα των λιανοπωλητών να χρησιμοποιούν το AI με υπευθυνότητα.
31 Το 66% των αγοραστών δήλωσε ότι θα ψωνίσει κατά τη διάρκεια του Cyber Five για να καταπολεμήσει την αύξηση των τιμών (έναντι 49% το 2022) με 3 στους 10 να δηλώνουν ότι θεωρούν ότι οι εκπτώσεις της Black Friday αξίζουν.
32. Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον από τα Black Friday στατιστικά το 2024 είναι το γεγονός ότι το 24% των αγοραστών δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι οι λιανοπωλητές διογκώνουν τις τιμές κατά την προετοιμασία για την ημέρα αιχμής και τις μειώνουν την ημέρα της εκδήλωσης.
Black Friday στατιστικά για τα demographics
33. Το 73% των ανδρών πιστεύει ότι η Black Friday είναι μια μεγάλη ευκαιρία για να πετύχουν ένα deal, σε σύγκριση με το 67% των γυναικών. Μάλιστα ένα 23% των γυναικών δηλώνει ότι υποψιάζεται ότι οι πωλητές διογκώνουν τις τιμές τους πριν από την ημέρα αυτή, μόνο και μόνο για να τις «μειώσουν» φαινομενικά την ημέρα.
34. Το 84% των καταναλωτών της Gen Z λέει ότι οι εκπτώσεις της Black Friday αξίζουν.
35. Οι αγοραστές που ξοδεύουν πολλά χρήματα είναι ισομερώς κατανεμημένοι μεταξύ ανδρών και γυναικών, ηλικίας 27-59 ετών (58%) και με ετήσιο εισόδημα άνω των 100 χιλιάδων δολαρίων (61%).
36. Οι ομάδες με υψηλότερο εισόδημα σχεδιάζουν να ψωνίσουν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας Black Friday/ Cyber Monday με υψηλότερα ποσοστά από ό,τι οι ομάδες με χαμηλότερο εισόδημα.
37. Σύμφωνα με τα Black Friday στατιστικά 2024, η Gen Z ήταν η γενιά που μετάνιωσε περισσότερο για προηγούμενες αγορές της ημέρας αυτής, με το 60% των ερωτηθέντων της Gen Z να δηλώνουν μετανιωμένοι. Οι Baby Boomers ήταν η μόνη γενιά που δεν ανέφερε ότι μετάνιωσε για τις αγορές της.
Black Friday στατιστικά για Ευρώπη
38. Σε έρευνα του 2023 στο Ηνωμένο Βασίλειο, όλοι οι καταναλωτές δήλωσαν ότι γνώριζαν την Black Friday με το ένα τρίτο να λέει ότι γνώριζε πολύ καλά το γεγονός.
39. Ένα 77% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να ψωνίσει κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων της Black Friday, σε σύγκριση με το 70% παγκοσμίως
40. Οι κάτοικοι του Ηνωμένου Βασιλείου από την ευρύτερη περιοχή του Λονδίνου σχεδίαζαν να ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα την Black Friday με ένα μέσο όρο πάνω από £181 ενώ αντιθέτως, οι ερωτηθέντες από τη Νοτιοδυτική Ευρώπη ήταν πιθανό να ξοδέψουν τα λιγότερα, κατά μέσο όρο λίγο πάνω από £60.
41. Τα Black Friday στατιστικά το 2024 μας λένε επίσης ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Gen Z ήταν πιθανότερο να ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα τη Black Friday 2023, με προγραμματισμένες δαπάνες £176 κατά μέσο όρο. Αυτή η προγραμματισμένη δαπάνη μειωνόταν με κάθε γενιά.
42. Οι Ευρωπαίοι αγοραστές δήλωσαν ότι έψαχναν κυρίως για ηλεκτρονικά προϊόντα κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων της Black Friday. Τα ρούχα και τα αξεσουάρ ήταν τα επόμενα στη λίστα, ακολουθούμενα από τις οικιακές συσκευές και τη διακόσμηση. Αυτό ισχύει και για τους Έλληνες που τα ηλεκτρονικά και η ένδυση είναι οι κορυφαίες επιλογές με 55% και 52% αντίστοιχα.
43. Το 2023, πάνω από το 30% των Γάλλων καταναλωτών δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα χρήματα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια για τις αγορές τους την Black Friday. Λίγο λιγότερο από το 20% των ερωτηθέντων στην Ιταλία και την Ισπανία δήλωσαν το ίδιο.
44. Οι Ιταλοί είναι οι καταναλωτές που σχεδίαζαν να κάνουν τις περισσότερες αγορές αποκλειστικά μέσω διαδικτύου κατά τη διάρκεια της Black Friday 2023, όπως δήλωσε πάνω από το 70% των ερωτηθέντων. Λίγο πάνω από το 50% των αγοραστών στην Ισπανία και τη Γαλλία δήλωσαν το ίδιο.
45. Το 2023, σχεδόν το 20% των Γάλλων καταναλωτών δήλωσαν ότι σκοπεύουν να λάβουν σοβαρά υπόψιν τη βιωσιμότητα κατά τις αγορές τους την περίοδο της Black Friday. Εν τω μεταξύ, μόνο λίγο περισσότερο από το 10% των καταναλωτών στην Ιταλία και την Ισπανία δήλωσαν το ίδιο.
46. Ολοκληρώνουμε τα Black Friday στατιστικά αναφέροντας ότι οι Γάλλοι καταναλωτές αναμένουν να ξοδέψουν €309 την Black Friday το 2023, το κορυφαίο ποσό από τις τρεις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα. Οι Ιταλοί καταναλωτές δήλωσαν €273 και οι Ισπανοί καταναλωτές €238.
Και κάπου εδώ τα συναρπαστικά Black Friday στατιστικά του 2024 έφτασαν στο τέλος τους αλλά μας επιτρέπουν να δούμε τη σημασία της περιόδου αυτής επί των κερδών αλλά και πόσο σημαντική μπορεί να είναι η εναρμόνιση με τις απαιτήσεις της εποχής και των καταναλωτών. Αξιοποιήστε λοιπόν και τα δικά σας insights από προηγούμενη έτη για να δημιουργήσετε μια στρατηγική που θα εγγυάται επιτυχία.