Έχετε ετοιμάσει ένα killer eshop με επαγγελματικό περιεχόμενο και κορυφαίες ταχύτητα στις σελίδες σας; Πώς όμως θα αρχίσει το κοινό να βρίσκει τα προϊόντα σας για να δείτε τις πολυπόθητες μετατροπές που επιθυμείτε; Θα χρειαστεί να δώσετε βάση και να βελτιστοποιήσετε τις Shopify SEO περιγραφές προϊόντων ώστε να καταφέρετε να κερδίσετε μια ικανοποιητική θέση στην αναζήτηση που θα φέρει την επισκεψιμότητα που χρειάζεστε για να πετύχετε.

Ως Eshop Experts που ειδικεύονται στην ανάπτυξη επιτυχών eshop, στο άρθρο αυτό συγκεντρώσαμε επτά συμβουλές για τη συγγραφή περιγραφών προϊόντων που κερδίζουν καλύτερη κατάταξη στην αναζήτηση για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Τι είναι οι Shopify SEO περιγραφές προϊόντων;

Οι Shopify SEO περιγραφές προϊόντων βοηθούν τις ιστοσελίδες των eshop να εμφανίζονται καλύτερα στις μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Ουσιαστικά πρόκειται για τις περιγραφές των προϊόντων που περιλαμβάνουν ειδικές λέξεις και φράσεις τις οποίες ενδέχεται ότι θα χρησιμοποιήσουν οι χρήστες όταν αναζητούν αυτά τα πράγματα στο διαδίκτυο.

Αυτές οι περιγραφές εξυπηρετούν δύο σημαντικούς σκοπούς: βελτιστοποιούν τις σελίδες προϊόντων στις σελίδες σας και μπορούν να προσαρμοστούν για τροφοδοσίες προϊόντων σε πλατφόρμες αγορών όπως το Google Shopping. Για καλύτερα αποτελέσματα, συνιστάται η δημιουργία μοναδικών περιγραφών για κάθε πλατφόρμα και όχι η χρήση πανομοιότυπου περιεχομένου. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γράψετε μια βελτιστοποιημένη έκδοση για το Shopify store σας και μια ξεχωριστή έκδοση για τις καταχωρίσεις στα feed αγορών, ώστε να μεγιστοποιήσετε την ορατότητα και να αποφύγετε την επανάληψη περιεχομένου.

Αρχική οθόνη για δημιουργία Shopify eshop

7 συμβουλές για φιλικές Shopify SEO περιγραφές προϊόντων

#1 Απευθυνθείτε σε ανθρώπους όχι στα bots

Ο νούμερο ένα κανόνας για αποδοτικό SEO στο eCommerce, όσο ετοιμάζετε τα προϊοντα σας στο online store σας είναι να βεβαιωθείτε ότι τα κείμενά σας είναι χρήσιμα πρωτίστως για τους ανθρώπους και όχι για τα crawlers. Ο σκοπός της οργανικής αναζήτησης είναι να βοηθήσει τους χρήστες να βρουν ακριβώς αυτό που ψάχνουν. Εάν οι δικές σας περιγραφές προϊόντων ευθυγραμμίζονται με αυτόν τον στόχο και το search intent του κοινού σας τότε θα ικανοποιήσετε τους αλγόριθμους αναζήτησης της Google και θα καταταγείτε καλά.

Όταν γράφετε τις Shopify SEO περιγραφές προϊόντων σας, σημαντικές ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε είναι:

👉 Βοηθάει αυτό τον διαδικτυακό αγοραστή;
👉 Τους ενημερώνει, τους διαφωτίζει και τους βοηθά να πάρουν μια απόφαση αγοράς;

Αν ξεκινήσετε από το μηδέν χρησιμοποιώντας μια τέτοια προσέγγιση, είστε ήδη στον ιδανικό δρόμο για τη δημιουργία φιλικών προς το SEO περιγραφών προϊόντων. Αν έχετε ήδη έχετε γράψει τις περιγραφές σας, τότε δεν βλάπτει να κάνετε ένα επιπλέον έλεγχο για να δείτε ποιες αποδίδουν ή ποιες πιθανά χρειάζονται βελτίωση.

#2 Δώστε έμφαση στα οφέλη και συμπεριλάβετε τα χαρακτηριστικά

Για να γράψετε όμως μια κατατοπιστική, ακριβή περιγραφή θα πρέπει να γνωρίζετε εις βάθος το προϊόν που εισάγετε στο admin, διότι μια ασαφής γνώση ενός προϊόντος θα οδηγήσει σε μια εξίσου ασαφή περιγραφή, η οποία δεν θα είναι χρήσιμη ούτε για τους καταναλωτές αλλά ούτε και για τα search engines.

Εδώ όμως αξίζει και μερικά ακόμη σημεία που πρέπει να έχετε κατά νου. Οι Shopify SEO περιγραφές προϊόντων δεν αρκεί να εκθέτουν τα χαρακτηριστικά, ενός προϊόντος θα πρέπει να δίνουν έμφαση και στα οφέλη που προσφέρει. Τα χαρακτηριστικά είναι απρόσωπα και περιγράφουν τι μπορεί να κάνει ένα προϊόν, πώς μοιάζει ή πώς λειτουργεί, χωρίς να τα συσχετίζουν με τον αγοραστή.

Τα οφέλη από την άλλη επιτρέπουν στον αγοραστή να "συνδεθεί" με ένα προϊόν και να καταλάβει πώς θα βελτιώσουν τη ζωή του ή γιατί του καλύπτουν τη συγκεκριμένη ανάγκη για την οποία εξετάζει προϊόντα. Ουσιαστικά τα οφέλη περιγράφουν πώς τα χαρακτηριστικά του προϊόντος θα λειτουργήσουν για τον αγοραστή. Έτσι, η περιγραφή θα γίνει πιο σχετική για τον αγοραστή και καλύτερη για το SEO.

#3 Στοχεύστε στις σωστές λέξεις-κλειδιά για το προϊόν

Σαφώς από το κομμάτι της βελτιστοποίησης στις Shopify SEO περιγραφές προϊόντων δεν θα μπορούσε να λείπει η σωστή χρήση των keywords. Αυτό θα βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τις σελίδες σας, γεγονός που θα βοηθήσει τους χρήστες του διαδικτύου να βρουν αυτό που πουλάτε.

Το θέμα είναι να εντοπίσετε τη σωστή φράση, κάτι που ξεκινά με ένα αξιόπιστο εργαλείο έρευνας λέξεων-κλειδιών, όπως το SEMrush, το Google Keyword Planner ή το Moz Keyword Explorer. Τα εργαλεία αυτά σας επιτρέπουν να αναζητήσετε λέξεις-κλειδιά και να δείτε δεδομένα όπως τον όγκο αναζήτησης (πόσοι άνθρωποι ψάχνουν για μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί), τη δυσκολία για να καταταγείτε και
σχετικούς όρους που μπορείτε δυνητικά να χρησιμοποιήσετε στο περιεχόμενό σας (π.χ. λέξεις-κλειδιά μακράς ουράς).

Γενικότερα είναι προτιμότερο να επιλέγετε long-tailed keywords καθώς τείνουν να έχουν υψηλότερη εμπορική πρόθεση αναζήτησης.

Τα καλύτερα 27 δωρεάν SEO εργαλεία για το eshop σας
Βελτιστοποιήστε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης με μια σειρά από δωρέαν SEO εργαλεία. Βρείτε αυτά που θα καλύψουν τις ανάγκες σας!

#4 Τοποθετήστε στρατηγικά τα keywords στο κείμενό σας

Αφότου εντοπίσετε τις σωστές λέξεις κλειδιά, επόμενο βήμα είναι να τις τοποθετήσετε στρατηγικά στις Shopify SEO περιγραφές προϊόντων σας, όσο αναπτύσσετε το eshop σας. Μην ξεχνάτε να αποφεύγετε το keyword stuffing καθώς αυτό είναι εύκολο να συμβεί σε σύντομες περιγραφές με 300 λέξεις ή λιγότερο. Για να το αποφύγετε, χρησιμοποιήστε τη λέξη-κλειδί που σας ενδιαφέρει σε ορισμένα σημεία:

👉 Μία φορά στη διεύθυνση URL της σελίδας
👉 Μία φορά στον τίτλο της περιγραφής του προϊόντος
👉 Μία ή δύο φορές στο κείμενο
👉 Μία φορά στο alt text της εικόνας

Μην αμελήσετε επίσης να την συμπεριλάβετε στο κείμενο του link, μόνο εφόσον ταιριάζει με τον τίτλο του προϊόντος. Έτσι, θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να καταταγείτε και να αποφύγετε την τιμωρία για την επανάληψη της λέξης-κλειδί σας κατά κόρον.

Black Hat SEO: Τι είναι και ποιες τεχνικές πρέπει να αποφεύγεις πάση θυσία;
Όπως και τους villains στα γουεστερν έτσι και το Black Hat SEO είναι ένα κομμάτι που θα πρέπει να αποφεύγεις καθώς οι συνέπειες του μπορούν να γίνουν καταστροφικές για το eshop σου!

#5 Αφήστε το buyer awareness να επηρεάσει το μέγεθος περιγραφής

Αν και οι κανόνες για τη δομή και κατανομή είναι ορισμένοι, δεν υπάρχει κανένας κανόνας για το μήκος περιγραφής στις Shopify SEO περιγραφές προϊόντων. Αντίθετα, οι βέλτιστες πρακτικές συμβουλεύουν να βασίζετε το μέγεθος στο επίπεδο ενημέρωσης των πελατών για το προϊόν σας.

Χαμηλό awareness αγοραστών
Οι πιθανοί αγοραστές με χαμηλό awareness χρειάζονται περισσότερη πειθώ καθώς δεν γνωρίζουν εσάς, το προϊόν σας ή ότι γιατί το χρειάζονται. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να περιγράψετε διεξοδικά το προϊόν σας για να τους φέρετε στο επίπεδο ευαισθητοποίησης που απαιτείται για την πώληση.

Υψηλό awareness αγοραστών
Στο άλλο άκρο του φάσματος, οι online αγοραστές με υψηλό awareness γνωρίζουν ήδη πλήρως το προϊόν και το λόγο για τον οποίο το χρειάζονται. Χρειάζονται πολύ λιγότερη πειθώ για να ολοκληρώσουν μια πιθανά ήδη υπό εξέταση συναλλαγή.

Για παράδειγμα, όλοι γνωρίζουν τι είναι ένα t-shirt και για ποιο λόγο προορίζεται. Δεν χρειάζεται λοιπόν ολόκληρη έκθεση για να το εξηγήσετε αυτό. Στην συγκεκριμένη περίπτωση αυτό που έχει αξία και πρέπει να προβάλλετε μπροστά είναι τα ειδικά χαρακτηριστικά ενός προϊόντος όπως αν είναι από βιολογικό βαμβάκι, χειροποίητο με κεντημένες λεπτομέρειες ή από κάποιο σχεδιαστή.

Έτσι, το μήκος των Shopify SEO περιγραφές προϊόντων εξαρτάται από τους συγκεκριμένους στόχους σας, το επίπεδο γνώσης του προϊόντος τους και το είδος των προϊόντων που πουλάτε.

#6 Ετοιμάστε ένα σαφές CTA

Το τελικό CTA θα πρέπει να ακολουθεί την περιγραφή του προϊόντος καθώς αυτά βοηθούν τους αγοραστές να κινηθούν απρόσκοπτα κατά τη διάρκεια της διαδρομής τους, από την περιήγηση στο προϊόν μέχρι την ολοκλήρωση της πληρωμής. Θα πρέπει να είναι σαφή και ελκυστικά και να δηλώνουν ξεκάθαρα την ενέργεια που θέλετε να κάνει ο πελάτης αφότου έχει πληροφορεί επαρκώς από τις Shopify SEO περιγραφές προϊόντων που θα έχετε γράψει.

Δημιουργήστε σελίδες προϊόντων με CTA όπως «Προσθήκη στο καλάθι» ή «Αγοράστε τώρα». Πολλοί λιανοπωλητές χρησιμοποιούν επίσης και δευτερεύοντα CTA όπως «Προσθήκη στη λίστα επιθυμιών» για να επιτρέπουν στους αγοραστές να αποθηκεύουν τα επιθυμητά προϊόντα στον λογαριασμό τους για μελλοντικές αγορές ή παρακολούθηση.

Λάπτοπ σε γραφείο με οθόνη που γράφει SEO

#7 Δημιουργήστε μοναδικές περιγραφές προϊόντων σε κάθε σελίδα προϊόντος

Ένα άλλο απαραίτητο στοιχείο για καλό SEO είναι να αποφεύγετε πάση θυσία το διπλότυπο περιεχόμενο. Η δημιουργία παρόμοιων περιγραφών σε ίδια ή πανομοιότυπα προϊόντα μπορεί να δημιουργήσει επιπλοκές και μπερδέψει τις μηχανές αναζήτησης καθώς θα δυσκολευτεί προσπαθώντας να κατανομήσει τις σελίδες σας.

Για να βεβαιωθείτε ότι αυτό δεν θα σας συμβεί, φροντίστε κάθε μια από τις Shopify SEO περιγραφές προϊόντων σας να είναι μοναδική, συμπεριλαμβανομένων των συγκεκριμένων τίτλων προϊόντων.

Να θυμάστε ότι οι ποιοτικές Shopify SEO περιγραφές προϊόντων αξίζουν τον κόπο και θα πρέπει να αποτελούν κομμάτι από την eCommerce στρατηγική σας. Το κλειδί στο εγχείρημα αυτό είναι να σκέφτεστε πρώτα απ' όλα πώς θα πληροφορήσετε τον αγοραστή και κατόπιν να ακολουθήσετε τις βέλτιστες πρακτικές για να διασφαλίσετε ότι το online store σας θα γίνει ελκυστικό για τις μηχανές αναζήτησης.