Η AI εξατομίκευση κερδίζει την αφοσίωση πελατών στο Ηνωμένο Βασίλειο

Το AI φαίνεται ότι διαρκώς κερδίζει τους καταναλωτές καθώς μέσα από έρευνα της Bazaarvoice, αποκαλύπτεται ότι σχεδόν το ένα τρίτο των αγοραστών στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσε ότι η εξατομίκευση με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης αυξάνει την αφοσίωσή τους στα brand.

Νέα εποχή ξημερώνει για την αφοσίωση

Η έρευνα Shopper experience index της πλατφόρμας δημιουργίας περιεχομένου διαπίστωσε ότι το 31% των αγοραστών στο Ηνωμένο Βασίλειο πιστεύει ότι οι ανταμοιβές loyalty που καθοδηγούνται από το AI αυξάνουν την αφοσίωσή τους στα brand, ενώ το 28% υποστήριξε ότι οι εξατομικευμένες ανταμοιβές τους κάνουν να ψωνίζουν πιο συχνά. Επιπλέον, ένα 40% των αγοραστών του Ηνωμένου Βασιλείου ανέφερε ότι οι εξατομικευμένες εκπτώσεις ή προσφορές είναι πιο πιθανό να τους ενθαρρύνουν να μοιραστούν ένα προϊόν ή ένα brand στα social media.

Η Zarina Stanford, CMO της Bazaarvoice, δήλωσε ότι «σε μια εποχή όπου οι καταναλωτές κατακλύζονται από επιλογές, η εξατομίκευση και η πλαισίωση μπορούν να αποδειχθούν διαφοροποιητικοί παράγοντες για την αφοσίωση των εμπορικών σημάτων και τη δέσμευση των πελατών. Γιατί; Δημιουργεί απρόσκοπτες και σχετικές εμπειρίες. Οι εξατομικευμένες και συμφραζόμενες - τη σωστή στιγμή, το σωστό μέρος, τη σωστή μορφή - προσφορές και ανταμοιβές υπερβαίνουν τις γενικές εκπτώσεις- διαμορφώνουν τις αποφάσεις των καταναλωτών παρέχοντας ουσιαστική αξία προσαρμοσμένη στις ατομικές προτιμήσεις».

Το λιανικό εμπόριο δεν είναι το μόνο μέρος όπου η τεχνητή νοημοσύνη έχει τεράστιο αντίκτυπο, με μεγάλο αριθμό εταιρειών και ατόμων να χρησιμοποιούν ήδη τεχνολογίες όπως το GenAI στην καθημερινή τους ζωή. Οι αγοραστικές συνήθειες αλλάζουν καθώς οι νεότεροι καταναλωτές αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη, με αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών ηλικίας 18 έως 34 ετών να στρέφεται όλο και περισσότερο στα social media για έμπνευση σχετικά με το τι να αγοράσει και από πού.

Η Gen Z διαμορφώνει το μέλλον του social commerce
Πώς η Gen Z οδηγεί την ανάπτυξη του social commerce σε πλατφόρμες όπως το TikTok, το Instagram και το Snapchat.

Ταυτόχρονα και το περιεχόμενο από άλλους αγοραστές, όπως οι κριτικές, γίνεται επίσης ολοένα και πιο σημαντικό για τους καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου όταν κάνουν διαδικτυακές αγορές, με περισσότερους από τους μισούς αγοραστές να δηλώνουν ότι βρίσκουν τις κριτικές χρήσιμες και το 45% να δηλώνει ότι ένα προϊόν πρέπει να έχει 11 έως 50 κριτικές για να σκεφτεί να το αγοράσει.

Σχεδόν το 70% των αγοραστών δήλωσαν ότι βρίσκουν επίσης χρήσιμο το περιεχόμενο που δημιουργείται από άλλους αγοραστές όταν παίρνουν αποφάσεις σχετικά με το τι θα αγοράσουν, με περίπου το 16% των αγοραστών να αναφέρει ότι είναι πιθανό να πραγματοποιήσει μια αγορά με βάση περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, όπως κριτικές, αξιολογήσεις, φωτογραφίες και βίντεο.

Ο Stanford δήλωσε ότι οι λιανοπωλητές πρέπει να χρησιμοποιούν την εξατομίκευση, σε συνδυασμό με τον κατάλληλο συγχρονισμό, για να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να κάνουν περισσότερες αγορές, κάτι στο οποίο μπορεί να βοηθήσει το AI. Αλλά η εξατομίκευση δεν είναι η μόνη πτυχή του λιανικού εμπορίου στην οποία βοηθάει η τεχνητή νοημοσύνη όπως η παρακολούθηση των αποθεμάτων ή η ευκολότερη πρόσβαση και ερμηνεία των δεδομένων των eshop ή των προϊόντων ενώ εκεί έγκειται και η ελπίδα για να μειωθεί το ποσοστό επιστροφών. To μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα συνεχίσει να κυριαρχεί στο λιανεμπόριο και να ενισχύει τις εμπειρίες αγορών και την παραγωγικότητα.