Η Amazon, ο μεγαλύτερος online πωλητής λιανικής στον κόσμο και ένας σημαντικός πάροχος υπηρεσιών cloud, παρουσίασε ένα νέο εργαλείο που ονομάζεται Export Central για να διευκολύνει τους πωλητές να επεκτείνουν την εμβέλειά τους σε όλη την Ευρώπη. Αυτό το εργαλείο επιτρέπει στους πωλητές να έχουν πρόσβαση σε αγορές ακόμη και σε χώρες όπου η εταιρεία δεν διαθέτει τοπικό κατάστημα, εξαλείφοντας την ανάγκη των πωλητών να αντιγράψουν καταχωρίσεις ή να δημιουργήσουν νέους λογαριασμούς.

Το τοπικό κατάστημα σταματά να είναι απαραίτητο
Το εργαλείο εξαγωγών της Amazon αποτελεί μέρος του ευρύτερου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Εξαγωγών (European Export Program), δίνοντας τη δυνατότητα σε πωλητές από καταστήματα της εταιρείας σε έξι χώρες –Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ολλανδία– να εξάγουν τα προϊόντα τους σε 39 ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό περιλαμβάνει χώρες όπως η Αυστρία, η Πορτογαλία και η Ελλάδα, όπου η εταιρεία δεν λειτουργεί τοπικά καταστήματα. Ωστόσο, οι πωλητές στην Ολλανδία μπορούν να εξάγουν μόνο στο Βέλγιο, χωρίς καμία εξήγηση από την Amazon στο δελτίο τύπου της.
Οι διασυνοριακές πωλήσεις απλοποιούνται
Συνήθως, οι διασυνοριακές πωλήσεις της εταιρείας απαιτούν από τους πωλητές να δημιουργήσουν έναν νέο λογαριασμό στο κατάστημα κάθε χώρας. Ωστόσο, το νέο εργαλείο απλοποιεί αυτή τη διαδικασία, επιτρέποντας στους πωλητές να καταχωρούν προϊόντα σε πολλές περιοχές χωρίς την ταλαιπωρία της διαχείρισης ξεχωριστών λογαριασμών.
Οι στόχοι του προγράμματος
Η εταιρεία, που πρόσφατα μέσα στο καλοκαίρι ανακοίνωσε τα σχέδιά της σχετικά με το social commerce, δήλωσε ότι το πρόγραμμα εξαγωγών θα αυξήσει την επισκεψιμότητα και τη μετατροπή σε υπάρχουσες καταχωρίσεις πωλητών. Οι πωλητές που χρησιμοποιούν το Fulfillment by Amazon (FBA) εγγράφονται αυτόματα στο πρόγραμμα, αλλά άλλοι μπορούν να εγγραφούν χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν το FBA ή το Merchant Fulfilled Network.

Βελτιωμένες ρυθμίσεις αποστολής
Με το Export Central, οι πωλητές μπορούν να ενεργοποιήσουν ρυθμίσεις αποστολής, όπως τιμές και χρόνους μεταφοράς σε πολλά καταστήματα με τρία μόνο κλικ μέσω του Seller Account. Αυτό διευκολύνει τους πωλητές να διαχειρίζονται τις διασυνοριακές τους συναλλαγές.
Η διεθνής επέκταση διευκολύνεται
Σύμφωνα με τον Xavier Flamand, Αντιπρόεδρο Υπηρεσιών Πωλητών της εταιρείας στην Ευρώπη, η Amazon αναζητά συνεχώς τρόπους για να βοηθήσει τους συνεργάτες πωλήσεων να αναπτυχθούν και το Export Central είναι μια σημαντική πρόοδος για τους πωλητές που θέλουν να επεκτείνουν την επιχείρησή τους διεθνώς, ειδικά σε χώρες που δε διαθέτουν φυσικό κατάστημα. Οι πωλητές μπορούν πλέον εύκολα να παραθέσουν και να στείλουν προϊόντα σε όλη την Ευρώπη.
Τόνισε επίσης ότι το πρόγραμμα αφαιρεί πολλά παραδοσιακά εμπόδια στη διεθνή ανάπτυξη, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες να επικεντρωθούν στη δημιουργία και την πώληση προϊόντων. Η εταιρεία είναι αφοσιωμένη στην υποστήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων παρέχοντας εργαλεία και υπηρεσίες που τις βοηθούν να προσεγγίσουν ένα παγκόσμιο κοινό.
Η εταιρεία αλλάζει το σκηνικό του eCommerce
Αυτή η επιχειρηματική κίνηση μπορεί να ωθήσει τον κλάδο του eCommerce προς την απλούστευση του διασυνοριακού εμπορίου, διευκολύνοντας τις επιχειρήσεις να επεκταθούν διεθνώς. Καθώς η Amazon απλοποιεί τις λειτουργίες για τους πωλητές, δημιουργεί έδαφος για τη μείωση των φραγμών στο παγκόσμιο εμπόριο, κάτι που μπορεί να εμπνεύσει άλλες πλατφόρμες να υιοθετήσουν παρόμοια φιλικά προς τον χρήστη εργαλεία εξαγωγής.