Το online retail είναι ένας τομέας που διαρκώς βαδίζει προς ευκαιρίες ανάπτυξης και εξέλιξης και ψηφιοποίησης. Η εξέλιξη αυτή προσφέρει την ευκαιρία να αξιοποιήσετε νέες ομάδες-στόχους και να δημιουργήσετε τους δικές σας καθηλωτικές εμπειρίες πώλησης. Με τους φυσικούς και virtual κόσμους να διαπλέκονται συνεχώς ολοένα και περισσότερο, είναι σημαντικό να κατανοείτε τη δυναμική των online retail trends και να τα υιοθετείτε με τρόπο που σας εξυπηρετεί και σας βοηθάει.
Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά λοιπόν σε αυτά τα trends που μπορούν να αξιοποιήσετε ως πωλητές το 2025.
Ποια είναι τα κύρια online retail trends για το 2025;
Η άνοδος του spatial commerce
Το spatial commerce έχει πολλά πλεονεκτήματα για τη δημιουργία διακαναλικών εμπειριών αγορών που θα προσελκύσουν μακροπρόθεσμα τους πελάτες σας. Είναι ένα από τα online retail trends που ακόμη αναπτύσσεται, αλλά είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να παρακολουθείς πόσο γρήγορα εξελίσσονται οι τεχνολογίες γύρω από την επαυξημένη πραγματικότητα (AR), την εικονική πραγματικότητα (VR) και την τεχνητή νοημοσύνη (AI). Έτσι, μέσα από αλληλεοσυνδεόμενες πληροφορίες που θα δημιουργούν ένα οικοσύστημα, θα μπορούσαν για παράδειγμα οι πελάτες να γνωρίζουν αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο το απόθεμα μια συγκεκριμένη τοποθεσία.

Εξελίξεις όπως πιο προσιτά entry points, γρήγορο διαδίκτυο και ευκολία στη δημιουργία 3D μοντέλων είναι ζωτικής σημασίας για να επιτευχθεί τελικά η αναμενόμενη ωριμότητα. Οι συστάσεις βάσει τοποθεσίας, οι προσωπικοί βοηθοί αγορών και οι διαφανείς λεπτομέρειες των προϊόντων είναι μερικές μόνο από τις θετικές επιπτώσεις και δεν σταματάει μόνο εκεί. Το αποτέλεσμα είναι ένα ισχυρό εργαλείο για εσάς και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του brand σας.

Γιατί έχει σημασία:
To πρώτο αυτό από τα online retail trends γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ online και offline αγορών. Η προσέγγιση αυτή όχι μόνο βελτιώνει τις εμπειρίες των χρηστών αλλά και αξιοποιεί νέα segment πελατών που επιζητούν διαδραστικά και ελκυστικά περιβάλλοντα αγορών.
Βήματα μου μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες eshop:
👉Επενδύστε σε εργαλεία AR και VR: Χρησιμοποιήστε εφαρμογές AR που επιτρέπουν στους πελάτες να απεικονίζουν τα προϊόντα στους δικούς τους χώρους ή πλατφόρμες VR που προσφέρουν εικονικές εμπειρίες καταστημάτων.
👉Αξιοποιήστε τo ΑΙ: Προσφέρετε εξατομικευμένες συστάσεις και εμπειρίες αγορών σε συνάρτηση με το πλαίσιο, με βάση δεδομένα πραγματικού χρόνου, όπως η θέση των πελατών και τα επίπεδα αποθεμάτων.
To κωδικό όνομα είναι GTIN
Τα marketplaces έχουν γίνει κορυφαίοι προορισμοί αγορών για τους καταναλωτές, ακόμη και στην Ευρώπη. Εάν λοιπόν θέλετε να καταχωρίσετε και να πουλήσετε τα προϊόντα σας σε διεθνή marketplaces όπως το Amazon ή το eBay, αλλά ακόμη και σε εγχώρια marketplaces όπως το Skroutz, τα προϊόντα σας πρέπει να φέρουν σαφή σήμανση με τον αριθμό προϊόντος παγκόσμιου εμπορίου (Global Trade Item Number - GTIN). Ο GTIN που είναι ο αριθμός που βρίσκεται συνήθως κάτω από το barcode, διευκολύνει την εύρεση των προϊόντων σας στα marketplaces. Αυτό κάνει τους καταλόγους προϊόντων πιο ποιοτικούς και βελτιώνει και τις εσωτερικές διαδικασίες.

Μέσα από το δεύτερο αυτό από τα online retail trends θα κάνει κάθε προϊόν σας μοναδικό και έχει σημασία καθώς τα marketplaces και οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, απαιτούν μοναδική ταυτοποίηση προϊόντων μέσω του GTIN, ώστε να γίνει πιο φιλική προς το χρήστη η μεγάλη ποικιλία προϊόντων.
Γιατί έχει σημασία:
O GTIN βελτιώνει την ορατότητα των προϊόντων σας στα marketplaces, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της πλατφόρμας και βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών. Τα μοναδικά αυτά αναγνωριστικά προϊόντων βοηθούν επίσης στην αποφυγή σφαλμάτων καταχώρισης και στη διατήρηση της άδειας πωλήσεών σας.
Βήματα μου μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες eshop:
👉Ακριβείς ετικέτες: Βεβαιωθείτε ότι όλα τα προϊόντα επισημαίνονται με ακρίβεια με τους αριθμούς GTIN.
👉Διατηρήστε μοναδική ταυτοποίηση: Αποφύγετε την επανάληψη ή τα λάθη, καθώς αυτά μπορεί να οδηγήσουν σε αφαίρεση προϊόντων ή σε κυρώσεις.
👉Δημιουργήστε digital twins: Αξιοποιήστε την τάση ακόμη περισότερο δημιουργώντας ολοκληρωμένες ψηφιακές αναπαραστάσεις των προϊόντων σας για να βελτιώσετε την ακρίβεια του καταλόγου και να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη των πελατών.
Έξυπνοι κωδικοί QR
To τρίτο από τα online retail trends επικεντρώνεται στην επανάσταση που έφεραν τα barcode στο κόσμο του εμπορίου και πώς πλέον περνάμε σε μια αναβάθμιση που θα ορίσει το μέλλον τα QR. Τα barcode μπορούν να περιέχουν μόνο περιορισμένο αριθμό πληροφοριών ενώ τα QR επιτρέπουν τη διάθεση των σχετικών πληροφοριών στους χρήστες τη σωστή στιγμή και στο σωστό μέρος. Το κυριότερο είναι ότι οι κωδικοί 2D μπορούν να περιέχουν πρόσθετα δεδομένα, όπως ημερομηνία λήξης, αριθμό παρτίδας, σειριακό αριθμό και άλλα. Ως έμπορος, μπορείτε να συνδέσετε όλα τα προϊόντα σας στο διαδίκτυο και να προσφέρετε όσες πληροφορίες και διαδικτυακό περιεχόμενο θέλετε.

Γιατί έχει σημασία:
Tα ολοένα και εξελισσόμενα QR προσφέρουν δυναμικό, εξειδικευμένο περιεχόμενο που μπορεί να οδηγήσει στην αφοσίωση και την εμπιστοσύνη των πελατών. Είναι μια τάση που επιτρέπει στους πελάτες να έχουν πρόσβαση σε λεπτομέρειες όπως αριθμούς παρτίδων, ημερομηνίες λήξης και πιστοποιήσεις απευθείας από τα smartphones τους, εμπλουτίζοντας την εμπειρία αγορών.
Βήματα μου μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες eshop:
👉Αναβάθμιση σε κωδικούς 2D: Ξεκινήστε τη μετάβαση από τα barcode 1D στους κωδικούς QR 2D πριν από ένα από τα online retail trends γίνουν το παγκόσμιο πρότυπο το 2028.
👉Προσαρμόστε το περιεχόμενο: Χρησιμοποιήστε τους κωδικούς QR για να συνδέσετε με σελίδες προϊόντων, προσφορές ή πληροφορίες ανάκλησης, προσαρμοσμένες στις ανάγκες του κάθε πελάτη.
👉Ενισχύστε την εμπιστοσύνη: Παρέχετε διαφανείς λεπτομέρειες προϊόντος στις οποίες οι πελάτες μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση, ενισχύοντας την αξιοπιστία σας.
Αγκαλιάζοντας αυτά τα online retail trends το 2025, οι ιδιοκτήτες eshop μπορούν να παραμείνουν μπροστά από στον ανταγωνισμό, να ενθουσιάσουν τους πελάτες τους και να δημιουργήσουν ανθεκτικές στο μέλλον και τις εξελίξεις επιχειρήσεις. Οι ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερες - κάντε τις να δουλέψουν για εσάς.