Όταν σκέφτεστε κάτι που θέλετε να ψάξετε online, ποια είναι η πρώτη σας ενέργεια; Θα ανοίξετε μια μηχανή αναζήτησης όπως η Google ή το Bing, μιας και έχουν σχεδιαστεί για να αξιοποιούν μια πληθώρα ποικιλία πληροφοριών για να δίνουν ταξινομημένα αποτελέσματα. Αυτό λοιπόν σας δίνει μια καλή ιδέα για τη σημασία του SEO και γιατί πρέπει να επενδύσετε σε αυτό όσο αναπτύσσετε το eshop σας. Η δημοφιλής eCommerce πλατφόρμα έχει φροντίσει να έχει μια φιλική προς την αναζήτηση υποδομή και γι' αυτό αξίζει να δώσετε μια ευκαιρία στα Shopify built-in SEO tools για να βελτιωθείτε.

Οι μηχανές αναζήτησης καθορίζουν ποιες ιστοσελίδες είναι πιο πιθανό να είναι σχετικέ με το ερώτημα αναζήτησης και στη συνέχεια εμφανίζουν τα αποτελέσματα κατά σειρά συνάφειας.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τα αποτελέσματα αναζήτησης είναι πολλοί και ανάμεσά τους είναι οι εξής:

👉 ο αριθμός των οργανικών, μη πληρωμένων links που παραπέμπουν στο eshop σας από τρίτες πηγές.
👉 το κύρος του website (authority) με βάση το engagement και άλλους παράγοντες.
👉 η ηλικία του ονόματος domain
👉 η δομή και το περιεχόμενο του site και κατά πόσο είναι βελτιστοποιημένο για μηχανές αναζήτησης.

Βραχυπρόθεσμα λοιπόν, ο ευκολότερος τρόπος για να έχετε περισσότερο traffic στο eshop σας είναι να βελτιστοποιήσετε το SEO σας αξιοποιώντας τα Shopify built-in SEO tools έτσι ώστε μια μηχανή αναζήτησης να το αναγνωρίζει ως σχετικό με ερωτήματα που σχετίζονται με τα προϊόντα σας.

Shopify SEO: Ο απόλυτος οδηγός για σίγουρο traffic
Το μυστήριο γύρω από το τι είναι και πώς εφαρμόζω το Shopify SEO, έχει λύση. Θα τη βρεις σε αυτόν τον απόλυτο οδηγό για να γίνεις και εσύ Expert.

Βελτίωση του ranking με Shopify built-in SEO tools

Για να βελτιστοποιήσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα για τις μηχανές αναζήτησης, μπορείτε να ακολουθήσετε μερικά βασικά βήματα:

  • Βρείτε λέξεις-κλειδιά που είναι σχετικά με τα προϊόντα σας και το brand σας. Τι όρους αναζήτησης μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι πελάτες για να βρουν το κατάστημά σας;
  • Προσθέστε τις στο περιεχόμενό σας όπως σε τίτλους σελίδων, περιγραφές και alt text των εικόνων.
  • Βεβαιωθείτε ότι οι διευθύνσεις URL και τα ονόματα των αρχείων σας ευθυγραμμίζονται με το περιεχόμενο.
  • Προσθέστε το πλήρες domain σας π.χ. https://www.your-shopify-domain.com/sitemap.xml στο Google Search Console, ώστε να μπορεί να ανιχνευθεί και να ευρετηριαστεί αποτελεσματικά το eshop σας.
  • Δημιουργήστε περιεχόμενο σχετικό με τα προϊόντα σας και ενθαρρύνετε άλλα site να προσθέσουν link προς εσάς.
Χέρια που κρατούν τουβλάκια με λεκτικό SEO

Κατανοώντας τη φιλική προς το SEO υποδομή του Shopify

H δημοφιλής eCommerce πλατφόρμα ανάπτυξης eshop έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το SEO και προσφέρει μια σταθερή βάση με Shopify built-in SEO tools για βελτιστοποίηση. Οι βασικές πτυχές περιλαμβάνουν:

Καθαρή δομή URL: Το Shopify δημιουργεί αυτόματα καθαρές, ευανάγνωστες διευθύνσεις URL που είναι απαραίτητες για το SEO. Για παράδειγμα, οι σελίδες προϊόντων ακολουθούν μια λογική μορφή όπως /products/product-name.

Mobile responsiveness: Όλα τα Shopif themes είναι φιλικά προς mobile συσκευές, γεγονός που αποτελεί κρίσιμο παράγοντα κατάταξης, καθώς οι μηχανές αναζήτησης δίνουν προτεραιότητα σε ευρετηρίαση τέτοιων ιστοσελίδων.

Ενσωματωμένα πιστοποιητικά SSL: Όλα τα Shopify store συνοδεύονται από δωρεάν πιστοποιητικό SSL που εξασφαλίζει ασφαλείς συνδέσεις και ενισχύει την αξιοπιστία στις μηχανές αναζήτησης.

Γρήγοροι χρόνοι φόρτωσης: Η στιβαρή υποδομή της πλατφόρμας διασφαλίζει ότι το online store σας φορτώνει γρήγορα, βελτιώνοντας την εμπειρία του χρήστη και μειώνοντας τo bounce rate.

Ποια είναι τα Shopify built-in SEO tools;

Τα Shopify eshop διαθέτουν ενσωματωμένες SEO λειτουργίες που σας βοηθούν να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας.

Auto-generated tags: Το Shopify προσθέτει αυτόματα tags στις σελίδες για την αποφυγή προβλημάτων με διπλότυπο περιεχόμενο.

Shopify tags για SEO: Τι είναι και πώς χρησιμοποιούνται
Τι είναι τα Shopify tags για SEO και πώς χρησιμοποιούνται από τα eshop για καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Sitemap και Robots.txt: Τα αρχεία sitemap.xml και robots.txt του online store σας δημιουργούνται αυτόματα, βοηθώντας τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν αποτελεσματικά το eshop σας.

Title Tags και Meta Descriptions: Δυο ακόμη στοιχεία ανάμεσα στα Shopify built-in SEO tools που μπορείτε να επεξεργαστείτε. Με σωστές περιγραφές και τίτλους για τα προϊόντα, καλή δομή σελίδων, έξυπνα collections και ένα ενημερωτικό blog, όλα αυτά θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε σημαντικά την ορατότητα αναζήτησης.

Image Alt Text: Μπορείτε να προσθέσετε alt text στις εικόνες, το οποίο βοηθά στο SEO και την προσβασιμότητα.

Φυσικά, εκτός όμως από αυτά τα βασικά εργαλείας μπορείτε να βρείτε μια πληθώρα από SEO apps που θα σας επιτρέψουν να βελτιώσετε περαιτέρω τις δυνατότητες του καταστήματός σας και θα διευκολύνουν τους αγοραστές να βρίσκουν τα προϊόντα σας.

Πώς θα τα αξιοποιήσετε;

#1 Βελτιστοποιήστε Meta tags και τίτλους

Τα meta tags και οι τίτλοι είναι ουσιώδεις Shopify built-in SEO tools για τη μετάδοση της συνάφειας των σελίδων σας στις μηχανές αναζήτησης και στους χρήστες. Μπορείτε να επεξεργαστείτε εύκολα αυτά τα στοιχεία για μεμονωμένες σελίδες:

Στα product pages: Πλοηγηθείτε στα προϊόντα που σας ενδιαφέρουν στο admin. Επεξεργαστείτε το πεδίο Search engine listing preview για να προσαρμόσετε τα στοιχεία αυτά, ιδίως όταν ξεκινάτε το eshop σας για πρώτη φορά. Συμπεριλάβετε κύριες λέξεις-κλειδιά με φυσικό τρόπο, διατηρώντας παράλληλα την αναγνωσιμότητα.

Στα collections: Χρησιμοποιήστε περιγραφές πλούσιες σε λέξεις-κλειδιά και συναρπαστικούς τίτλους για να περιγράψετε τις ομάδες προϊόντων. Αποφύγετε την υπερπλήρωση λέξεων-κλειδιών και επικεντρωθείτε στην παροχή μιας σαφούς, συνοπτικής περίληψης του τι περιλαμβάνεται στη συλλογή.

Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Keyword Planner ή το Ubersuggest για να εντοπίσετε λέξεις-κλειδιά υψηλής απόδοσης που σχετίζονται με τα προϊόντα σας.

#2 Προχωρήστε σε βελτιστοποίηση εικόνων

Οι εικόνες είναι επίσης ένας άσσος στο μανίκι για να ενισχύσετε το engagement οι οποίες επηρεάζουν και την ταχύτητα των σελίδων, εφόσον δεν βελτιστοποιηθούν. Τα Shopify built-in SEO tools σας διευκολύνουν με την αποτελεσματική διαχείριση τους:

Περιγραφικό alt text: Προσθέστε alt text σε όλες τις εικόνες σγια να περιγράψετε το περιεχόμενό τους. Αυτό βελτιώνει την προσβασιμότητα και βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το πλαίσιο της εικόνας.

Συμπίεση μεγέθους εικόνων: Χρησιμοποιήστε την ενσωματωμένη συμπίεση εικόνων του Shopify ή εργαλεία όπως το TinyPNG για να μειώσετε τα μεγέθη των αρχείων χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα.

Ονόματα αρχείων: Μετονομάστε τα αρχεία εικόνων με περιγραφικά, πλούσια σε λέξεις-κλειδιά ονόματα πριν τα ανεβάσετε. Για παράδειγμα, το red-wool-scarf.jpg είναι καλύτερο από το IMG1234.jpg.

#3 Βελτιώστε την πλοήγηση και της δομή του website

Ένα καλά οργανωμένο site διευκολύνει τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν το eshop σας και βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη. Τα Shopify built-in SEO tools σας βοηθούν να το πετύχετε.

Πλοήγηση Breadcrumb: Ενεργοποιήστε τα breadcrumbs για να δείξετε στους χρήστες τη θέση τους στην ιστοσελίδα σας. Αυτή η λειτουργία είναι διαθέσιμη στα περισσότερα Shopify themes και βοηθά στην εσωτερική σύνδεση.

Σαφή μενού: Οργανώστε το κύριο μενού σας λογικά με κατηγορίες που αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες ψωνίζουν.

XML Sitemap: Το Shopify δημιουργεί αυτόματα έναν χάρτη τοποθεσίας XML, ο οποίος βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να ευρετηριάζουν αποτελεσματικά τις σελίδες σας. Μπορείτε να τροφοδοτήσετε το αρχείο αυτό στο Google Search Console ώστε να τη βοηθήσετε με το indexing.

κοπέλα που ουσιαστικά αναπαριστά το concept δημιουργίας του sitemap

#4 Αξιοποιήστε τα redirects και canonical tags του Shopify

301 Redirects: Εάν αλλάξετε τη διεύθυνση URL ενός προϊόντος κατά τη δημιουργία ή μεταφορά eshop ή αφαιρέσετε μια σελίδα, τα Shopify built-in SEO tools σας επιτρέπουν να ρυθμίσετε 301 Redirects για να αποφύγετε σφάλματα 404.

Shopify Guide: Δημιουργία και διαχείριση Shopify Redirects
Τα Shopify redirects είναι ένα σημαντικό κομμάτι για την υγεία του SEO σου. Εδώ θα βρεις όλες τις οδηγίες που θα χρειαστείς για να τα σετάρεις.

Canonical tags: Όπως αναφέραμε και στην παρουσίαση των εργαλείων παραπάνω, τα auto-generated tags σας βοηθούν να αποφύγετε προβλήματα διπλού περιεχομένου, ειδικά αν τα προϊόντα σας είναι διαθέσιμα σε πολλές κατηγορίες.

#5 Χρησιμοποιήστε το blogging του Shopify

Το content marketing είναι ένας ισχυρός τρόπος για την ενίσχυση του SEO και η λειτουργία blogging του Shopify ανάμεσα στα Shopify built-in SEO tools καθιστά εύκολη τη δημοσίευση ελκυστικών άρθρων:

Δημιουργήστε χρήσιμο περιεχόμενο: Γράψτε blog post που απαντούν σε συνήθεις ερωτήσεις πελατών ή αναδεικνύουν τα οφέλη των προϊόντων σας.

Εσωτερικό link-building: Συνδέστε σχετικές σελίδες προϊόντων ή collections μέσα στα άρθρα του blog σας για να βελτιώσετε την πλοήγηση.

Συνεπής δημοσίευση: Αναπτύξτε ένα content calendar για να διατηρείτε μια σταθερή ροή νέων δημοσιεύσεων, σηματοδοτώντας στις μηχανές αναζήτησης ότι το site σας είναι ενεργό.

#6 Παρακολουθήστε την απόδοση μέσα από analytics

Παρακολουθήστε την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών σας χρησιμοποιώντας ένα ακόμη από τα Shopify built-in SEO tools που είναι τα analytics.

Προσδιορίστε από πού προέρχεται η οργανική σας κυκλοφορία και παρακολουθήστε ποιες λέξεις-κλειδιά και σελίδες οδηγούν σε περισσότερες πωλήσεις. Εξετάστε και το bounce rate καθώς μπορεί να υποδεικνύει κάποια ανάγκη για καλύτερο περιεχόμενο ή σχεδιασμό σελίδων.

Η μέγιστη αξιοποίηση των Shopify built-in SEO tools είναι ένα ουσιαστικό βήμα στην κατασκευή Shopify eshop κάθε κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου που επιθυμεί να βελτιώσει την ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης. Με τη βελτιστοποίηση των meta tags, την αξιοποίηση του alt κειμένου εικόνας, τη δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου και τη χρήση αναλυτικών στοιχείων για την παρακολούθηση των επιδόσεων, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ισχυρό θεμέλιο για μακροπρόθεσμη επιτυχία. Συνδυάστε αυτές τις στρατηγικές με την ισχυρή υποδομή του Shopify και τις εφαρμογές τρίτων για να παραμείνετε μπροστά στο ανταγωνιστικό τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου.