Άντρες ή γυναίκες: Ποιος κυριαρχεί στο ελληνικό online shopping;

Μια ακόμη μάχη των φύλων αναλαμβάνει να απαντήσει η πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, "Focus On Tech Life Tips", που αναλύει στοιχεία από το δεύτερο εξάμηνο του 2024 αυτήν τη φορά για το online shopping, μας λέει το WWN. Τι έχουν να μας πουν τα ευρήματα λοιπόν;

Ποιος είναι ο κυρίαρχος πρωταθλητής;

Αρχικά, παρατηρήθηκε μια αξιοσημείωτη αύξηση στους χρήστες ηλικίας 55+ στο διαδίκτυο, με σχεδόν όλους τους Έλληνες να συνδέονται καθημερινά μέσω smartphone. Είναι επίσης το μέσο που δείχνουν να προτιμούν και για τη δημιουργία περιεχομένου καθώς 3 στους 5 Έλληνες επιλέγουν να τραβούν φωτογραφίες και πάνω από 2 στους 5 να δημιουργούν βίντεο μέσω mobile. Τα αποτελέσματα αυτά είναι ενθαρρυντικά καθώς δίνουν ένα πάτημα στις επιχειρήσεις για να βρουν περισσότερους τρόπους για να επιβιώσουν.

Eλληνικές επιχειρήσεις VS προκλήσεις 2025: Πώς θα επιβιώσουν
Προκλήσεις θα φέρει το 2025 για τις ελληνικές επιχειρήσεις και φαίνεται ότι μιας από τις λύσεις είναι το eCommerce.

Όμως, κυρίαρχοι του online shopping είναι οι γυναίκες που δείχνουν να έχουν "αγαπήσει" τα social media και να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο μέσα στις πλατφόρμες. Αυτό φυσικά οδηγεί τους influencers και τους celebrities να αποκτούν ολοένα και περισσότερη επιρροή στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων, με τις νεότερες γενιές να επηρεάζονται περισσότερο. Μάλιστα, το 12% του ελληνικού πληθυσμού δηλώνει ευθέως ότι εμπιστεύεται τα προϊόντα που προτείνουν οι διασημότητες ή influencers.

Ποιες κατηγορίες ήταν πιο δημοφιλείς;

Η έρευνα επίσης ανέδειξε τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών για το online shopping το τελευταίο εξάμηνο του 2024, οι οποίες ήταν:

• Ρούχα με ποσοστό 40%
• Παπούτσια με ποσοστό 31%
• Καλλυντικά με ποσοστό 24%
• Ηλεκτρονικά είδη με ποσοστό  23%
• Ξενοδοχεία / διαμονή με ποσοστό 23%

Ελληνικό eCommerce σε «άνθηση»: Τι ψωνίζουν οι Έλληνες
Η νέα έκθεση της Eurostat έδειξε ότι το ελληνικό eCommerce σημειώνει σημαντική άνοδο. Τι επιλέγουν να ψωνίσουν online οι Έλληνες;

Οι επιλογές αυτές μας δείχνουν ότι οι Έλληνες τείνουν να επικεντρώνονται σε κατηγορίες που αφορούν την ένδυση και την καθημερινότητα και σε δεύτερο εύρος τα ταξίδια και τις διακοπές. Είναι λοιπόν μια ένδειξη ότι οι καταναλωτές επικεντρώνονται στην κάλυψη των αναγκών τους έναντι στις σπατάλες για δώρα ή μη απαραίτητες ανάγκες.

Μέσα από την έρευνα αυτή λοιπόν βλέπουμε ότι το online shopping στην Ελλάδα και η χρήση του mobile έχει αυξηθεί αισθητά, με τις γυναίκες να γίνονται ολοένα και περισσότερο εξπερ στις eCommerce αγορές και του δημιουργικού περιεχομένου.