Η Barbie ατύχησε στα Οσκαρ αλλά θα κυριαρχήσει στις πωλήσεις το 2024

Μπορεί η κινηματογραφική μεταφορά της Barbie στο Χόλιγουντ να απέσπασε μόλις 1 Όσκαρ την περασμένη Κυριακή, όμως η διάσημη κούκλα είναι σε καλή θέση για άλλη μια χρονιά με σταθερές πωλήσεις.

Σύμφωνα με το PYMNTS, η Mattel, η εταιρεία πίσω από την Barbie, δίνει εύσημα στην κούκλα και την κινηματογραφική της σωσία, ότι βοήθησε στην αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων της κούκλας της εταιρείας κατά 29% σε σχέση με πέρυσι.

"Η διαρκή επιτυχία της βραβευμένης ταινίας Barbie ήταν μια επίδειξη της στρατηγικής μας για ψυχαγωγία και την πολιτιστική συνάφεια του brand μας εκτός των διαδρόμων των παιχνιδιών", δήλωσε στους μετόχους ένα στέλεχος της Mattel.

Η αναβίωση και κυριαρχία της Barbie

Φαίνεται λοιπόν ότι η αναγέννηση της Barbie ξαναξεκινάει. Την περασμένη εβδομάδα, η Mattel ανακοίνωσε την 65η επέτειο της διάσημης κούκλας, την οποία η εταιρεία σκοπεύει να εκμεταλλευτεί διοργανώνοντας μια ολοκληρωμένη υπερπαραγωγή αγορών στα καταστήματα και στο διαδίκτυο. Ο εορτασμός θα περιλαμβάνει εξειδικευμένες ψηφιακές προσφορές μόνο στο Amazon, το Walmart, το Target και δεκάδες άλλες εξειδικευμένες ιστοσελίδες λιανικής πώλησης.

Η Mattel έχει ήδη εγκαινιάσει την ιστοσελίδα της Celebrating an Icon, η οποία είναι αφιερωμένη αποκλειστικά στην εξύμνηση των έξι και πλέον δεκαετιών της Barbie ως πηγής εσόδων για την εταιρεία. Μένει τώρα μονάχα να φανεί από ποια πηγή θα φέρει το μεγαλύτερο κέρδος.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το 43% των καταναλωτών της Gen Z δήλωσε ότι προτιμά να ψωνίζει από τους ιστότοπους των brands, ποσοστό 53% υψηλότερο από τον μέσο καταναλωτή. Οι Millennials ακολουθούν με σχεδόν το 33% αυτών να μοιράζονται την ίδια προτίμηση. Εξίσου σημαντικό, το 72% όλων των καταναλωτών που ψωνίζουν από branded ιστοσελίδες (σε αντίθεση με ιστοσελίδες λιανικής τρίτων) δήλωσαν ότι βρίσκουν την εμπειρία αυτή ιδιαίτερα ικανοποιητική.

Οι καταναλωτές έχουν ενδοιασμούς σχετικά με τις αγορές απευθείας από brands. H έκθεση The Online Features Driving Consumers to Shop With Brands, Retailers or Marketplaces έδειξε ότι μόνο το 20% των ερωτηθέντων πίστευαν ότι τα site των brand υπερτερούν έναντι των αντίστοιχων λιανικής πώλησης. Όμως, παρά τους όποιους ενδοιασμούς, το ένα τρίτο των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι οι branded ιστότοποι έχουν τρία πράγματα που εκτιμούν: εμπιστοσύνη στο κατάστημα, καλή εξυπηρέτηση πελατών και διαθεσιμότητα live/ανθρώπινης βοήθειας.

Φυσικά, τεράστιος παράγοντας είναι και η εμπιστοσύνη καθώς τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες δήλωσαν ότι είναι καθοριστική για την επιλογή του καταστήματός τους, ενώ το 15% όσων ψωνίζουν αποκλειστικά σε επώνυμες ιστοσελίδες.

Αν οι πωλήσεις της Barbie το 2024 φτάσουν -ή και ξεπεράσουν- αυτές που είδε η Mattel το 2023, αυτό μπορεί να συμβάλει σε μια ακόμη εντυπωσιακή χρονιά για τον γίγαντα των παιχνιδιών. Αλλά αν η εταιρεία θέλει πραγματικά να κερδίσει αυτό που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μια μάχη για την Barbie μεταξύ των λιανοπωλητών φέτος, η Mattel θα μπορούσε να προσφέρει στους καταναλωτές πρόσθετα χαρακτηριστικά που αναζητούν στις ηλεκτρονικές αγορές.