Έρευνα της Big Commerce δείχνει πώς και πού ψωνίζουν οι πελάτες για οικιακό εξοπλισμό

Η Big Commerce, μία από τις κορυφαίες SaaS eCommerce πλατφόρμες για ταχέως αναπτυσσόμενα και καθιερωμένα brand και λιανοπωλητές B2C και B2B, ανακοίνωσε τα ευρήματα της τελευταίας της έρευνας για τους καταναλωτές με τίτλο "The Omnichannel Customer Journey: The New Buyer Experience for Home Furnishings Shoppers". Η έρευνα είχε κοινό περισσότερους από 3.000 καταναλωτές στις ΗΠΑ και επικεντρώθηκε στις ποικίλες αγοραστικές συμπεριφορές που παρακινούν τους καταναλωτές να αγοράσουν είδη σπιτιού, ώστε να βοηθήσει τα brand να κατανοήσουν τον τρόπο και τον τόπο που προτιμούν να ψωνίζουν οι πελάτες τους.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι μια ισχυρή στρατηγική omnichannel που συνδυάζει τόσο τις online όσο και τις in-store αγορές είναι το χρυσό κλειδί για τα brand με οικιακό εξοπλισμό για να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών και να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Εν τω μεταξύ, οι προωθητικές ενέργειες, η αναδυόμενη τεχνολογία, η βιωσιμότητα και οι εμπειρίες εντός του καταστήματος παρουσιάζουν δυνατότητες για την ενίσχυση της μακροπρόθεσμης πιστότητας της μάρκας.

Το online shopping θα κυριαρχήσει παραπάνω το 2024
Μέσα από έρευνα φαίνεται ότι το online shopping θα κυριαρχήσει ακόμη περισσότερο σε ένα ολοένα και περισσότερο omnichannel περιβάλλον.

Πού, τι και πώς προτιμούν να αγοράζουν οι καταναλωτές

Μπορεί η πανδημία να οδήγησε σε αύξηση των online αγορών, όμως το ενδιαφέρον για τις παραδοσιακές εμπειρίες επανέρχεται, με τους πωλητές οικιακών ειδών να βλέπουν σταθερή επισκεψιμότητα σε όλη τη διάρκεια του 2023. Σύμφωνα με το Big Commerce, το 48% των καταναλωτών προτιμούν να αγοράζουν οικιακό εξοπλισμό στο κατάστημα, το 28% προτιμά τις ηλεκτρονικές αγορές και το 24% δεν έχει καμία προτίμηση.

Μπορεί ένα μεγάλο κομμάτι των καταναλωτών να ψωνίζει από φυσικά καταστήματα, όμως η έμπνευση έρχεται από digital πηγές καθώς οι πιο δημοφιλείς επιλογές είναι οι εκθέσεις βελτίωσης σπιτιού (48%) καθώς και οι ιστοσελίδες και τα blog διακόσμησης σπιτιού (47%) με την περιήγηση στο κατάστημα (40%) να έρχεται κατόπιν. Στο κομμάτι της αναζήτησης προϊόντων κυριαρχούν τα social media (48%), πιθανότατα λόγω της αφθονίας του περιεχομένου που είναι διαθέσιμο σε πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok που έχουν τη δύναμη να εμπνεύσουν τους θεατές.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το 66% των καταναλωτών αγόρασε διαδικτυακά οικιακό εξοπλισμό υπνοδωματίου, ακολουθούμενα από διακοσμητικά αντικείμενα (56%) και λύσεις αποθήκευσης (49%). Όταν επιλέγουν να κάνουν αγορές μέσης τιμής ($100 - $499), συνήθως επιλέγουν τις αγορές από online markeplaces και μεγάλες αλυσίδες, ενώ η προτίμηση για τα website των ίδιων των εταιρειών (39%) είναι χαμηλότερη. Αυτό συμβαίνει δίοτι οι προσφορές ή δυνατότητες των marketplaces όπως η δωρεάν αποστολή δύο ημερών από πλατφόρμες όπως το Amazon είναι πιο ελκυστικές.

Amazon & IKEA: κυρίαρχοι σε online αγορές επίπλων (Ευρώπη)
Η Ευρώπη άνοιξε τα χαρτιά της γύρω από τις online αγορές επίπλων με τις Amazon και IKEA να κυριαρχούν!

Οι ευέλικτες πολιτικές επιστροφής προϊόντων, όπως οι δωρεάν υπηρεσίες pickup, παρέχουν τη σιγουριά που χρειάζονται οι καταναλωτές για να προχωρήσουν σε μια αγορά. Πάνω από το 60% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από μια online εταιρεία με οικιακό εξοπλισμό που προσφέρει δωρεάν επιστροφή, ενώ άλλοι παράγοντες όπως η απουσία χρέωσης για restocking (37%), μεγαλύτερη προθεσμία επιστροφής (36%) και οι υπηρεσίες παραλαβής επιστροφής (34%) είναι στοιχεία που επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό τις αγορές σε online καταστήματα.

Το Buy Online, Pick Up in Store δεν είναι πλέον προνόμιο αλλά προσδοκία

Η δυνατότητα αγοράς online με παραλαβή από το κατάστημα (Buy Online, Pick Up in Store, σε συντομογραφία BOPIS) δεν θεωρείται πλέον επιπλέον παροχή, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση. Το 69% των καταναλωτών χρησιμοποίησε την BOPIS τον τελευταίο χρόνο, ενώ το 80% αγόρασε επιπλέον προϊόντα κατά την παραλαβή της παραγγελίας, δίνοντας νέες ευκαιρίες στα καταστήματα για αύξηση των πωλήσεων. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 31% δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ τη δυνατότητα αυτή, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για τα καταστήματα να ενθαρρύνουν επαναληπτικές αγορές.

Όσον αφορά αγορές μεγαλύτερης αξίας με την επιλογή BNPL, οι καταναλωτές προτιμούν οικιακό εξοπλισμό όπως έπιπλα εσωτερικού χώρου (42%), υπνοδωματίου (32%), εξωτερικού χώρου (28%) και διακοσμητικά σπιτιού (26%).

Το trend Buy Now, Pay Later boostάρει τις online αγορές
H έρευνα της Adobe αποκαλύπτει τις νέες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών που βασίζονται στο σύστημα αγορών Buy Now, Pay Later και το εκτοξεύουν!

Οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν αναδυόμενες τεχνολογίες είναι πιο σίγουροι για τις αγορές τους

Αν και το 42% των ερωτηθέντων δεν έχει χρησιμοποιήσει νέες τεχνολογίες, το 27% έχει δοκιμάσει virtual showrooms, το 24% έχει χρησιμοποιήσει τρισδιάστατη απεικόνιση με επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και το 18% έχει δοκιμάσει εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας (VR) σε καταστήματα. Οι τεχνολογίες αυτές ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των καταναλωτών, καθώς το 47% αισθάνεται πιο σίγουρο για τις αγορές του. Οι δυνατότητες AR και VR, όπως τα 3D δείγματα των επίπλων από την εταιρεία UPLIFT Desk, δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να οπτικοποιήσουν τα προϊόντα στον χώρο τους, δημιουργώντας μεγαλύτερη σιγουριά για την επιλογή τους.

Οι προωθητικές ενέργειες και οι προτιμώμενοι διαφημιστικοί δίαυλοι επηρεάζουν έντονα τον τρόπο που οι καταναλωτές ψωνίζουν οικιακό εξοπλισμό. Συγκεκριμένα, το 82% αυτών που προτιμούν αγορές από κατάστημα θα ψώνιζε online αν υπήρχε αποκλειστική διαδικτυακή προσφορά, ενώ το 76% των online αγοραστών θα αγόραζε σε φυσικό κατάστημα αν υπήρχε προωθητική ενέργεια αποκλειστικά για εκεί. Ωστόσο, οι online αγοραστές είναι λιγότερο πιθανό να μεταβούν σε καταστήματα για αγορές λόγω της ευκολίας που τους προσφέρει το διαδίκτυο (43%).

Η βιωσιμότητα έχει σημασία, αλλά όχι με οποιοδήποτε κόστος

Καθώς οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη σημασία στην περιβαλλοντική επίπτωση των αγορών τους, πολλοί προτιμούν ενεργειακά αποδοτικά προϊόντα (39%) και προϊόντα με ανακυκλωμένες συσκευασίες (34%). Ωστόσο, οι περισσότεροι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον για τις βιώσιμες αυτές επιλογές. Οι εταιρείες με οικιακό εξοπλισμό θα πρέπει να αναζητήσουν οικονομικά αποδοτικές λύσεις για να ενσωματώσουν τη βιωσιμότητα στα προϊόντα τους.

Για να πετύχουν στην αγορά, οι εταιρείες πρέπει να κατανοήσουν πώς και πού προτιμούν να ψωνίζουν οι καταναλωτές και τι εκτιμούν σε ένα brand, ώστε να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους κατάλληλα.