Black Friday 2024: Τι επέλεξαν οι Έλληνες online αγοραστές σύμφωνα με το BestPrice
Η Black Friday 2024 ήταν ένα πολυαναμενόμενο γεγονός στην Ελλάδα, καθώς οι καταναλωτές περίμεναν με ανυπομονησία να εξασφαλίσουν τις καλύτερες προσφορές σε προϊόντα που έβλεπαν εδώ και μήνες. H online πλατφόρμα αγορών BestPrice.gr, παρέχει δεδομένα και μια σαφή εικόνα για την απόδοση του eCommerce, των προϊόντων που ξεπέρασαν τα charts των κατηγοριών που κυριαρχούσαν στα καλάθια των online αγοραστών.
Τάσεις και προσφορές Black Friday
Σύμφωνα με το BestPrice.gr, εντοπίστηκαν 77.412 «πραγματικές» προσφορές από περισσότερα από 3.800 καταστήματα. Η πλατφόρμα υποστηρίζει πως «πραγματική προσφορά» σημαίνει μείωση τιμής σε σύγκριση με τη χαμηλότερη τιμή που καταγράφηκε τους προηγούμενους μήνες.
Η Black Friday θεωρείται συχνά ως μια πολύ καλή ευκαιρία για τους αγοραστές να επωφεληθούν από σημαντικές εκπτώσεις, κακή όμως για το περιβάλλον. Οι online έμποροι λιανικής παρέτειναν την περίοδο εκπτώσεων, τρέχοντας προσφορές από τις 15 έως τις 29 Νοεμβρίου 2024, παρόμοια με πέρυσι. Τα δεδομένα δείχνουν αύξηση 136% στις online παραγγελίες την εκπτωτική αυτή ημέρα σε σύγκριση με μια κανονική Παρασκευή, αν και αυτή ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από την αύξηση 156% που καταγράφηκε το 2023. Κατά τη διάρκεια της εκτεταμένης περιόδου εκπτώσεων, οι online πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27% σε σύγκριση με τις προηγούμενες εβδομάδες , ενώ η μέση δαπάνη ανά καλάθι αυξήθηκε κατά 20%. Ωστόσο, η μέση αξία του καλαθιού παρέμεινε 6% χαμηλότερη από ό,τι κατά τη διάρκεια της Black Friday 2023.
Προϊόντα με κορυφαίες πωλήσεις
Κάποια συγκεκριμένα προϊόντα ξεχώρισαν ως τα αγαπημένα μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών. Τα παρακάτω είδη αποτελούσαν τη «χρυσή δεκάδα» της Black Friday 2024, κυριαρχώντας στα online καλάθια:
- Apple AirPods 2
- Samsung Galaxy A55 5G 8GB 128GB
- Samsung Galaxy A55 5G 8GB 256GB
- Xiaomi Redmi 13C
- Apple AirPods Pro 2nd Generation with USB-C Charging Case
- Sony PlayStation 5 Digital Edition Slim & Fortnite Cobalt Star
- Tefal EY855D Air Fryer 7.5lt
- JBL Tune 570 Ασύρματα Bluetooth Ακουστικά
- Natural Vitamins Natural Multi Fiber Complex Φυτικές Ίνες 90 Κάψουλες
- EA Sports FC 25 PS4
Αυξήσεις ανά κλάδο
Αρκετοί τομείς σημείωσαν αξιοσημείωτη αύξηση στις online πωλήσεις κατά την περίοδο της Black Friday 2024, στο ελληνικό eCommerce. Ακολουθούν οι κατηγορίες που ξεχωρίζουν και οι ετήσιες αυξήσεις στις πωλήσεις τους:
- Τεχνολογία +83% ( η αντίστοιχη αύξηση το 2023 ήταν +97%)
- Μόδα +53% ( η αντίστοιχη αύξηση το 2023 ήταν +74%)
- Σπίτι & Κήπος +48% (η αντίστοιχη αύξηση το 2023 ήταν +64%)
- Παιδικά-Βρεφικά +41% (η αντίστοιχη αύξηση το 2023 ήταν +46%)
- Υγεία & Ομορφιά +21% (η αντίστοιχη αύξηση το 2023 ήταν +5%)
- Μηχανοκίνηση +15% (η αντίστοιχη αύξηση το 2023 ήταν +14%)
- Χόμπυ-Αθλητισμός +15% (η αντίστοιχη αύξηση το 2023 ήταν +18%)
Η τεχνολογία παρέμεινε ο κορυφαίος τομέας, καθοδηγούμενη από το ενδιαφέρον των καταναλωτών για gadget όπως smartphone, ακουστικά και κονσόλες παιχνιδιών. Οι τομείς της μόδας και της οικιακής βελτίωσης είχαν επίσης καλές επιδόσεις, καλύπτοντας τους καταναλωτές που προετοιμάζονται για την εορταστική περίοδο.
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες
Ορισμένες κατηγορίες κέρδισαν εξαιρετική έλξη κατά τη διάρκεια της Black Friday 2024, με την επισκεψιμότητα αναζήτησης να διπλασιάζεται ή να τριπλασιάζεται σε σύγκριση με τις προηγούμενες εβδομάδες. Όπως διαβάζουμε και στο wwn.gr, αντικείμενα που σχετίζονται με το gaming ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή, υπογραμμίζοντας τον ενθουσιασμό των Ελλήνων παικτών. Οι πιο περιζήτητες κατηγορίες περιελάμβαναν:
- Καρέκλες Gaming 212%
- Bluetooth Handsfree 209%
- Θήκες iPhone 208%
- Φορτιστές Κινητών 192%
- Θήκες Κινητών Samsung 189%
- Στεγνωτήρια Ρούχων 175%
- Κουκλόσπιτα 160%
- Ηλεκτρικά Σκουπάκια 158%
- Gaming Ποντίκια 150%
- Σκούπες Ρομπότ 148%
- Power Banks 145%
- Κουζινικά Παιχνίδια 141%
- Ηλεκτρικές Οδοντόβουρτσες 136%
- Τιμονιέρες για Video Games 136%
- Soundbars 126%
- Ηλεκτρικές Βούρτσες Μαλλιών 125%
- Ηλεκτρικές Σκούπες Stick 119%
- Εξωτερικοί Σκληροί Δίσκοι 118%
- Χριστουγεννιάτικος Φωτισμός 110%
- Παιδικά Αυτοκινητάκια 108%
- Τηλεοράσεις 107%
- Gaming Πληκτρολόγια 103%
- Οθόνες Υπολογιστών 102%
- Air Fryers 101%
Αυτά τα είδη όχι μόνο αντικατοπτρίζουν τις εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών, αλλά υπογραμμίζουν επίσης την αυξανόμενη ζήτηση για λύσεις έξυπνου σπιτιού και εξατομικευμένα gadget.
Τι αναζήτησαν οι χρήστες στο BestPrice.gr
Τα δεδομένα αναζήτησης ρίχνουν περαιτέρω φως στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Οι τηλεοράσεις βρέθηκαν στην κορυφή της λίστας αναζήτησης με αύξηση 1.283% στον όγκο αναζητήσεων, υποδηλώνοντας έντονο ενδιαφέρον για την αναβάθμιση των συστημάτων οικιακής ψυχαγωγίας. Ακολούθησαν ηλεκτρικές σκούπες με stick, με τις αναζητήσεις να αυξάνονται κατά 1.067%, καθώς οι καταναλωτές έδωσαν προτεραιότητα στην αποτελεσματικότητα καθαρισμού.
Άλλες αξιοσημείωτες τάσεις αναζήτησης περιλαμβάνουν το Xiaomi 14T, το οποίο σημείωσε αύξηση κατά 526%, καθρεφτίζοντας τη συνεχιζόμενη κυριαρχία της Xiaomi στη μεσαία κατηγορία smartphones. Ακόμη, αναζητήσεις για gaming chairs Anda Seat παρουσίασαν άνοδο 354%, ενώ το brand Dyson ενισχύθηκε κατά 309%.
Επιπλέον, καταγράφηκε αύξηση του ενδιαφέροντος για προϊόντα gaming και ψυχαγωγίας, όπως τιμονιέρες gaming που παρουσίασαν άνοδο 401%, για PlayStation 5 που αυξήθηκαν κατά 310% και για gaming πληκτρολόγια αυξήθηκαν κατά 289%, δείχνοντας τη στροφή των χρηστών προς εξειδικευμένο εξοπλισμό που αναβαθμίζει την εμπειρία gaming.
Τέλος, οι κατηγορίες τεχνολογίας και οι οικιακές συσκευές δεν φεύγουν από το προσκήνιο:
- Οι αναζητήσεις για ρομποτικές ηλεκτρικές σκούπες αυξήθηκαν κατά 267%, δείχνοντας την αυξανόμενη προτίμηση για «έξυπνες» οικιακές λύσεις.
- Τα smartwatches κατέγραψαν άνοδο 226%, υπογραμμίζοντας τη σταθερή ζήτηση για wearables με προηγμένες δυνατότητες.
- Τα air fryers είχαν αύξηση 287% στις αναζητήσεις, παραμένοντας μια από τις κορυφαίες επιλογές για την κουζίνα.
- Τέλος, οι αφυγραντήρες παρουσίασαν αύξηση 180%, αντανακλώντας την επιθυμία για πιο ευχάριστες συνθήκες στους εσωτερικούς χώρους.
Οι τάσεις των τιμών
Οι διακυμάνσεις των τιμών κατά τη διάρκεια της Black Friday 2024 ήταν ένας άλλος τομέας ενδιαφέροντος. Η ανάλυση αναφέρει ότι το 20% των προϊόντων αγοράστηκαν σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με παλαιότερες περιόδους, ενώ περίπου το 73% των προϊόντων πωλούνταν σε σταθερές τιμές, με μικρές αποκλίσεις τιμών.
Συγκρίνοντας αυτά τα στοιχεία με πέρυσι, το ποσοστό των προϊόντων με έκπτωση ήταν σημαντικά χαμηλότερο το 2024. Το 2023, το 40% των προϊόντων πωλήθηκαν σε μειωμένες τιμές κατά τη διάρκεια της Black Friday, ενώ το 56% παρέμεινε αμετάβλητο.
Πέρα από την Black Friday 2024
Ενώ η Black Friday 2024 σημείωσε άνοδο στις πωλήσεις και την online δραστηριότητα, ορισμένες μετρήσεις υποδεικνύουν ένα ελαφρύ «πάγωμα» σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Η αύξηση των πωλήσεων κατά 27% κατά την εκτεταμένη περίοδο της Black Friday και η άνοδος της μέσης δαπάνης είναι θετικοί δείκτες, αλλά υπολείπονται της απόδοσης του 2023.
Η ημέρα των εκπτώσεων δεν αφορά μόνο τις άμεσες αγορές. Πλατφόρμες όπως το BestPrice.gr τονίζουν τη σημασία των προσφορών για όλο το χρόνο. Τα ελληνικά eCommerce καταστήματα μπορούν να αξιοποιήσουν αυτά τα δεδομένα για να βελτιστοποιήσουν τις προσφορές προϊόντων, τις στρατηγικές marketing και τη διαχείριση αποθεμάτων. Εξυπηρετώντας αυτές τις τάσεις, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες.