Όσα πρέπει να ξέρεις για το customer segmentation στο Shopify & BONUS tips

Η τμηματοποίηση πελατών είναι σημαντικό μέρος της επιτυχημένης λειτουργίας ενός eshop. Σας βοηθά να οργανώσετε τους πελάτες σας σε διαφορετικές ομάδες, με βάση τις συμπεριφορές ή τις προτιμήσεις τους. Το customer segmentation στο Shopify είναι ένας εύκολος τρόπος για να το κάνετε αυτό, μέσα από την ίδια την πλατφόρμα (admin). Όσο περισσότερα γνωρίζετε για τους πελάτες σας, τόσο πιο στοχευμένα μπορείτε να τους προσεγγίσετε με τα κατάλληλα προϊόντα, προσφορές και μηνύματα. Έτσι, εξοικονομείτε χρόνο, χρήματα και ενέργεια, ενώ παράλληλα βελτιώνετε τις πωλήσεις σας.

Τα 22 καλύτερα και δωρεάν Shopify tools που θες για το eshop σου
Η εργαλειοθήκη των Shopify tools διαθέτει επιλογές που θα κάνουν τη διαχείριση και ανάπτυξη του eshop σου απλούστερη. Ανακάλυψε τα 22 καλύτερα που έχει να προσφέρει.

Έτοιμοι να εμβαθύνουμε στην τμηματοποίηση (segmentation);

Πώς να τμηματοποιήσετε τους πελάτες σας

Ας φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη σας: Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ομαδοποιήσετε τους πελάτες σας. Ακολουθούν οι πιο συνηθισμένοι τρόποι για customer segmentation στο Shopify:

  • Δημογραφικά: Αυτό σημαίνει ότι χωρίζετε τους πελάτες σας με βάση συγκεκριμένα στοιχεία της ζωής τους, όπως ηλικία, φύλο, επάγγελμα, εισόδημα, οικογενειακή κατάσταση.
    Παράδειγμα: Αν πουλάτε βιβλία, μπορείτε να προβάλετε παιδικά βιβλία σε γονείς ή νεανικά σε εφήβους.
  • Γεωγραφικά: Αυτό σημαίνει ότι χωρίζετε τους πελάτες ανάλογα με το πού ζουν, όπως χώρα ή πόλη, γλώσσα, πολιτισμός.
    Παράδειγμα: Μπορείτε να διαφημίσετε μαγιό νωρίτερα, σε περιοχές με πιο ζεστό κλίμα, όπως η Κρήτη
  • Συμπεριφορικά: Σε αυτή την περίπτωση, οργανώνετε τους πελάτες με βάση τη συμπεριφορά τους, όπως τι αγοράζουν, πόσο συχνά αγοράζουν, αν είναι πιστοί πελάτες.
    Παράδειγμα: Αν κάποιος αγόρασε σαμπουάν αλλά όχι μαλακτικό, μπορείτε να του δείξετε μια ειδική προσφορά στο μαλακτικό. 
  • Ψυχογραφικά: Αυτό σημαίνει ότι χωρίζετε τους πελάτες σας σύμφωνα με τον τρόπο ζωής ή τα ενδιαφέροντά τους, όπως τι τους αρέσει, πώς ζουν, τι ξοδεύουν, τι τους ενδιαφέρει κ.α.
    Παράδειγμα: Μια εταιρεία με συμπληρώματα διατροφής μπορεί να δείχνει διαφορετικές διαφημίσεις σε όσους αγαπούν την πεζοπορία και σε όσους πηγαίνουν στο γυμναστήριο.
  • Τεχνογραφικά: Αυτό σημαίνει ότι οργανώνετε τους πελάτες με βάση την τεχνολογία που χρησιμοποιούν, όπως, αν χρησιμοποιούν κινητό ή υπολογιστή, αν προτιμούν email ή SMS, ποια social media χρησιμοποιούν.
    Παράδειγμα: Αν κάποιος προτιμά να λαμβάνει μηνύματα στο κινητό, μπορείτε να του στείλετε SMS για νέα προϊόντα. Αν βρήκε το κατάστημά σας μέσω Instagram, μπορείτε να του στείλετε περιεχόμενο ανάλογο με αυτήν τη συμπεριφορά.

Ποια είναι τα οφέλη

Το customer segmentation στο Shopify σας βοηθά να ομαδοποιείτε τους πελάτες σας, προσφέροντας πολλά οφέλη για το κατάστημά σας:

✅Καλύτερα αποτελέσματα στο marketing: Όταν γνωρίζετε το κοινό σας, αυξάνετε τις πωλήσεις. Στοχεύετε τα σωστά άτομα, εξοικονομείτε χρόνο, χρήματα και προσπάθεια.

✅Ισχυρότερες σχέσεις: Σας βοηθά να μάθετε τις συνήθειες, τις προτιμήσεις και την τοποθεσία των πελατών σας, ώστε να τους στέλνετε πιο προσωπικά μηνύματα μέσω email, SMS ή social media.

✅Ευκαιρίες για επιπλέον πωλήσεις (upsell & cross-sell): Όταν γνωρίζετε τι αγοράζουν οι πελάτες, μπορείτε να προτείνετε σχετικά προϊόντα.

✅Επανασύνδεση με ανενεργούς πελάτες: Μπορείτε να εντοπίσετε πελάτες που έχουν καιρό να αγοράσουν και να τους στείλετε στοχευμένα μηνύματα ή καμπάνιες για να τους επαναφέρετε.

Στοχευμένη προσέγγιση με βάση τις αγορές: Με το customer segmentation στο Shopify μπορείτε να προσφέρετε ειδικές προσφορές στους συχνούς αγοραστές ή να υπενθυμίσετε την παρουσία σας στους περιστασιακούς πελάτες μέσω email ή διαφημίσεων.

✅Στόχευση με βάση την τοποθεσία: Εστιάστε το marketing σε περιοχές με υψηλές πωλήσεις και χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως τα Facebook Ads ή τα Google Ads για γεωγραφική στόχευση.

✅Αλληλεπίδραση με πελάτες υψηλής αξίας: Προσφέρετε ειδικές παροχές στους καλύτερους πελάτες σας, όπως VIP προγράμματα, εκπτώσεις ή early access σε νέα προϊόντα.

✅Θερμή υποδοχή στους νέους πελάτες: Κάντε μια καλή πρώτη εντύπωση με ειδικές προσφορές ή εκπτωτικά κουπόνια. Στείλτε ένα ευχαριστήριο email μετά την πρώτη παραγγελία για να ενισχύσετε την πιθανότητα επαναγοράς.

📍 Πώς να δημιουργήσετε ένα τμήμα customer segmentation (για αρχάριους)

Η πλατφόρμα δημιουργεί αυτόματα κάποιες βασικές ομάδες πελατών (segments) για να σας βοηθήσει να ξεκινήσετε το customer segmentation στο Shopify. Δείτε τι σημαίνει η κάθε μία:

  • Πελάτες που έχουν κάνει τουλάχιστον μία αγορά: Όσοι έχουν αγοράσει κάτι έστω και μία φορά από το κατάστημά σας.
  • Πελάτες που έχουν κάνει περισσότερες από μία αγορές: Όσοι έχουν κάνει δύο ή περισσότερες παραγγελίες. Είναι συχνά οι πιο πολύτιμοι και πιστοί σας πελάτες.
  • Πελάτες που δεν έχουν αγοράσει ποτέ: Όσοι δημιούργησαν λογαριασμό ή εγγράφηκαν, αλλά δεν προχώρησαν ποτέ σε αγορά. Μπορείτε να τους στοχεύσετε με προσφορές ή email για να τους μετατρέψετε σε πελάτες.
  • Email subscribers: Περιλαμβάνει όσους εγγράφηκαν στο newsletter σας ή στις ενημερώσεις σας. Είναι κατάλληλοι για email marketing, ώστε να προωθήσετε προϊόντα ή εκπτώσεις.
  • Εγκαταλελειμμένα checkouts τις τελευταίες 30 ημέρες: Πρόκειται για πελάτες που πρόσθεσαν προϊόντα στο καλάθι και ξεκίνησαν το checkout, αλλά δεν το ολοκλήρωσαν. Μπορείτε να τους υπενθυμίσετε την αγορά με email ή άλλες ειδοποιήσεις.

Το Shopify έχει κάποια "έτοιμα" customer segments για να βοηθήσει τους εμπόρους να αναγνωρίσουν και να εκμεταλλευτούν την πελατεία τους. Τα default αυτά segments που υπάρχουν στο admin (διαχειριστικό) είναι δυναμικές λίστες βασισμένες σε κανόνες που ενημερώνονται αυτόματα με βάση τα δεδομένα των πελατών. Με τη δημιουργία τέτοιων τμημάτων, οι eCommerce επιχειρήσεις μπορούν να ομαδοποιούν πελάτες με παρόμοια χαρακτηριστικά, επιτρέποντας το στοχευμένο marketing και την εξατομικευμένη επικοινωνία.

Τα default customer segments του Shopify:

  • Εγγεγραμμένοι χρήστες (Email Subcribers): Οι χρήστες που έχουν εγγραφεί τις email marketing επικοινωνίες σας.
  • Πελάτες που αγόρασαν τουλάχιστον μία φορά (Customers who have purchased at least once): Αυτό το segment συγκεντρώνει τους πελάτες που έχουν αγοράσει ελάχιστα μια φορά από εσάς και πιθανά θα μπορούσαν να επιστρέψουν για επόμενες αγορές.
  • Εγκαταλελειμμένα checkouts τις τελευταίες 30 ημέρες (Abandoned Checkouts in the last 30 days): Το segment αυτό έχει συγκεντρώσει τους πελάτες που ξεκίνησαν ένα checkout αλλά δεν ολοκλήρωσαν την αγορά μέσα στις τελευταίες 30 ημέρες.
  • Πελάτες που έχουν αγοράσει περισσότερες από μία φορές (Customers who have purchased more than once): Το segment αυτό συγκεντρώνει τους πελάτες που ουσιαστικά είναι επαναλαμβανόμενοι και έχουν αγοράσει πολλαπλές φορές.
  • Πελάτες οι οποίοι δεν έχουν αγοράσει (Customers who haven't purchased): Αφορά το κοινό που έχει κάνει κάποια ενέργεια στο eshop σας αλλά δεν έχουν ολοκληρώσει καμία αγορά μέχρι τώρα.

(dis part is mine*)

Προσθήκη & επεξεργασία Shopify customer segments (Οδηγός)
Oι πελάτες σας είναι πολύ σημαντικοί και σε αυτό τον οδηγό θα δούμε πώς δημιουργούμε και επεξεργαζόμαστε τα Shopify customer segments στο admin.

Στο Shopify, κάθε segment δημιουργείται με βάση τα εξής:

  • Ένα φίλτρο (σε τι θέλετε να εστιάσετε, π.χ. τοποθεσία, προϊόντα που αγοράστηκαν, αριθμός παραγγελιών)
  • Έναν operator (πώς θέλετε να γίνει η σύγκριση, π.χ. «μεγαλύτερο από», «ίσο με», «μικρότερο από»)
  • Μία τιμή (ο αριθμός ή το στοιχείο που θα χρησιμοποιήσετε, π.χ. 3 παραγγελίες, 1 τοποθεσία ή 100€)

Δημιουργήστε segments

Βήμα 1: Επιλέξτε τα φίλτρα σας: Ξεκινήστε αποφασίζοντας τι είδους πελάτες θέλετε να εντοπίσετε. Επιλέξτε 2 ή 3 βασικά κριτήρια για customer segmentation στο Shopify. Για παράδειγμα:

  • Πελάτες που έχουν κάνει περισσότερες από 3 παραγγελίες
  • Πελάτες από μια συγκεκριμένη πόλη
  • Πελάτες που αγόρασαν ένα συγκεκριμένο προϊόν

Βήμα 2: Δημιουργήστε το τμήμα πελατών

  • Συνδεθείτε στο Admin
  • Από το αριστερό μενού, κάντε κλικ στην επιλογή «Customers»
  • Στην ενότητα «Customers», θα δείτε την επιλογή Segments
  • Κάντε κλικ στο «Create segment»

Βήμα 3: Ορίστε το φίλτρο σας: Αν, για παράδειγμα, θέλετε να εντοπίσετε πελάτες που έχουν κάνει περισσότερες από 3 παραγγελίες:

  • Επιλέξτε: “Number of orders”
  • Ορίστε: “more than”
  • Πληκτρολογήστε: “3”

Το φίλτρο σας θα εμφανίζεται ως εξής: Number of orders > 3

Βήμα 4: Αποθηκεύστε το segment σας

  • Δώστε ένα καθαρό και περιγραφικό όνομα στην ομάδα, π.χ. “Loyal Customers – 3+ Orders”
  • Πατήστε Save

🎯 BONUS: Στρατηγικές για τμηματοποίηση πελατών

Η πλατφόρμα διευκολύνει τη συλλογή δεδομένων και τη δημιουργία ομάδων, ώστε να μπορείτε να εστιάσετε σε αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία: Την ανάπτυξη της επιχείρησής σας και τη δημιουργία ισχυρών σχέσεων με τους πελάτες σας. Ας δούμε μερικές απλές στρατηγικές κινήσεις για customer segmentation στο Shopify:

Χρησιμοποιήστε το Segment Editor του Shopify

Μέσα στην καρτέλα Customers, υπάρχει το Editor. Δεν είναι ξεχωριστό εργαλείο, είναι η διεπαφή που βλέπετε όταν βρίσκεστε στην καρτέλα του Admin, όπου μπορείτε να επεξεργαστείτε τα segment των πελατών σας. 

Αν δεν σας εμφανίζει επιλογές για επεξεργασία, δοκιμάστε να αναζητήσετε:

  • «Edit segment» button
  • Περιοχή όπου μπορείτε να πληκτρολογήσετε ή να τροποποιήσετε ερωτήματα
  • Επιλογές φίλτρων για να αλλάξετε τα κριτήρια.

*Η ορολογία μπορεί να διαφέρει ελαφρώς, ανάλογα με την τρέχουσα έκδοση του Shopify Admin. 

Εγκαταστήστε apps

Υπάρχουν εφαρμογές που προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες για customer segmentation στο Shopify και μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν Eshop Expert για να τις ενσωματώσει στο eshop σας, όπως το Seguno, το LoyaltyLion και το Customer Segment Builder.Οι εφαρμογές αυτές προσφέρουν συγχρονισμό των τμημάτων καθώς και αυτοματισμούς για καμπάνιες.

Συγχρονίστε το Shopify Email

Αφού δημιουργήσετε ένα segment, μπορείτε να στείλετε στοχευμένα emails απευθείας μέσα από το Email. Για παράδειγμα:

  • Ειδοποίηση για επαναδιαθεσιμότητα σε πελάτες που αγόρασαν συγκεκριμένο προϊόν
  • Έκπτωση σε VIP πελάτες με περισσότερες από 5 παραγγελίες

Χρησιμοποιήστε το Shopify Flow

Το Flow προσφέρει αυτοματισμούς στο customer segmentation στο Shopify που βελτιώνουν τη στρατηγική σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε workflows ώστε οι πελάτες να προστίθενται αυτόματα σε συγκεκριμένα τμήματα, ανάλογα με τις ενέργειές τους, για παράδειγμα, όταν κάνουν μια αγορά ή αφήνουν το καλάθι τους. Παραδείγματα: Όταν ένας πελάτης κάνει την 10η παραγγελία του, προστίθεται στο VIP τμήμα και λαμβάνει email με έκπτωση. Αν κάποιος δεν έχει παραγγείλει για 90 ημέρες, προστίθεται σε τμήμα επανασύνδεσης.Έτσι, τα τμήματά σας παραμένουν πάντα ενημερωμένα και στοχευμένα.

Shopify Flow automations: Αυτοματοποιήσε το back office σου
H επιστροφή στη δουλειά γίνεται πιο εύκολη και αποδοτική με Shopify Flow automations σε διάφορες πτυχές λειτουργίας του eshop σου!

Στοχεύστε περιοχές μέσω Shopify Markets

Το Shopify Markets σας επιτρέπει να επεκτείνετε εύκολα τα eshop σας για να προσεγγίσετε διεθνείς αγορές χωρίς να χρειάζεται να δημιουργήσετε νέες και ξεχωριστές εκδοχές του online store σας. Μπορείτε να εντοπίζετε και να πραγματοποιείτε customer segmentation στο Shopify ανά χώρα ή περιοχή. Με αυτά τα δεδομένα μπορείτε να προβάλλετε διαφορετικό περιεχόμενο ή να τρέχετε ειδικές προσφορές ανά αγορά. Μπορείτε να το συνδυάσετε και με προσαρμοσμένα storefronts για ακόμα πιο στοχευμένο marketing.

Τμηματοποιήστε ανά channel

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε από πού προέρχονται οι πελάτες σας. Αν τους χωρίσετε με βάση το κανάλι αγοράς, όπως το eshop σας, μια εφαρμογή ή ένα φυσικό σημείο πώλησης, μπορείτε να προσαρμόσετε τα μηνύματα και τις προσφορές σας ανάλογα με το κοινό κάθε καναλιού.

Tα καλύτερα Shopify marketing κανάλια - Πώς να επιλέξεις
Ποια είναι τα καλύτερα Shopify marketing κανάλια και πώς να επιλέξεις αυτό που ταιριάζει στο eshop σου!

Κάντε το segmentation να δουλέψει υπέρ σας!

Τώρα που καταλάβατε πώς δουλεύει, ήρθε η ώρα να το βάλετε σε εφαρμογή. Οργανώνοντας τους πελάτες σας σε στοχευμένες ομάδες, ενισχύετε την επικοινωνία, χτίζετε καλύτερες σχέσεις και αυξάνετε τις πωλήσεις. Η πλατφόρμα προσφέρει εύχρηστα εργαλεία που κάνουν τη διαδικασία του customer segmentation στο Shopify απλή, χωρίς άγχη και manual απαιτήσεις. Δοκιμάστε νέες στρατηγικές, μείνετε συγκεντρωμένοι και δείτε την επιχείρησή σας να απογειώνεται. Με τον σωστό διαχωρισμό των πελατών, καταφέρνετε πιο γρήγορα τους στόχους σας, ενώ δημιουργείτε αφοσιωμένο κοινό.