Διαφέρουν οι προσδοκίες των γενεών στις online αγορές μόδας αποκαλύπτει έρευνα

Μέσα από έρευνα που διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία MX8 Labs σε ομάδα 302 αγοραστές έγινε μια προπάθεια να καθοριστεί ο καλύτερος τρόπος για τους λιανοπωλητές και τα brand για προσέλκυση και διατήρηση των πελατών από διαφορετικές γενιές που αναζητούν μόδα, ενδύματα, κοσμήματα και αξεσουάρ για online αγορές.

Η απάντηση είναι: Be you!

Όμως, τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι δεν υπάρχει μια μοναδική λύση γύρω από την οποία να συμφωνούν οι καταναλωτές για προσέλκυση και διατήρηση σε online αγορές μόδας. Αντ' αυτού, προτείνεται στους εμπόρους και τα brand να εξετάσουν ένα μείγμα πρωτοβουλιών marketing, συμπεριλαμβανομένης της εξατομίκευσης με βάση τo AI που θα προσαρμόζεται στι ξεχωριστές ανάγκες των εκάστοτε πελατών τους και θα οδηγήσει στη μείωση των κοστοβόρων επιστροφών.

AI η λύση για να μειωθούν οι επιστροφές ρούχων
Οι AI λύσεις φαίνεται ότι δίνουν στους έμπορους μια πιθανότητα για να καταφέρουν να μειώσουν τις επιστροφές ρούχων.

Η εξέλιξη αυτή μας δείχνει ότι μεμονωμένοι καταναλωτές θέλουν διαφορετικά πράγματα και έτσι μια προσφορά ή λύση για όλους δεν θα ήταν τόσο αποτελεσματική καθώς εισέρχονται στο παιχνίδι πολλοί παράμετροι όπως η ηλικία και το φύλο καθώς και οι αγοραστικές συνήθειες. Οι νεότεροι πελάτες, ιδίως οι Gen Z και Millennials προχωρούν σε online αγορές μόδας πιο συχνά από τους μεγαλύτερους σε ηλικία, ενώ οι baby boomers και οι Gen X ψωνίζουν λιγότερο συχνά και παρακινούνται από προγραμματισμένες και εποχιακές ανάγκες.

Το 36% των γυναικών δήλωσαν ότι οι αποκλειστικές εκπτώσεις, οι εκπτώσεις ή οι ανταμοιβές θα έκαναν ένα branded site να είναι εκείνο στο οποιο θα ξαναεπέστρεφαν για αγορές. Εν τω μεταξύ, το 24% των ανδρών δήλωσε ότι ένα πρόγραμμα loyalty ή προνόμια για τα μέλη είναι εκείνο που θα τους προσέλκυε σε μια ιστοσελίδα.

Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι διάφοροι παράγοντες έπαιξαν ρόλο στην απόφαση ενός καταναλωτή να μην ολοκληρώσει μια διαδικτυακή αγορά που εξέταζε. Οι σημαντικότεροι αποτρεπτικοί παράγοντες ήταν η αναμονή για μια πώληση ή έκπτωση (24%), τα υψηλά έξοδα αποστολής (23%), η έλλειψη επείγοντος (22%) και η αβεβαιότητα σχετικά με την ποιότητα του προϊόντος (22%).

Η Gen Z και οι millennials αλληλεπιδρούν συχνά με τις ιστοσελίδες, είτε μέσω της περιήγησης για έμπνευση, είτε μέσω της αναζήτησης εξατομικευμένων συστάσεων, είτε μέσω της αξιοποίησης χρονικά ευαίσθητων προσφορών και οι αγοραστές αυτοί ενδιαφέρονται για εικόνες υψηλής ποιότητας, τάσεις της μόδας και προτάσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους. Από την άλλη οι baby boomers και Gen X στις online αγορές τους επικεντρώνονται περισσότερο στην πρακτικότητα και την αξία, καθώς αναζητούν κίνητρα με γνώμονα την τιμή, όπως εκπτώσεις και δωρεάν αποστολή, και έλκονται επίσης από αξιόπιστα εργαλεία για μέτρηση μεγεθών.

Αλλάζουν οι προτεραιότητες δαπανών των baby boomers
Διαφορετικές προτεραιότητες φαίνεται να έχουν οι baby boomers γύρω από τον τρόπο που δαπανούν τον προϋπολογισμό τους.

Το αποτέλεσμα αυτό λοιπόν μας δείχνει ότι ο κόσμος του σημερινού eCommerce δεν θα έπρεπε να επικεντρώνεται μόνο στο να βρίσκει ενιαίες λύσεις καθώς είναι εμφανές ότι αυτό που κερδίζει στο τέλος είναι μια εμπειρία πιο συγγενική με την προσωπική εξυπηρέτηση. Μάλιστα, καθώς πλέον οι γενιές έχουν διαφορετικά επίπεδα ψηφιακής εξοικείωσης είναι ακόμη πιο σημαντικό να εντοπίσει κάθως brand πώς θα καταφέρει να προσελκύσει και να κρατήσει την πελατειακή του βάση.