Οδηγός για τη δημιουργία Shopify eshop στην Ελλάδα: Τι πρέπει να προσέξεις;
O κλάδος του eCommerce συνεχίζει να αναπτύσσεται σταθερά μέσα από την αυξανόμενη επέκταση του διαδικτύου, τις αγορές μέσω mobile και τις αλλαγές στις προσδοκίες των καταναλωτών. Ως ιδιοκτήτης επιχείρησης που επιθυμείτε να επεκταθείτε online, η δημιουργία Shopify eshop στην Ελλάδα μπορεί να γίνει μια εύκολη και ομαλή διαδικασία χάρις στην ευχρηστία που προσφέρει η δημοφιλής eCommerce πλατφόρμα.
Ως Experts στην κατασκευή Shopify eshop, ετοιμάσαμε έναν οδηγό που θα σας καθοδηγήσει στο πώς να δημιουργήσετε ένα Shopify store ειδικά προσαρμοσμένο στην ελληνική αγορά.
Γιατί το Shopify είναι ιδανικό για τις ελληνικές επιχειρήσεις;
Τι είναι όμως αυτό που κάνει το Shopify μια εξαιρετική επιλογή για τους Έλληνες επιχειρηματίες στο eCommerce; Αρχικά, το φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον εργασίας σας επιτρέπει να στήσετε το eshop σας χωρίς να χρειάζεστε τεχνικές γνώσεις διατηρώντας το παράλληλα οπτικά ελκυστικό και responsive στις διάφορες συσκευές.
Επιπλέον, καθώς το Shopify υποστηρίζει την προσαρμογή σε διάφορα markets καθώς και τις διεθνείς συναλλαγές μπορείτε να ορίσετε ως προεπιλογή την γλώσσα και το νόμισμα του βασικού κοινού στο οποίο πουλάτε. Η προσαρμογή κατά τη δημιουργία Shopify eshop επεκτείνεται και στις μεθόδους πληρωμής όπου μπορείτε να ορίσετε αυτές που είναι δημοφιλείς στους πελάτες σας.
Και εάν αυτά δεν σας έπεισαν αναλογιστείτε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν ήδη τουλάχιστον 4.137 ενεργά eshop σύμφωνα με στατιστικά αριθμός που μας δείχνει ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες εμπιστεύονται τις δυνατότητες της πλατφόρμας για να εξελιχθούν.
From Zero to Hero: Τα απαραίτητα βήματα για τη δημιουργία Shopify eshop
Εγγραφείτε και σχεδιάστε το eshop σας
Επιλέξτε το κατάλληλο πλάνο που ταιριάζει στις ανάγκες σας και συμπληρώστε τα στοιχεία σας για να ξεκινήσετε. Σε αυτό το στάδιο το σημαντικό που πρέπει να έχετε κατά νου είναι να επιλέξετε ένα πακέτο του οποίου οι λειτουργίες να καλύπτουν τις ανάγκες σας και να σχεδιάσετε την εμφάνισή σας σύμφωνα με το λογότυπο και τα branded στοιχεία που διαθέτετε.
Αφότου επιλέξετε το κατάλληλο theme κατά τη δημιουργία Shopify eshop που ιδανικά θα πρέπει να είναι mobile responsive, κατόπιν ξεκινήστε να δημιουργείτε τις σελίδες προϊόντων σας και προσθέστε όλες τις κατηγορίες και τα προϊόντα που διαθέτετε ενώ ταυτόχρονα δίνετε βάση στις φωτογραφίες και περιγραφές τους.
Βρείτε τα σωστά εργαλεία marketing και πωλήσεων που θα σας βοηθήσουν να πετύχετε τους στόχους σας. Υπάρχουν μάλιστα tools δημιουργημένα από ελληνικές εταιρείες που εξυπηρετούν ένα εύρος αναγκών της τοπικής αγοράς.
Συνδέστε το μοναδικό για εσάς domain
Αφότου ετοιμάσετε το κύριο κομμάτι του eshop σας είναι ώρα να δώσουμε βάση στην παραμετροποίηση που θα το κάνει ελκυστικό στην ελληνική αγορά. Πρώτο μέλημα είναι να δημιουργήσετε ένα προσαρμοσμένο domain π.χ. www.yourbrandname.gr καθώς αυτό θα ενισχύσει την αξιοπιστία σας και θα έχει καλύτερα αποτελέσματα στην αναζήτηση του ελληνικού κοινού. Μπορείτε:
- Να αγοράσετε έναν domain απευθείας από το Shopify.
- Να χρησιμοποιήσετε έναν τρίτο πάροχο όπως το Papaki ή το GoDaddy και να το συνδέσετε μέσω των ρυθμίσεων domain του Shopify.
Ενσωματώστε δημοφιλή για την Ελλάδα payment gateways
Η ελληνική αγορά απαιτεί τόσο τοπικές όσο και διεθνείς επιλογές πληρωμών και για αυτό πρέπει να συνδέσετε τις κατάλληλες κατά τη δημιουργία Shopify eshop. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς είναι:
- Viva Wallet: Μια δημοφιλής επιλογή για τοπικές συναλλαγές, προσφέροντας συμβατότητα με το Shopify μέσω προσαρμοσμένης ενσωμάτωσης.
- Revolut: Προσφέρει ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες, ιδανικό για διασυνοριακό εμπόριο.
- PayPal: Ευρείας εμπιστοσύνης από τους Έλληνες και τους παγκόσμιους αγοραστές.
- Alpha Bank και Πειραιώς ePOS: Δυο από τις πιο δημοφιλείς τράπεζες που δέχονται πολλαπλές πληρωμές μέσω Visa και Mastercard.
Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικότερα για τις μεθόδους πληρωμής εδώ.
Ρύθμιση των μεθόδων πληρωμής
Για να ρυθμίσετε και να επεξεργαστείτε τις μεθόδους πληρωμής, μεταβείτε στα Settings > Payments στο Shopify admin. Επιλέξτε τις προτιμώμενες πύλες πληρωμής σας ή/και προσθέστε χειροκίνητες επιλογές πληρωμής όπως η αντικαταβολή για ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία.
Ορίστε τις επιλογές αποστολής (shipping)
Ο τρόπος αποστολής και παράδοσης των προϊόντων σας είναι μια κρίσιμη πτυχή γενικότερα στο eCommerce και ιδίως στην Ελλάδα λόγω των γεωγραφικών προκλήσεων καθώς διαθέτει πολλές νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές.
Έτσι κατά τη δημιουργία Shopify eshop στην Ελλάδα, θα πρέπει να ορίσετε τις ζώνες αποστολής για το ηπειρωτικό τμήμα και τις λοιπές περιοχές. Μπορείτε να προσφέρετε δωρεάν αποστολή για παραγγελίες άνω μιας συγκεκριμένης αξίας για να ενθαρρύνετε μεγαλύτερες αγορές. Συνεργαστείτε με τοπικούς ταχυμεταφορείς όπως η ACS, η ΕΛΤΑ Courier, η Speedex και το BOX NOW και παρακολουθήστε την πορεία των αποστολών μέσα από Shopify apps.
Ορίστε κατ' αποκοπήν τιμές ή υπολογίστε το κόστος με βάση το βάρος και την απόσταση.
Βελτιστοποιήστε με στόχο το ελληνικό κοινό
Όσο πιο προσαρμοσμένο στην τοπική αγορά είναι το eshop σας τόσο πιο πιθανό είναι να επιτύχει καθώς θα διευκολύνει την εμπειρία αγορών των πελατών.
Μέσα από internationalization apps όπως το Translate & Adapt ή το G Traslate μπορείτε να προσφέρετε να προσφέρετε το eshop σας στα ελληνικά και στα αγγλικά. Βεβαιωθείτε ότι τα κείμενά σας έχουν φυσική ροή και καθημερινό και επαγγελματικό τόνο.
Επιπλέον, ως κομμάτι από την δημιουργία Shopify eshop, ορίστε το ευρώ (€) ως κύριο νόμισμα στα Settings > Store Currency. Εμφανίστε τις τιμές χωρίς ΦΠΑ σε εμφανές σημείο για να δομήσετε εμπιστοσύνη. Προσφέρετε εποχιακές προσφορές που θα συνάδουν με τις τοπικές προτιμήσεις και θα ευθυγραμμίζονται με τις ελληνικές γιορτές και εκδηλώσεις αγορών που είναι δημοφιλείς όπως Πάσχα, Χριστούγεννα και Black Friday.
Συμμορφωθείτε με τις νομικές απαιτήσεις στην Ελλάδα και την ΕΕ
Η λειτουργία ενός eshop στην Ελλάδα προϋποθέτει την τήρηση των τοπικών κανονισμών και των κανονισμών της ΕΕ για να διασφαλίσετε την ομαλή και νόμιμη λειτουργία του online store σας. Παρακάτω, θα δούμε τις βασικές νομικές απαιτήσεις, εστιάζοντας στο ΑΦΜ, τον ΦΠΑ και τη συμμόρφωση με τους νόμους για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Αρχικά, για τη δημιουργία Shopify eshop στην Ελλάδα αλλά και γενικότερα για τη λειτουργία μιας επιχείρησης απαιτείται να διαθέτετε έναν έγκυρο Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ). Αυτός απαιτείται είτε είστε ιδιώτης είτε είστε εγγεγραμμένη εταιρεία.
Προσθήκη ΦΠΑ στις τιμές
Στην Ελλάδα, ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) είναι υποχρεωτικός για τις περισσότερες επιχειρήσεις και ο συντελεστής διαφέρει ανάλογα με το προϊόν ή την υπηρεσία:
Κανονικός συντελεστής: 24% (ισχύει για τα περισσότερα αγαθά και υπηρεσίες).
Μειωμένοι συντελεστές: 13% (π.χ. τρόφιμα, ποτά) και 6% (π.χ. βιβλία, φάρμακα).
Νησιωτικές εκπτώσεις: Ορισμένα νησιά έχουν μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ ως μέρος ενός κινήτρου περιφερειακής ανάπτυξης.
Το Shopify υποστηρίζει τιμολόγηση με ΦΠΑ για τις επιχειρήσεις της ΕΕ.
Συμμόρφωση με τον κανονισμό GDPR της ΕΕ
Δεδομένου ότι η Ελλάδα αποτελεί μέρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η δημιουργία Shopify eshop πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς της ΕΕ για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Βασικό κομμάτι σε συτό είναι η συμμόρφωση με τον γενικός κανονισμός για την προστασία δεδομένων (GDPR) ώστε να προστατεύσετε τα δεδομένα των πελατών, συμπεριλαμβανομένων των ονομάτων, των emails, των στοιχείων πληρωμής και της συμπεριφοράς περιήγησης. Ζητήστε ρητή συγκατάθεση μέσα από pop-up παράθυρα ή checkboxes σε σελίδες όπως το checkout. Επιτρέψτε στους πελάτες να έχουν πρόσβαση, να διορθώνουν ή να διαγράφουν τα προσωπικά τους δεδομένα κατόπιν αιτήματος. Προσθέστε μια σελίδα Πολιτικής απορρήτου που να περιγράφει λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο συλλέγετε, αποθηκεύετε και χρησιμοποιείτε δεδομένα.
Δημιουργήστε όλες τις λοιπές απαιτούμενες νομικές σελίδες
Και φυσικά από τη δημιουργία Shopify eshop στην Ελλάδα δεν θα πρέπει να λείπουν οι ακόλουθες νομικές σελίδες:
Όροι και Προϋποθέσεις
Περιγράψτε τους όρους υπό τους οποίους οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιούν το online store σας, να αγοράζουν προϊόντα και να ζητούν επιστροφές ή ανταλλαγές. Αυτό σας βοηθά να προστατευτείτε νομικά σε περίπτωση διαφορών.
Πολιτική απορρήτου
Αναφέρατε λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο συλλέγετε, αποθηκεύετε και επεξεργάζεστε προσωπικά δεδομένα σύμφωνα με τον GDPR. Αναφέρετε τη χρήση cookies, εργαλείων παρακολούθησης και υπηρεσιών τρίτων, όπως το Google Analytics.
Πολιτική επιστροφών και επιστροφής χρημάτων
Οι ελληνικοί νόμοι και οι νόμοι της ΕΕ απαιτούν να προσφέρετε επιστροφές για ελαττωματικά προϊόντα και να επιτρέπετε μια περίοδο επιστροφής 14 ημερών για οποιονδήποτε λόγο (εξαιρουμένων ορισμένων ειδών, όπως τα ευπαθή προϊόντα). Προσδιορίστε πώς οι πελάτες μπορούν να δρομολογήσουν μια επιστροφή καθώς και τα χρονικά πλαίσια διεκπεραίωσης τους.
Πολιτική αποστολής
Αφότου τα έχετε σετάρει κατά τη δημιουργία Shopify eshop, εξηγήστε με σαφήνεια τους χρόνους παράδοσης, τα έξοδα αποστολής και τυχόν γεωγραφικούς περιορισμούς (π.χ. επιπλέον χρεώσεις για νησιωτικές περιοχές).
Η δημιουργία Shopify eshop στην Ελλάδα είναι το πρώτο βήμα προς την επιτυχία και είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι έχετε κάνει τσεκ σε όλα τα σημαντικά σημεία που θα κάνουν το online store σας πλήρως λειτουργικό.