Το λιανεμπόριο τροφίμων παρουσιάζει δυναμική ανάπτυξη στην Ελλάδα και σύμφωνα με έρευνα της NielsenIQ Ελλάδας, ένα 23,5% των χρηστών στην Ελλάδα κάνει online αγορές σε τρόφιμα κάθε εβδομάδα μαθαίνουμε από το ΣΕΠΕ (μέσω WWN).

Η άνοδος του e-grocery συνεχίζεται

Το ικανοποιητικό αυτό ποσοστό δείχνει ότι πλέον το eCommerce έχει αρχίσει να εισέρχεται στην ελληνική καθημερινότητα ολοένα και περισσότερο, με το e-grocery να παρουσιάζει ταχέα αύξηση. Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, οι γυναίκες ηλικίας 35-49 ετών, παντρεμένες και με οικογένειες 2-4 ατόμων, αποτελούν τον κύριο πυρήνα των online αγοραστών καταναλωτικών αγαθών. Πρόκειται για το κοινό που αναλαμβάνει την ευθύνη των αγορών του νοικοκυριού και προσαρμόζει τις συνήθειες του στις νέες τεχνολογικές δυνατότητες.

Έρευνα: Οι online αγορές τροφίμων στην Ελλάδα ανεβαίνουν
Το e-grocery, δηλαδή οι online αγορές τροφίμων στην Ελλάδα, ανεβαίνουν, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Ποιο είναι όμως το προφίλ του μέσου Έλληνα αγοραστή; Γενικότερα, ορίζεται ως η γυναίκα περίπου στα 39 της έτη, η οποία είναι υπεύθυνη για τις αγορές του νοικοκυριού. Οι βασικές online αγορές γίνονται κατά μέσο όρο τρεις φορές, με τις συμπληρωματικές να έρχονται δυο φορές την εβδομάδα. Το σημείο στο οποίο δίνουν εξαιρετική βάση οι καταναλωτές είναι οι τιμές και οι 9 στους 10 καταναλωτές όχι μόνο αντιλαμβάνονται τις αυξήσεις, αλλά στρέφονται και σε οικονομικότερες επιλογές, όπως σε private label προϊόντα, που κερδίζουν μερίδιο αγοράς.

Για να καταφέρουν λοιπόν να είναι αποτελεσματικές οι στρατηγικές των εταιρειών, θα πρέπει να κατανοήσουν τις ανάγκες των καταναλωτών και να δημιουργήσουν διαφοροποιημένες προτάσεις για προώθηση του "ψηφιακού ραφιού", που θα προσθέτει αξία. “Η ορατότητα των προϊόντων στις σελίδες αναζήτησης και η χρήση στρατηγικών SEO είναι κρίσιμες για την ενίσχυση της οργανικής αναζήτησης και την επιτυχία των online πωλήσεων”, αναφέρει η NielsenIQ

Προσδοκίες για το 2025

Από τα βασικά στοιχεία της αγοράς είναι η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού το 2024 και η αύξηση των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων κατά 3,7%, με τις μεγάλες αλυσίδες να συνεχίζουν την επέκτασή τους, ανοίγοντας 84 νέα καταστήματα μέσα στο έτος. Μάλιστα, ο Σκλαβενίτης, ως ηγέτης στον κλάδο, προχώρησε σε αλλαγές στο μοντέλο του για να τονώσει ακόμη περισσότερο τις online αγορές τροφίμων.

Σκλαβενίτης: Αλλαγές στο μοντέλο του έχουν στόχο πωλήσεις
Ως ηγέτης στο τομέα ο Σκλαβενίτης καινοτομεί διαρκώς και συμβαζεί με τις τάσεις των εποχών που θέλουν το e-grocery να ανεβαίνει.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της NielsenIQ, τα περισσότερα στελέχη του κλάδου αναμένουν ανάπτυξη πωλήσεων από 2% έως 5% το 2025, παρά τις προκλήσεις που δημιουργούν η μείωση εισοδήματος των καταναλωτών και η ρύθμιση της αγοράς. Εκτιμάται μάλιστα ότι τιμές στην χώρα μας θα αυξηθούν από 0% έως 4%.

Σημαντικό ρόλο θα παίξει επίσης η καινοτομία και η βιωσιμότητα, με τους καταναλωτές να εκτιμούν προτάσεις φιλικές προς το περιβάλλον, όπως η χρήση επαναχρησιμοποιούμενων σακουλών. Επιπλέον, ανεξάρτητα από τις online αγορές, το 46% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγοράζει περισσότερα προϊόντα private label σε σχέση με το παρελθόν, αναδεικνύοντας την τάση για οικονομικότερες και πιο βιώσιμες επιλογές.