Ecommerce Europe: Επείγον να εξισωθούν οι ίσοι όροι ανταγωνισμού στην Ευρώπη
To Ecommerce Europe μαζί με πολλά από τα μέλη των εθνικών ενώσεών του, μέσα από επιστολή ζήτησε ισότιμους όρους ανταγωνισμού για όλους τους φορείς του eCommerce στην Ευρώπη, υποστηρίζοντας ρητά καλύτερη εφαρμογή των υφιστάμενων κανονισμών.
Η κίνηση αυτή προκύπτει από την παρατήρηση και απογοήτευση ως εκ τούτου ότι πάροχοι από χώρες εκτός της ΕΕ καταφέρνουν να προσελκύουν Ευρωπαίους καταναλωτές χωρίς όμως να τηρούν τους κανόνες. Τουλάχιστον, αυτό φαίνεται έντονα σύμφωνα με την Ecommerce Europe, όσον αφορά τους κανονισμούς για την προστασία των καταναλωτών, την ασφάλεια των προϊόντων, την παραχάραξη, την προστασία των δεδομένων, την προστασία της ιδιωτικής ζωής, την περιβαλλοντική και φορολογική νομοθεσία.
Κανονισμοί και κόστη συμμόρφωσης
Οι κανονισμοί που διέπουν τις εταιρείες που έχουν ήδη την έδρα τους στην ΕΕ είναι πολλοί και το κόστος συμμόρφωσης τείνει να είναι υψηλό "καθώς οι κανόνες είναι γενικά πολύπλοκοι και συχνά δεν είναι πλήρως εναρμονισμένοι σε επίπεδο ΕΕ". Ως εκ τούτου, έχει καταστεί πρόκληση για τους εγκατεστημένους στην ΕΕ παίκτες να ανταγωνίζονται σε ισότιμο επίπεδο με νέους παίκτες από χώρες εκτός της ΕΕ που στοχεύουν στο ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο.
"Τα τελευταία χρόνια και ακόμη πιο πρόσφατα, νέοι παίκτες του ηλεκτρονικού εμπορίου από χώρες εκτός της ΕΕ έχουν εισέλθει στην Ένωση και ασκούν μεγάλη πίεση στην ενιαία αγορά και στις εταιρείες που είναι ήδη εγκατεστημένες στην ΕΕ", παρατηρεί ο Luca Cassetti, γενικός γραμματέας της Ecommerce Europe.
Ο Cassetti συνεχίζει: "Ήμασταν πάντα, και θα συνεχίσουμε να είμαστε, σθεναρά υπέρ μιας ανοικτής και ανταγωνιστικής αγοράς, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Ωστόσο, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων και οι αρμόδιες αρχές πρέπει να διασφαλίζουν ότι αυτός ο ανταγωνισμός είναι δίκαιος".
Ο δρόμος ανοιχτός για πιθανους κινδύνους
Όμως, δεν είναι μόνο ο αθέμιτος ανταγωνισμός το πρόβλημα είναι και το γεγονός ότι αν δεν τηρούνται οι κανόνες, υπάρχει η πιθανότητα πιθανά βλάβερά αντικείμενα να φτάσουν στους καταναλωτές της EE και το θέμα που προκύπτει δεν είναι η ανεπάρκεια των υφιστάμενων κανόνων όσο η ανεπαρκής εφαρμογή τους σε εταιρείες που δεν εδρεύουν στην ΕΕ.
Η Ecommerce Europe και οι εθνικοί συνυπογράφοντες υποστηρίζουν ότι η εποπτεία των ξένων παικτών θα πρέπει να είναι εξίσου αυστηρή με εκείνη των παικτών εντός της Ένωσης και ζητούν να "επιβληθούν κυρώσεις στους μη συμμορφούμενους παίκτες με την ίδια αποφασιστικότητα".