Σύμφωνα με την National Retail Federation (NRF, Εθνική Ομοσπονδία Λιανεμπορίου) των ΗΠΑ (μέσω USA Today), φέτος αναμένεται οι εορταστικές δαπάνες να αυξηθούν μεταξύ 2,5% και 3,5% σε σχέση με πέρυσι.

Πώς αναμένεται να κινηθεί η περίοδος;

Οι καταναλωτές αναμένεται ότι θα ξοδέψουν μεταξύ $979,5 και $989 δισ. για τις γιορτές, ξεκινώντας μάλιστα τις αγορές πριν τον Νοέμβριο, σε σύγκριση με τα $955,6 δισ. που είχαν δαπανηθεί τους δυο τελευταίους μήνες του προηγούμενου έτους για εορταστικές δαπάνες, δήλωσε ο εμπορικός όμιλος για τον κλάδο.

«Συνολικά, η οικονομία βρίσκεται σε καλό σημείο φέτος λειτουργώντας με σταθερά θεμέλια και η καταναλωτική οικονομία και ο κλάδος του λιανικού εμπορίου συνεχίζουν σίγουρα να επωφελούνται από αυτή τη δύναμη», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της NRF, Matthew Shay.

Πριν τον Νοέμβριο ξεκινούν τις γιορτινές αγορές οι αγοραστές
Οι καταναλωτές φαίνεται ότι σκοπέυουν να ξεκινήσουν από νωρίς τις γιορτινές αγορές τους.

«Όταν πρόκειται για την περίοδο των εορτών, γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολλές διακοπές και οικογενειακές εκδηλώσεις και πράγματα που οι Αμερικανοί θέτουν ως προτεραιότητα και αποταμιεύουν για όλο τον χρόνο», είπε. «Πρόκειται για σημαντικές συναισθηματικές συνδέσεις και αυτό δημιουργεί πάντα μια επιπλέον ζήτηση, επειδή οι άνθρωποι έχουν προετοιμαστεί γι' αυτό, έχουν αποταμιεύσει γι' αυτό και ανυπομονούν γι' αυτό».

Ο Shay δήλωσε ότι οι καταναλωτές δεν έχουν οριστικοποιήσει το πώς θα προμηθευτούν τα αγαθά τους σε φυσικό ή online κατάστημα, μιας και οι περισσότεροι λιανοπωλητές έχουν κάνει τη διαδικασία «απρόσκοπτη», όμως η NRF δήλωσε ότι αναμένεται οι online αγορές να πρωτοστατήσουν στη συνολική αύξηση για τις εορταστικές δαπάνες. Οι διαδικτυακές και άλλες πωλήσεις εκτός καταστημάτων, οι οποίες περιλαμβάνονται στο σύνολο, αναμένεται να αυξηθούν μεταξύ 8% και 9%, σε ένα σύνολο μεταξύ $295,1 και $297,9 δισ., αυξημένο κατά $273,3 δισ. από πέρυσι.

«ΗBlack Friday έχει χάσει μέρος της επιρροής του στην επίσημη αγοραστική περίοδο», δήλωσε. «Γνωρίζουμε ότι οι καταναλωτές αρχίζουν τα ψώνια τους νωρίτερα. Γνωρίζουμε ότι οι λιανοπωλητές παρέχουν αξίες και προσφορές νωρίτερα από τότε».

Στους παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις εορταστικές δαπάνες περιλαμβάνονται επίσης οι οικονομικές επιπτώσεις των τυφώνων Helene και Milton, καθώς οι λιανοπωλητές εργάζονται για να ανοίξουν τα καταστήματα, ιδίως στη Βόρεια Καρολίνα, και καθώς οι καταναλωτές που επηρεάστηκαν από τους τυφώνες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στις δαπάνες για τα απαραίτητα, δήλωσε ο Jack Kleinhenz, επικεφαλής οικονομολόγος της NRF. Αρκετοί παίκτες του eCommerce ήταν εκείνοι που έσπευσαν να συμβάλλουν με δωρέες για να βοηθήσουν τις πληγείσες περιοχές.

Τυφώνας Helene: Οι eCommerce έμποροι στηρίζουν τα θύματα
Οι μεγάλοι «παίκτες» του eCommerce ενώνουν τις δυνάμεις τους για να υποστηρίξουν τα θύματα του τυφώνα Helene.

Το NRF αναμένει επίσης ότι οι εποχικές προσλήψεις θα είναι αμετάβλητες, καθώς οι λιανοπωλητές έχουν αυξήσει τους εργαζόμενους καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, δήλωσε ο Shay. Αναμένεται όμως ότι οι συνολικές προσλήψεις θα είναι χαμηλότερες για το 2024.

Οι καταναλωτές συνεχίζουν να αναζητούν εμπειρίες

Αυτήν την εβδομάδα, η Deloitte δημοσίευσε επίσης την έρευνά της για τους αγοραστές των διακοπών. Οι σημαντικές πληροφορίες που προέκευψαν έχουν ως εξής:

  • Οι καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα της Deloitte δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο $1.778 αυτήν την περίοδο των διακοπών, αυξημένα κατά 8% σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση των δαπανών οφείλεται στη βελτίωση των οικονομικών προοπτικών και στη στροφή σε κατηγορίες που συμπνέουν με το πνεύμα της εποχής, όπως οι εμπειρίες και τα είδη που δεν είναι δώρα, όπως η διακόσμηση και η ενδυμασία για πάρτι. Ενώ οι δαπάνες λιανικής εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το 59% της μέσης αναμενόμενης δαπάνης για τις γιορτές, οι καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι σκοπεύουν να δαπανήσουν $536 για δώρα, $507 για αγορές χωρίς δώρα και $735 για εμπειρίες.
  • Μεταξύ των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, 7 στους 10 αναμένουν υψηλότερες τιμές. Πολλοί σκοπεύουν να προσαρμόσουν τις εορταστικές δαπάνες τους μειώνοντας τα δώρα για τους ίδιους (32% έναντι 48% το 2023) και αγοράζοντας τουλάχιστον ένα προωθητικό event (78% έναντι 61% το 2023) αυτήν τη σεζόν.
  • Οι προσφορές μπορεί να νικήσουν το brand loyalty, με το 62% να δηλώνει ότι θα αλλάξει brand εάν το προτεινόμενο αποδειχθεί ακριβό, και το 48% να δηλώνει ότι θα ψωνίσει από πιο προσιτούς λιανοπωλητές.
  • Οι περισσότερες δαπάνες για τις διακοπές αναμένεται να πραγματοποιηθούν στα τέλη Νοεμβρίου, παρά το αυξημένο ενδιαφέρον για τις προωθητικές εκδηλώσεις του Οκτωβρίου.
  • Οι καταναλωτές σκοπεύουν να δαπανήσουν κατά μέσο όρο $261 δολάρια για τη φιλοξενία καλεσμένων αυτήν τη σεζόν και το 70% θα ξοδέψει περισσότερα σε αντικείμενα ή υπηρεσίες που θα κάνουν τη φιλοξενία πιο εύκολη.