Οι Έλληνες έμποροι λιανικής πώλησης επιθυμούν η Ευρωπαϊκή Ένωση να επισπεύσει τη θέσπιση τέλους διεκπεραίωσης €2 για τα eCommerce πακέτα χαμηλής αξίας που εισέρχονται στην περιοχή, όπως προκύπτει από επιστολή που είδε το Reuters, μαθαίνουμε από την Καθημερινή.
Τον περασμένο μήνα η ΕΕ αποκάλυψε τα σχέδιά της να καταργήσει την αφορολόγητη μεταχείριση των αποστολών χαμηλής αξίας αξίας που δεν ξεπερνούν τα €150 και να επιβάλει το τέλος των 2 ευρώ το 2028, καθώς η περιοχή αντιμετωπίζει εισροή αγαθών που πωλούνται διαδικτυακά από την Ασία.
Ας το επισπεύσουμε λέει η Ελλάδα
Τώρα σε επιστολή προς τον Επίτροπο Εμπορίου της ΕΕ Maros Sefcovic, ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρήσεων, Σταύρος Καφούνης, ζήτησε την εφαρμογή των προτάσεων «το αργότερο έως το 2026».

Οι τελωνειακές αρχές στην Ευρωπαϊκή Ένωση διαχειρίστηκαν περίπου 4,6 δισ. πακέτα χαμηλής αξίας που αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου το 2024, το 91% των οποίων προέρχεται από την Κίνα και από πλατφόρμες όπως το Shein και Temu και διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το 2023. Περίπου 1 στα 5 ευρώ από τις online πωλήσεις προϊόντων στην Ελλάδα πηγαίνει σε κινεζικές πλατφόρμες και αναμένεται να αυξηθεί εκθετικά τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τη Συνομοσπονδία.
«Η ραγδαία ανάπτυξη των μεγάλων πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου με έδρα την Κίνα έχει ήδη διαταράξει τους ισότιμους όρους ανταγωνισμού σε ολόκληρη την αγορά λιανικού εμπορίου της ΕΕ», αναφέρει ο Καφούνης στην επιστολή. Το προτεινόμενο τέλος των €2 θα πρέπει να εγκριθεί από τις κυβερνήσεις της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και πρακτικά θα επιβαρύνει τον διαδικτυακό λιανοπωλητή και όχι τους πελάτες.
Η πρακτική αυτή είναι ένας τρόπος αντιμετώπισης του αθέμιτου ανταγωνισμού που έχουν δηλώσει ότι αντιμετωπίζουν οι λιανοπωλητές στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ύστερα από τις συνολικές αλλαγές που έφεραν οι νέοι δασμοί που επέβαλλαν οι ΗΠΑ στα κινεζικά προϊόντα. Γενικότερα, η Ευρωπαϊκη Ένωση έχει σφίξει τα λουριά στις κινεζικές πλατφόρμες και τις έχει συνεχώς υπό επιτήρηση και για τις πρακτικές τους και για τους κινδύνους γύρω από την ποιότητα προϊόντων.