Πρόσφατα διεξήχθη νέα έρευνα για την Otto Group στο Αμβούργο και συμπίπτει με την 75η επέτειο της εταιρείας όπου συμμετείχαν περισσότεροι από 1.000 άνθρωποι ηλικίας 18 έως 74 ετών σχετικά με τις συνήθειές τους να κάνουν δώρα.
Ένα 60% αγοράζει δώρα online
Περίπου ένα 60% αγοράζει τα δώρα του διαδικτυακά σε αντίθεση με ένα 40% που αγοράζει σε φυσικά καταστήματα. Ένα 67% των ατόμων ηλικίας 30 έως 39 και ένα 63% των ατόμων ηλικίας 40 έως 49 ετών προτιμούν τις αγορές μέσω διαδικτύου ενώ το 57% των ατόμων ηλικίας 18 έως 29 ετών ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματά τους μέσω διαδικτύου σε σύγκριση με το 42% των ατόμων ηλικίας 60 έως 69 ετών.
Επιπλέον, παραπάνω από τους μισούς, ένα 63% σκοπεύουν να ξοδέψουν το ίδιο ποσό για δώρα γενεθλίων και κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Περίπου το 22% σχεδιάζει μάλιστα να αναθέσει μεγαλύτερο προϋπολογισμό για το σκοπό αυτό, ενώ μόνο το 15% εκατό σκοπεύει να είναι πιο συντηρητικοί σε σχέση με το 2023 στις αγορές δώρων τους.

H βιωσιμότητα δεν είναι προτεραιότητα
Ώς προς τις συγκεκριμένες κατηγορίες στην κορυφή βρέθηκε η αγορά δώρων για παιδιά με 42% ενώ ακολουθούν οι σύζυγοι (40%) και οι γονείς (26%). Τα κουπόνια βρίσκονται στην κορυφή των πέντε πιο δημοφιλών δώρων, μπροστά από τα παιχνίδια, τα βιβλία, τα μετρητά και τα ρούχα. Όμως, μόνο ένα 10% θα σκεφτόταν να δωρίσει χειροποίητα δώρα και στην ίδια ροή, η βιωσιμότητα παίζει περιορισμένο ρόλο και ήταν σημαντική μόνο για το 24% των ερωτηθέντων.
Αν και ένα 36% θα σκεφτόταν το ενδεχόμενο να αγορά second-hand δώσει, για επίσης ένα 39% η αγορά ανακαινισμένων ή μεταχειρισμένων αντικειμένων αποκλείεται, την ίδια στιγμή που η Greenpeace επαναφέρει τη βιωσιμότητα στο επίκτεντρο. Σχολιάζοντας τις τάσεις του eCommerce, ο Marc Opelt, διευθύνων σύμβουλος της Otto, δήλωσε: "Οι τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι μόνο οι τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και οι τάσεις στο εμπόριο. Βλέπουμε τα πρώτα σημάδια μιας μικρής βελτίωσης του καταναλωτικού κλίματος."