Μια νέα έρευνα για τη συμπεριφορά ψυχαναγκαστικών online αγορών στην Ινδία, έδωσε έμφαση στα εναύσματα που οδηγούν στην αγορά τζιν, μας αναφέρει το Phys Org.

Καθηγητές του Κολεγίου Διοίκησης του Ινστιτούτου Επιστήμης και Τεχνολογίας SRM στο Tamil Nadu της Ινδίας πραγματοποίησαν διαδικτυακή έρευνα με περισσότερους από 200 συμμετέχοντες και εντόπισαν διάφορους παράγοντες που οδηγούν σε τάσεις ψυχαναγκαστικών online αγορών ανάμεσα στις διάφορες δημογραφικές ομάδες ανδρών και γυναικών.

Μια σύνθεση από συνθήκες

Η ομάδα εντόπισε, μέσω μιας λεπτομερούς στατιστικής ανάλυσης των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους, τι είναι αυτό που αναγκάζει τους αγοραστές να αγοράζουν τζιν παντελόνια. Εσωτερικοί παράγοντες όπως συναισθήματα και προσωπικές εμπειρίες αλληλεπιδρούν με εξωτερικά ερεθίσματα, όπως τα μοτίβα χρήσης του διαδικτύου και οι κοινωνικές επιρροές, για να διαμορφώσουν τις τελικές αγοραστικές αποφάσεις των online αγοραστών. Τέτοια ευρήματα είναι που βοηθούν στη δόμηση καλύτερων στρατηγικών και συγκεκριμένα εδώ γύρω από την πώληση τζιν.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι στην Ινδία πωλούνται κάθε χρόνο σχεδόν τρία τέταρτα του ενός δισεκατομμυρίου ζεύγη τζιν. Αυτό υποδηλώνει ότι κατά μέσο όρο ο πληθυσμός στο σύνολό του αποκτά ένα νέο ζευγάρι τζιν κάθε δύο χρόνια. Αλλά, η υπόθεση είναι ότι όλοι, από νήπια μέχρι ηλικιωμένους ενήλικες, φορούν τζιν.

Άνθρωπος που κρατάει στοίβα με τζιν

Ωστόσο, η έρευνα υποδηλώνει ότι αυτό προκύπτει ως απόρροια ψυχαναγκαστικών online αγορών και οδηγεί ενήλικες που έχουν διαθέσιμο εισόδημα για έξοδα, να αγοράζουν πολύ περισσότερα ζευγάρια τζιν παντελονιών από ό,τι υποδηλώνει αυτός ο επιπόλαιος μέσος όρος.

Τέτοιες επαναλαμβανόμενες αγορές μπορεί να έχουν μελλοντικές οικονομικές επιπτώσεις, καθώς και να αναδεικνύουν λανθάνουσες πτυχές της κοινωνικής και ψυχολογικής ευημερίας. Αυτό θα συνέβαινε ιδιαίτερα αν η ψυχαναγκαστική αγορά επεκτεινόταν και σε άλλα προϊόντα και οδηγούσε σε αυξανόμενα επίπεδα χρέους.

Τα ευρήματα αυτά τονίζουν τον ρόλο που διαδραματίζουν η μοναξιά, το άγχος και οι τάσεις αναζήτησης καινοτομίας στην προώθηση των ψυχαναγκαστικών αγορών. Έτσι, αναδεικνύεται η ευθύνη και η ανάγκη για στοχευμένες παρεμβάσεις και μηχανισμούς υποστήριξης στο τομέα του eCommerce.