Έρευνα: Τα περισσότερα subscription mobile app δεν κερδίζουν χρήματα
Οι επενδυτές γνωρίζουν ότι οι περισσότερες startups αποτυγχάνουν, αλλά κάτι που ίσως δε γνωρίζατε είναι το πόσα λίγα subscription app για κινητά αποφέρουν όντως κέρδος.
Σύμφωνα με μια νέα ανάλυση της οικονομίας των συνδρομητικών εφαρμογών από τον πάροχο toolkit RevenueCat, το μεγαλύτερο 5% των subscription app παράγει 200 φορές τα έσοδα από το χαμηλότερο τεταρτημόριο μετά το πρώτο έτος, ενώ τα μέσα μηνιαία έσοδα που δημιουργεί μια εφαρμογή μετά από 12 μήνες είναι μικρότερα από 50$.
Η αναφορά «State of Subscription Apps» προσφέρει μια πανοραμική θέα στο σύμπαν των συνδρομητικών εφαρμογών, καθώς η RevenueCat διαθέτει σχεδόν 30.000 εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα εργαλεία της πλατφόρμας της για τη διαχείριση της δημιουργίας εσόδων τους. Εκτός από την Apple και την Google, αυτό κάνει το RevenueCat τη μεγαλύτερη συλλογή προγραμματιστών εφαρμογών με συνδρομή σε μία πλατφόρμα.
Αυτή η αναφορά εξετάζει συγκεκριμένα δεδομένα από περισσότερες από 29.000 εφαρμογές και περισσότερους από 18.000 προγραμματιστές που παράγουν συλλογικά περισσότερα από 6,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα και έχουν πάνω από 290 εκατομμύρια συνδρομητές.
Αφού συνέταξε τα δεδομένα της, η εταιρεία διαπίστωσε ότι μόνο το 17,2% των εφαρμογών με συνδρομή θα φτάσει ακόμη και τα 1.000$ σε μηνιαία έσοδα, αλλά αφού φτάσουν σε αυτό το σημείο, οι πιθανότητες να αυξηθούν περαιτέρω αυξάνονται. Για παράδειγμα, το 59% των εφαρμογών που φτάνουν τα 1.000$ θα συνεχίσουν να φτάνουν τα 2.500$ και το 60% των subscription app που φτάνουν τα 2.500$ θα φτάσουν στα 5.000$. Αλλά αυτό που μπορεί να εκπλήσσει περισσότερο είναι ότι μόνο το 3,5% των εφαρμογών θα φτάσει τα 10.000$ σε έσοδα - το ποσό που μπορεί να χρειαστεί να πετύχει ένας ανεξάρτητος προγραμματιστής για να αφιερωθεί με πλήρες ωράριο στην ανάπτυξη εφαρμογών ή στην εκκίνηση του πρώτου στο κινητό.
Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες διαφορές στην επιτυχία των εφαρμογών όταν περιορίσουμε την σκοπιά μας σε επίπεδο κατηγορίας.
Οι εφαρμογές υγείας και fitness παράγουν περισσότερα έσοδα μετά από έναν χρόνο, έχοντας τουλάχιστον διπλάσια απόδοση από όλες τις άλλες κατηγορίες μαζί, τόσο στο χαμηλότερο τεταρτημόριο όσο και στο υψηλότερο 5%. Οι εφαρμογές ταξιδιού και παραγωγικότητας δυσκολεύονται περισσότερο, με ακόμη και το κορυφαίο 5% των εφαρμογών της κατηγορίας να κερδίζουν λιγότερα από 1.000 $ τον μήνα μετά από έναν χρόνο στα app stores.
Αν και ίσως δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλά subscription app δεν κερδίζουν χρήματα, δεδομένου του πόσα κυκλοφορούν ως δευτερεύοντα project, το να δούμε τα πραγματικά στοιχεία εσόδων θα μπορούσε να είναι ένα σοκαριστικό για όσους πιστεύουν ότι έχουν ό,τι χρειάζεται για να νικήσουν τις πιθανότητες, όπως σημειώνει και το Techcrunch.
Η RevenueCat διαπίστωσε επίσης ότι η πιο κοινή τιμή για μια μηνιαία συνδρομή παρέμεινε η ίδια φέτος στα 10$, αλλά η μέση τιμή για μια μηνιαία συνδρομή αυξήθηκε κατά 14% από 7,05$ σε 8,01$. Η εβδομαδιαία τιμή αυξήθηκε λιγότερο από 2% στα 5,55 $ και ο ετήσιος μέσος όρος μειώθηκε λίγο περισσότερο από 1% από 32,94$ σε 32,53$.
Η αναφορά υπογραμμίζει και άλλες πτυχές της κούρσας για τη δημιουργία εσόδων από app συνδρομής, συμπεριλαμβανομένου του ότι οι εφαρμογές που βασίζονται στην Βόρεια Αμερική έχουν x4 φορές το monetazition από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Δηλαδή, το RLTV 14 ημερών της Βόρειας Αμερικής (Realized Lifetime Value, αριθμός που δείχνει ότι τα χρήματα που παράγονται από τον μέσο χρήστη, σε αυτήν την περίπτωση, τις 14 ημέρες μετά την εγκατάσταση της εφαρμογής) είναι 0,35$, ενώ ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 0,08$.
Η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα επίσης έχουν καλύτερο monetize σε Android από ότι σε iOS, κάτι που συνήθως δεν συμβαίνει.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο από τη φετινή έκθεση είναι ότι το μερίδιο των μηνιαίων συνδρομητών που διατηρήθηκαν μετά από 12 μήνες μειώθηκε κατά περίπου 14% πέρυσι, γεγονός που μπορεί να δείχνει ότι οι καταναλωτές προσέχουν τα πορτοφόλια τους και ακυρώνουν τις συνδρομές που δεν χρειάζονται.
Επιπλέον, ορισμένοι από αυτούς τους συνδρομητές θα επιστρέψουν ξανά, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι περισσότερο από το 10% θα εγγραφεί εκ νέου εντός 12 μηνών, με κατηγορίες όπως Media & Entertainment να έχουν ακόμη υψηλότερα ποσοστά επανενεργοποίησης.
«Σίγουρα είδαμε μια αυστηρότητα, κάτι που θα ήταν λογικό, επειδή πολλά app αύξαναν τις τιμές - αυξήσεις τιμών λόγω του πληθωρισμού - που στη συνέχεια, φυσικά, θα οδηγούσαν σε αναταράξεις και στους ανθρώπους», δήλωσε ο CEO της RevenueCat, Jacob Eiting. «Συνολικά, ολόκληρο το οικοσύστημα φαίνεται να έχει αναπτυχθεί αρκετά καλά, αλλά υπήρξε κάποια αναπροσαρμογή», σημείωσε.
Η εταιρεία μοιράστηκε επίσης τις προβλέψεις της για το επόμενο έτος, σημειώνοντας ότι αναμένει ότι περισσότερες εφαρμογές θα υιοθετήσουν σχέδια συνδρομής, χωρίς δοκιμή και αναμένει ότι οι τιμές συνδρομής θα αυξηθούν.
Προβλέπει επίσης ότι οι εφαρμογές θα αρχίσουν να συνδυάζουν μοντέλα συνδρομής με άλλες μεθόδους δημιουργίας εσόδων, όπως αγορές εντός εφαρμογής με μη ανανεώσιμες πηγές, διαφημίσεις, συνεργασίες, eCommerce και marketing συνεργατών. Το AI θα χρησιμοποιηθεί επίσης εκτενέστερα σε εφαρμογές για την εξατομίκευση της εμπειρίας χρήστη.
Ενώ οι νέοι κανονισμοί ενδέχεται να οδηγήσουν σε νέες επιλογές, μόνο οι μεγαλύτερες εφαρμογές θα επωφεληθούν από τη χρήση τρίτων επεξεργαστών πληρωμών και app stores προς το παρόν.