Οι online αγορές παραμένουν κορυφαία επιλογή για όσους κάνουν τα εορταστικά ψώνια φέτος, όμως και τα φυσικά καταστήματα κερδίζουν με τον τρόπο τους τους καταναλωτές.

Σύμφωνα με όσα διαβάζουμε στο chain store age, το 83% των αγοραστών να σχεδιάζει να κάνει online αγορές. Ενώ οι αγορές εντός καταστημάτων κερδίζουν παγκόσμια προτίμηση και αναμένεται να δουν μια μικρή αύξηση, η πλειοψηφία των καταναλωτών φαίνεται να προτιμά μια omnichannel προσέγγιση, συνδυάζοντας τόσο τις online όσο και τις αγορές εντός καταστήματος. Περίπου το 74% σχεδιάζει να πραγματοποιήσει αγορές μέσω πολλαπλών καναλιών, ενώ το 16% σκοπεύει να ψωνίσει αποκλειστικά από το κατάστημα, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση «Holiday Purchase Intentions», της Circana

Ο Marshal Cohen, επικεφαλής σύμβουλος λιανικής για την Circana, εξήγησε ότι η ευκολία και η τιμή οδηγούν αυτήν την τάση. Είπε πως οι holiday shoppers θα χρησιμοποιούν κάθε διαθέσιμο κανάλι για να μεγιστοποιήσουν τόσο τις δαπάνες ,όσο και την εμπειρία.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα καταστήματα λιανικής που βρίσκονται διαθέσιμα μόνο online, είναι ο κορυφαίος προγραμματισμένος προορισμός αγορών, με το 77% των αγοραστών να επιλέγουν τις online αγορές αυτή τη σεζόν. Ένα αξιοσημείωτο 42% των holiday shoppers σκοπεύει επίσης να ψωνίσει online, ώστε να μπορούν να αποστέλλουν απευθείας τα δώρα στην οικογένεια και τους φίλους τους, μια σημαντική αύξηση από πέρυσι. 

Υπενθυμίζουμε ότι οι αγορές στα φυσικά καταστήματα επιστρέφουν και στην Ευρώπη, ακολουθώντας την ανάγκη των καταναλωτών για προσωπική επαφή.

Οι καταναλωτές αξιοποιούν επίσης online πλατφόρμες για κλασικά sales event, όπως η Black Friday, η οποία συνεχίζει να είναι η κορυφαία ημέρα αγορών τον Νοέμβριο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Circana, ο μέσος καταναλωτής σκοπεύει να ξοδέψει 771$ για αγορές διακοπών φέτος, μια ελαφρά αύξηση από πέρυσι.

Καθώς πλησιάζει η  περίοδος αιχμής των εορταστικών αγορών, οι λιανοπωλητές των ΗΠΑ καλούνται να ανταποκριθούν σε αυτές τις εξελισσόμενες συνήθειες αγορών. Ο Cohen τονίζει ότι μια απρόσκοπτη εμπειρία σε όλα τα κανάλια αγορών είναι πλέον απαραίτητη, ειδικά για τους λιανοπωλητές που δραστηριοποιούνται τόσο σε online όσο και σε φυσικούς χώρους. Συμπληρώνει πως όσοι αποτυγχάνουν να προσαρμοστούν κινδυνεύουν να χάσουν, καθώς οι αγοραστές εκτιμούν όλο και περισσότερο την άνεση των επιλογών.

Εορταστικές δαπάνες: Τι μαθαίνουμε από έρευνες των ΗΠΑ;
Οι εορταστικές δαπάνες έρχονται. Τι μας δείχνουν οι προβλέψεις από έρευνες των ΗΠΑ για φέτος;

Καθώς οι online αγορές κερδίζουν έδαφος στις επιλογές των holiday shoppers, αυτή η τάση αντανακλά την αυξανόμενη σημασία μιας omnichannel προσέγγισης στο eCommerce. Προσφέροντας μια ευχάριστη και εύκολη εμπειρία σε ψηφιακές και φυσικές πλατφόρμες, οι έμποροι λιανικής μπορούν να καλύψουν τις διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών και να κατακτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Αυτή η αλλαγή σηματοδοτεί μια ευρύτερη κίνηση στο λιανικό εμπόριο προς την αμεσότητα και την ευκολία, που είναι απαραίτητα για τις αγορές των διακοπών, σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό τοπίο.