Το Etsy, το online marketplace για την αγοραπωλησία χειροποίητων, vintage και μοναδικών προϊόντων παγκοσμίως, ανακοίνωσε αναβαθμίσεις στην εμπειρία αναζήτησης και ανακάλυψης στο διαδίκτυο, καθώς αντιμετωπίζει την επιβράδυνση των πωλήσεων εμπορευμάτων και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με όσα έχουν γνωστοποιηθεί, αυτές οι αναβαθμίσεις, που παρουσιάστηκαν στις 28 Αυγούστου, έχουν στόχο να βοηθήσουν τους αγοραστές να βρίσκουν πιο εύκολα προϊόντα υψηλής ποιότητας και να εξερευνήσουν μια μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων στην πλατφόρμα.
Ο Nick Daniel, Chief Product Officer της Etsy, μοιράστηκε αυτά τα νέα μέσω corporate blog post, σημειώνοντας ότι η εταιρεία παρουσίασε επίσης ένα νέο website που προσφέρει καθοδήγηση στους πωλητές για τη βελτίωση της κατάταξης αναζήτησής τους.
Ο Daniel τόνισε ότι αυτές οι αναβαθμίσεις στην αναζήτηση και την ανακάλυψη, σε συνδυασμό με μια κοινότητα μικρών επιχειρήσεων που βασίζεται περισσότερο στα δεδομένα, θα ενισχύσουν την ικανότητα της πλατφόρμας να συνδυάζει αγοραστές με πωλητές που προσφέρουν αξιόπιστα και επιθυμητά προϊόντα. Πρόσθεσε ότι αυτή η προσέγγιση στοχεύει να οικοδομήσει εμπιστοσύνη και να προσφέρει μια καλύτερη συνολική εμπειρία αγορών.
Η εταιρεία, η οποία κατατάσσεται στο Νο. 20 του Digital Commerce 360's Global Online Marketplaces Database, προβλέπεται να επιτύχει ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων (GMV) 11,94 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Βελτίωση κατάταξης αναζήτησης
Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία βελτίωσε τους αλγόριθμους κατάταξης αναζήτησης (search ranking algorithms), δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα των καταχωρίσεων. Παράγοντες όπως οι λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων, οι εικόνες υψηλής ποιότητας και το ιστορικό εξυπηρέτησης πελατών ενός πωλητή έχουν πλέον μεγαλύτερη σημασία.
Ο στόχος είναι να βοηθηθούν οι αγοραστές να βρίσκουν πιο αξιόπιστα προϊόντα χωρίς να χρειάζεται να ταξινομήσουν πολλές καταχωρίσεις. Σύμφωνα με τον Daniel, η εταιρεία στοχεύει να παρουσιάσει τις καλύτερες επιλογές από μια ποικιλία αξιόπιστων πωλητών στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Αυτές οι αλλαγές έχουν ήδη δείξει θετικά αποτελέσματα. Ένα πείραμα 30 ημερών που διεξήχθη τον Ιούλιο και τον Αύγουστο σημείωσε αύξηση σε κριτικές τεσσάρων και πέντε αστέρων σε όλη την πλατφόρμα, παράλληλα με μείωση των αιτημάτων επιστροφής χρημάτων. Αυτές οι μετρήσεις δείχνουν ότι οι αγοραστές είναι πιο ικανοποιημένοι με τις εμπειρίες τους.
Ευρύτερη ορατότητα προϊόντων για τους πωλητές
Η Etsy εργάζεται επίσης για να βελτιώσει την εμπειρία αγορών, παρουσιάζοντας μια ευρύτερη επιλογή προϊόντων από διάφορους πωλητές. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν οι αγοραστές δεν είναι σίγουροι για το τι ψάχνουν. Για παράδειγμα, μια αναζήτηση για «Αξεσουάρ Halloween» μπορεί τώρα να εμφανίζει μια ποικιλία αντικειμένων, από σκουλαρίκια φαντάσματα μέχρι κλιπ μαλλιών με θέμα το Halloween και spooky διακόσμηση σπιτιού.
Αυτές οι αλλαγές έχουν ωφελήσει και τους πωλητές. Ένα εσωτερικό πείραμα αποκάλυψε ότι το 70% των καταστημάτων στην εταιρεία απέκτησαν μεγαλύτερη προβολή στα αποτελέσματα αναζήτησης, με κάθε κατάστημα να λαμβάνει τουλάχιστον μία εμφάνιση. Ωστόσο, η εταιρεία δεν αποκάλυψε τις ακριβείς ημερομηνίες του πειράματος.
Για να δώσει στους πωλητές περισσότερο έλεγχο και πληροφορίες σχετικά με την ορατότητα της αναζήτησής τους, η εταιρεία κυκλοφόρησε τη Etsy Search Visibility Page στις 28 Αυγούστου. Αυτό το νέο εργαλείο παρέχει συμβουλές για τη βελτίωση της κατάταξης αναζήτησης, εστιάζοντας σε στοιχεία όπως η ποιότητα εικόνας, οι πολιτικές επιστροφής, οι χρόνοι απόκρισης, και τιμές αποστολής. Οι πωλητές μπορούν να παρακολουθούν τον αντίκτυπο των αλλαγών τους σε πραγματικό χρόνο.
Ανταπόκριση στις πιέσεις της αγοράς
Παρά αυτές τις βελτιώσεις, το Etsy αντιμετωπίζει προκλήσεις. Στο δεύτερο οικονομικό τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, η εταιρεία ανέφερε τρίτη συνεχόμενη πτώση στις gross merchandise sales (GMS), οι οποίες ανήλθαν συνολικά σε 2,95 δισεκατομμύρια δολάρια, πτώση 2,1% από 3 δισεκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος.