Αντίο, Fifth Avenue! Ευρωπαϊκό αέρα αποκτά η κορυφή στις παγκόσμιες ακριβότερες εμπορικές τοποθεσίες
Ανατροπή ήρθε στην κατάταξη με τις ακριβότερες εμπορικές τοποθεσίες στον κόσμο, καθώς για πρώτη φορά μια ευρωπαϊκή πόλη βρίσκεται στην κορυφή της λίστας. Ο λόγος για την Via Monte Napoleone του Μιλάνου που εκθρόνισε την Fifth Avenue της Νέας Υόρκης.
Τα ενοίκια στην οδό, που βρίσκεται στην καρδιά της οικονομικής πρωτεύουσας της Ιταλίας, αυξήθηκαν κατά 11% τους τελευταίους 12 μήνες σε $2.047 ανά τετραγωνικό πόδι, καθώς η ζήτηση ξεπέρασε την προσφορά, σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε ο όμιλος ακινήτων Cushman & Wakefield. Συγκριτικά, τα ενοίκια στην Upper Fifth Avenue, η οποία καλύπτει την 49η έως την 60η οδό, παρέμειναν αμετάβλητα για δεύτερη συνεχή χρονιά στα $2.000 ανά τετραγωνικό πόδι.
Ποια είναι η κορυφαία δεκάδα ακριβότερων εμπορικών δρόμων του κόσμου;
Οι 10 ακριβότερες εμπορικές τοποθεσίες στον κόσμο, με βάση το ενοίκιο ανά τετραγωνικό πόδι, σύμφωνα με την Cushman & Wakefield είναι οι εξής:
- Via Monte Napoleone, Μιλάνο
- Upper Fifth Avenue, Νέα Υόρκη
- New Bond Street, Λονδίνο
- Tsim Sha Tsui, Χονγκ Κονγκ
- Avenue des Champs Élysées, Παρίσι
- Ginza, Τόκιο
- Bahnhoftstrasse, Ζυρίχη
- Pitt Street Mall, Σίδνεϊ
- Myeongdong, Σεούλ
- Kohlmarkt, Βιέννη
Πέρα από τις δύο πρώτες θέσεις, η New Bond Street του Λονδίνου ξεπέρασε την Tsim Sha Tsui του Χονγκ Κονγκ και κατέλαβε την τρίτη θέση, με τα ενοίκια να ανέρχονται σε $1.762 ανά τετραγωνικό πόδι ενώ την πεντάδα ολοκληρώνει η εμβληματική Avenue des Champs Élysées στο Παρίσι με $1.282, ανεβάζοντας έτσι την συνολική "ευρωπαϊκή συμμετοχή". Αυτή η έκβαση μάλιστα ίσως είναι επίσης μια ένδειξη ότι οι αγορές επιστρέφουν in-store στην ήπειρό μας, με τους καταναλωτές να επιστρέφουν στα φυσικά καταστήματα και τους πωλητές να ανοίγουν περισσότερα.
Η Via Monte Napoleone «είναι πολύ μικρή σε σύγκριση με την Fifth Avenue, τη New Bond Street ή την Champs Élysées», συμβάλλοντας στην αύξηση των ενοικίων, δήλωσε ο Thomas Casolo, επικεφαλής λιανικού εμπορίου της Cushman & Wakefield για την Ιταλία. Ως αποτέλεσμα, καθώς «ο χώρος είναι πολύ σπάνιος» βλέπει περιθώρια για περαιτέρω αυξήσεις των ενοικίων.
Η έρευνα που διεξάγεται για 34η φορά, παρακολουθεί τα ενοίκια σε 138 κορυφαίους προορισμούς λιανικής πώλησης παγκοσμίως. Αυτές οι ακριβότερες εμπορικές τοποθεσίες αντιμετωπίζουν υψηλή ζήτηση για χώρο και περιορισμένη προσφορά, ακόμη και σε μια κατά τα άλλα δύσκολη αγορά λιανικού εμπορίου, σύμφωνα με τον Robert Travers, επικεφαλής λιανικού εμπορίου για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική της Cushman & Wakefield.
Τα luxury brand και τα brand μαζικής αγοράς «διπλασιάζουν τα φυσικά τους καταστήματα στις κορυφαίες τοποθεσίες, καθώς ο ανταγωνισμός για την προσοχή των καταναλωτών οδηγεί στην ανάγκη για μια ανώτερη εμπειρία αγορών και προβολής προϊόντων», είπε. Ως αποτέλεσμα, τα ποσοστά κενών είναι «εξαιρετικά σφιχτά», γεγονός που ισοδυναμεί με δαπανηρές ενοικιάσεις.
Τον Απρίλιο, η μητρική εταιρεία της Gucci, η Kering, πλήρωσε €1,3 δισ. για να αποκτήσει ένα κτίριο στη Via Monte Napoleone από μια θυγατρική της Blackstone. Η Chanel και η Gucci έχουν επίσης ανοίξει νέες τοποθεσίες στη λωρίδα τον περασμένο χρόνο, η οποία μετρά μεταξύ των άλλων κατοίκων της Hermès, Versace, Cartier, Bottega Veneta και Celine. Αυτό παραπέμπει σε μια ευρύτερη έκρηξη luxury τουρισμού στο Μιλάνο, το οποίο φιλοξενεί μια από τις σημαντικότερες ετήσιες εβδομάδες μόδας στον κόσμο, καθώς και το Design Week που επικεντρώνεται στα έπιπλα και τον εσωτερικό σχεδιασμό.
Αυτό συνεπώς υπογραμμίζει πόσο σημαντικές γίνονται οι in-store εμπειρίες καθώς ακόμη και η παραμικρή αγορά έχει πολύ μεγάλη σημασία. Σίγουρα οι ακριβότερες εμπορικές τοποθεσίες αυτές δεν απευθύνονται σε ένα μέσο πωλητή όμως αποτελούν σημαντικά σημεία γύρω από τα οποία μπορεί κάποιος να εξετάσει πιθανές ευκαιρίες για παρουσία αλλά και πώς λειτουργεί ο ανταγωνισμός και το πωλησιακό σύστημα σε ένα περιβάλλον με υψηλό, luxury ανταγωνισμό.