Eurostat και ελληνικό eCommerce: Τελικά, τι ψωνίζουν οι Έλληνες online;
Το eCommerce έχει γίνει πλέον βασικό κομμάτι της καθημερινότητας των καταναλωτών, παγκοσμίως. Με πάνω από το 33% του παγκόσμιου πληθυσμού να ψωνίζει online,είναι πλέον μια βιομηχανία των 6,8 τρισεκατομμυρίων δολαρίων και υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 8 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027, σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά. Όπως διαβάζουμε στο WWN, το ελληνικό eCommerce ακολουθεί αυτήν την τάση, με τις online αγορές να αυξάνονται, κάτι που έρχεται απευθείας από έρευνα της Eurostat.
Πώς είναι το ελληνικό eCommerce σύμφωνα με την Eurostat
Η ετήσια έρευνα της Eurostat για τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στα νοικοκυριά, έδειξε ότι οι online αγορές στην Ελλάδα σημείωσαν σημαντική άνοδο. Το ποσοστό των καταναλωτών που ψωνίζουν online έχει σχεδόν διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία.
Το 2024, το 77% των online χρηστών στην ΕΕ πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά online, σε σύγκριση με 59% το 2014, διαβάζουμε. Στην Ελλάδα, η αύξηση ήταν ακόμη πιο έντονη, με το 78% των χρηστών να δηλώνει ότι αγόρασε online προϊόντα ή υπηρεσίες, ενώ πριν από δέκα χρόνια το ποσοστό ήταν σχεδόν το μισό.
Παρόλο που η Ελλάδα ξεπέρασε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, εξακολουθεί να βρίσκεται πίσω από χώρες όπως η Ιρλανδία, οι Κάτω Χώρες και η Δανία, όπου περισσότερο από το 90% των χρηστών αγοράζει online. Αντίθετα, χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ιταλία και η Ρουμανία έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά, κάτω από 60%.
Τι αγοράζουν οι Έλληνες
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, οι κατηγορίες προϊόντων που προτιμούν οι Έλληνες στις online αγορές δεν έχουν αλλάξει σημαντικά.
Η πιο δημοφιλής κατηγορία το 2024 ήταν η ένδυση και τα αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένων παπουτσιών και αθλητικών ειδών. Το 45% των καταναλωτών αγόρασε τέτοια προϊόντα τους τελευταίους τρεις μήνες. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι online παραγγελίες φαγητού από εστιατόρια, αλυσίδες fast food και catering, με 21%. Αρώματα και προϊόντα ευεξίας ακολούθησαν στην τρίτη θέση με 20%.
Στην τέταρτη θέση ήταν οι αγορές για το σπίτι, όπως έπιπλα, διακοσμητικά και είδη κήπου, με 19%. Άλλες δημοφιλείς κατηγορίες στο ελληνικό eCommerce ήταν ο αθλητικός εξοπλισμός, τα βιβλία, τα περιοδικά, οι εφημερίδες, καθώς και τα συμπληρώματα διατροφής, όπως οι βιταμίνες (16% για κάθε κατηγορία).
eCommerce στην Ελλάδα: Ένας τομέας που εξελίσσεται συνεχώς
Το ελληνικό eCommerce βρίσκεται σε άνοδο. Το γεγονός αυτό δείχνει πώς οι ψηφιακές αγορές γίνονται βασικό κομμάτι της καθημερινότητας των Ελλήνων. Πέρα από την ευκολία που χαρίζουν οι online αγορές, θα πρέπει να αναλογιστούμε τι ωθεί τους Έλληνες σε αυτή τη θεαματική στροφή προς το online shopping: Ο πληθωρισμός είναι μεγάλο κομμάτι της ελληνικής πραγματικότητας και πιέζει τους καταναλωτές, οι οποίοι στρέφονται στις online αγορές για να βρουν, να συγκρίνουν και να επιλέξουν καλύτερες τιμές, καθώς και πιο ευέλικτους τρόπους πληρωμής, όπως το Buy Now, Pay Later (BNPL).