Οι online πωλήσεις στο ευρωπαϊκό eCommerce αναμένεται να αυξηθούν κατά 45%, κατά την πενταετία 2024 - 2029, σύμφωνα με την έρευνα της Forrester που δημοσίευσε το eCommerce News. Προβλέπεται ότι οι online πωλήσεις θα φτάσουν τα 565 δισεκατομμύρια ευρώ το 2029, από 389 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024.
Η πρόσφατη αναφορά της Forrester εστιάζει στις πέντε μεγαλύτερες οικονομίες της δυτικής Ευρώπης: την Γαλλία, την Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η εταιρεία είχε ήδη προβλέψει έναν ρυθμό ανάπτυξης 9,2% ετησίως για τις online πωλήσεις έως το 2028.
Ο αναμενόμενος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης υπολογίζεται στο 7,8%
Η ανανεωμένη αναφορά δείχνει ότι ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης για τις online πωλήσεις στο ευρωπαϊκό eCommerce έχει επιβραδυνθεί ελαφρώς. Για την περίοδο 2023-2029, η Forrester αναμένει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 7,8%. Μέχρι το 2029, οι online πωλήσεις θα αποτελούν σχεδόν το 21% των συνολικών πωλήσεων λιανικής σε αυτές τις πέντε αγορές. Το 2024, το ποσοστό αυτό ήταν 16%.
Αντιθέτως, οι πωλήσεις offline λιανικής αναμένεται να αυξηθούν με πολύ πιο αργό ρυθμό, με ετήσια αύξηση μόλις 1,7% μέχρι το 2029. Αυτή η αύξηση είναι μειωμένη σε σχέση με το 4,1% το 2023 και το 8,9% το 2022.
Η επικείμενη eCommerce επικράτηση του Ηνωμένου Βασιλείου
Το Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να ηγηθεί στο ευρωπαϊκό eCommerce. Μέχρι το 2029, οι online πωλήσεις του αναμένονται να φτάσουν τα 207 δισεκατομμύρια ευρώ (176 δισεκατομμύρια βρετανικές λίρες), από 152 δισεκατομμύρια ευρώ (130 δισεκατομμύρια λίρες) το 2023.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως διαβάζουμε, οι online πωλήσεις θα αποτελούν το 32% όλων των πωλήσεων λιανικής μέχρι το 2029. Στη Γερμανία, το ποσοστό αυτό θα είναι 21%, και στη Γαλλία, θα είναι 17%. Οι συγκεκριμένες περιοχές αναμένεται να οδηγήσουν την ανάπτυξη, με τις αγορές να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.
Το eCommerce στη Γερμανία θα αυξηθεί επίσης, φτάνοντας τα 146 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2029, από 97 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι. Στη Γαλλία, οι διαδικτυακές πωλήσεις θα ανέλθουν στα 106 δισεκατομμύρια ευρώ το 2029, από 73 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι.

Το τοπίο του eCommerce αλλάζει
Ο Jitender Miglani, κύριος αναλυτής προβλέψεων της Forrester, δήλωσε ότι η ανάπτυξη των online πωλήσεων αλλάζει τον κόσμο της λιανικής. Αυτό προσφέρει στις επιχειρήσεις την ευκαιρία να προσεγγίσουν περισσότερους πελάτες προσφέροντας ευκολία και εξατομικευμένες αγοραστικές εμπειρίες. Συμβουλεύει τους Ευρωπαίους λιανέμπορους να επενδύσουν σε ψηφιακές πλατφόρμες και να χρησιμοποιήσουν στρατηγικές omnichannel για να καλύψουν τη αυξανόμενη ζήτηση για online αγορές. Πιστεύει ότι η εμπειρία του πελάτη, τόσο online, όσο και offline, θα είναι κρίσιμη για την επιτυχία την επόμενη δεκαετία.
Η αύξηση του eCommerce στην Ευρώπη, σε συνδυασμό με την πρόβλεψη για αύξηση 65% στις παγκόσμιες δαπάνες που προβλέπεται μέχρι το 2029, δείχνει τη δύναμη του κλάδου και την ανάγκη για νέες ιδέες και προσαρμογές.

Είτε μιλάμε για ευρωπαϊκό eCommerce, είτε παγκόσμιο, η ανάπτυξή του είναι πολύ σημαντική για τις επιχειρήσεις που θέλουν να αναπτυχθούν και να προσαρμοστούν στις νέες συνήθειες των καταναλωτών. Καθώς οι online πωλήσεις συνεχώς κερδίζουν έδαφος, οι επιχειρήσεις πρέπει να επενδύσουν στο online εμπόριο για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Το eCommerce προσφέρει εύκολες αγορές, περισσότερες επιλογές προϊόντων και εμπειρίες πιο προσωπικές, που δεν μπορούν πάντα να προσφέρουν τα φυσικά καταστήματα. Το eCommerce αναδεικνύεται αναγκαίο για κάθε στρατηγική ανάπτυξης.