Το 2023, το ευρωπαϊκό eCommerce B2C έφτασε σε κύκλο εργασιών (turnover) 887 δισεκατομμυρίων ευρώ, παρουσιάζοντας ελαφρά αύξηση 3% από το 2022, όταν ήταν 864 δισεκατομμύρια ευρώ. 

Ωστόσο, οι περιφερειακές επιδόσεις διαφέρουν στην Ευρώπη.

Ενώ η συνολική αγορά έχει σημειώσει αύξηση τα τελευταία χρόνια, η ανάπτυξη του eCommerce έχει επιβραδυνθεί σημαντικά από την κορύφωση του COVID-19, σύμφωνα με την τελευταία Έκθεση Ευρωπαϊκού eCommerce, από το Ecommerce Europe και το EuroCommerce.

Η έκθεση δείχνει ότι το eCommerce στη Δυτική Ευρώπη μειώθηκε κατά 1%, φθάνοντας τα 596 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ η Νότια και η Ανατολική Ευρώπη σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη, αυξάνοντας κατά 14 και 15%, με κύκλο εργασιών 166 δισεκατομμυρίων ευρώ και 17 δισεκατομμύρια ευρώ, αντίστοιχα.

Ο διαδικτυακός κύκλος εργασιών B2C της Κεντρικής Ευρώπης αυξήθηκε κατά 8% στα 79 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ η Βόρεια Ευρώπη σημείωσε πτώση 5%, κλείνοντας το έτος με 56 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι ο πληθωρισμός, ο οποίος έχει επιφέρει και αλλαγές στις καταναλωτικές δαπάνες, έχει συμβάλει στη μείωση κατά 3% του κύκλου εργασιών του eCommerce . Ωστόσο, ο πληθωρισμός έχει δείξει σημάδια σταθεροποίησης, υποχωρώντας από 8,5% το 2022 σε 6,1% το 2023. Οι προβλέψεις για το 2024 δείχνουν περαιτέρω πτώση του πληθωρισμού σε περίπου 2,7%, πιθανόν να τονώσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και τις δαπάνες. Ως αποτέλεσμα, αναμένεται αύξηση 8% στον κύκλο εργασιών του eCommerce  B2C σε όλη την Ευρώπη το επόμενο έτος.

eCommerce: Αλλαγές στις καταναλωτικές δαπάνες
Διάσιμες eCommerce πλατφόρμες δημοσίευσαν τα τελευταία αποτελέσματα των κερδών τους και παρουσίασαν τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες.

Η έκθεση υπογραμμίζει ότι ενώ το ευρωπαϊκό eCommerce συνεχίζει να παρουσιάζει ευκαιρίες ανάπτυξης λόγω της προόδου της τεχνολογίας και του έντονου ενδιαφέροντος των καταναλωτών για τη βιωσιμότητα, ο τομέας αντιμετωπίζει επίσης προκλήσεις. 

Ο Christel Delberghe, Γενικός Διευθυντής του EuroCommerce, σημείωσε ότι το eCommerce παραμένει ενεργό και έχει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης, δεδομένης της αυξανόμενης ζήτησης για βιωσιμότητα και τεχνολογικές προόδους. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι το eCommerce  πρέπει να ξεπεράσει εμπόδια όπως ο παγκόσμιος ανταγωνισμός, τα διαφορετικά ποσοστά τεχνολογικής υιοθέτησης και η νέα νομοθεσία της ΕΕ. 

Sustainability στο eCommerce: Τι είναι & Ποια τα οφέλη
Τι σημαίνει sustainability στο eCommerce και ποια είναι τα οφέλη για τα eshop.

Ο Delberghe τόνισε ότι η ικανότητα των επιχειρήσεων να προσαρμόζονται και να καινοτομούν ως απάντηση σε αυτές τις αλλαγές, μαζί με τη δίκαιη επιβολή της νομοθεσίας της ΕΕ σε όλες τις εταιρείες που εξυπηρετούν τους καταναλωτές της ΕΕ, θα είναι σημαντική για την επιτυχία σε αυτό το ανταγωνιστικό τοπίο.

Το ευρωπαϊκό eCommerce αντιμετωπίζει ευκαιρίες και προκλήσεις. Καθώς ο πληθωρισμός επιβραδύνεται, οι καταναλωτικές δαπάνες αυξάνονται, δίνοντας στις online επιχειρήσεις την ευκαιρία να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους, ειδικά σε ταχέως αναπτυσσόμενες περιοχές όπως η Νότια και η Ανατολική Ευρώπη. Ωστόσο, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν εμπόδια όπως ο παγκόσμιος ανταγωνισμός, τα διαφορετικά επίπεδα χρήσης τεχνολογίας και οι νέοι κανόνες της ΕΕ. Για να επιτύχουν, οι επιχειρήσεις eCommerce  πρέπει να παραμείνουν ενημερωμένες, χρησιμοποιώντας τεχνολογία και βιώσιμες πρακτικές για να συμβαδίζουν με τις ανάγκες και κανονισμούς της αγοράς σε όλη την Ευρώπη που ολοένα και αλλάζουν.