Έχετε αναρωτηθεί ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά στο online shopping που λαμβάνουν υπόψιν τους οι καταναλωτές όταν επιλέγουν ένα eshop; Την απορία μας λύνει τώρα η έρευνα του PYMNTS με όνομα «The Online Features Driving Consumers to Shop with Brands, Retailers or Marketplaces». Στην κορυφή της λίστας βρέθηκε -και δεν προκαλεί τεράστια έκπληξη- η δωρεάν αποστολή.
Τι επηρεάζει την επιλογή eshop;
Με ένα εντυπωσιακό 66%, οι καταναλωτές δήλωσαν ότι το free shipping είναι το πιο περιζήτητο χαρακτηριστικό που επηρεάζει την επιλογή eshop ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκη η δωρεάν διαδικασία πληρωμής που αναφέρθηκε από τους μισούς καταναλωτές. Κατόπιν ακολουθούν 3 χαρακτηριστικά με όλα να αγγίζουν το 46% τα οποία είναι η δυνατότητα παρακολούθησης των παραδόσεων, η διαθεσιμότητα γρήγορης παράδοσης και οι εύκολες και βολικές διαδικασίες επιστροφής και επιστροφής χρημάτων.

Με χαμηλότερα ποσοστά 40% και το 34% ακολουθούν τα χαρακτηριστικά εύκολη πλοήγηση στο eshop και διαθεσιμότητα της προτιμώμενης μεθόδου πληρωμής.
To shipping είναι ζωτικό για πωλητές & καταναλωτές
Τον Δεκέμβριο, η Adobe Commerce συνεργάστηκε με τον πάροχο λογισμικού αποστολής ShipStation για να προσφέρει στους λιανοπωλητές επιλογές παγκόσμιας αποστολής. Μέσα από αυτή τη συνεργασία οι πωλητές μπορούν να συγκρίνουν τις επιλογές αποστολής, να εκτυπώνουν ετικέτες αποστολής, να αυτοματοποιούν τις ροές εργασίας, να διαχειρίζονται τις παραγγελίες και να βελτιώνουν την εκτέλεση του online shopping.
«Το shipping είναι ζωτικής σημασίας για τους λιανοπωλητές, επηρεάζει την ικανοποίηση των πελατών, τον έλεγχο του κόστους και τη συνολική αποδοτικότητα», δήλωσε ο Michael Haswell, αντιπρόεδρος στρατηγικών συνεργασιών της Auctane, του κατασκευαστή του ShipStation.
Η δωρεάν αποστολή είναι ιδιαίτερα σημαντική για όλες τις γενιές αγοραστών όπως φαίνεται καθώς διαφορετική έρευνα έδειξε ότι το ένα τρίτο των αγοραστών της Gen Z και Gen X δήλωσαν ότι θα επέλεγαν το δωρεάν online shopping αν προσφέρονταν ως ανταμοιβή, όπως και το 28% των baby boomers, των ηλικιωμένων και των millennials. Συνεπώς ήταν το χαρακτηριστικό που «έχει απήχηση σε όλες τις γενιές αγοραστών» σημείωσε η έρευνα. Σε διαφορετική περίπτωση κιόλας στις ΗΠΑ αποφάνθηκε ότι το αργό shipping έχει ένα μεγάλο τίμημα κι αυτό ειναι 23% cart abandonment.

Τα online marketplaces προσφέρουν αυτά που αναζητούν οι καταναλωτές
Εκεί όμως που φαίνεται ότι υπερέχει η διάθεση eCommerce χαρακτηριστικών είναι τα online marketplaces. Η έκθεση διαπίστωσε ότι το 48% των καταναλωτών δήλωσαν ότι τις προτιμούν γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο, ενώ ένα 27% προτιμά τους λιανοπωλητές και ένα 25% τα ίδια τα brand.
Οι καταναλωτές που πραγματοποίησαν όλες ή τις περισσότερες αγορές τους τις προηγούμενες 30 ημέρες σε online marketplaces δήλωσαν ότι το έκαναν λόγω των καλύτερων τιμών (18%), της δωρεάν αποστολής (13%) και της μεγάλης επιλογής προϊόντων (12%).
Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα απραπάνω λοιπόν είναι ζωτικό οι έμποροι να υιοθετήσουν ή να ενισχύσουν όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που προσελκύουν τους καταναλωτές. Ιδίως θα πρέπει να εξετάσουν πώς μπορεί να ενισχυθεί η παροχή υπηρεσιών free shipping που για μικρότερες επιχειρήσεις ίσως είναι μια πρόκληση για να καταφέρουν να εισέρθουν στις προτιμώμενες επιλογές των καταναλωτών στο online shopping.