Σε πρόσφατη έρευνα με όνομα Grocery Pulse 2024 με 2.168 αγοραστές της Lobyco που είναι δημιουργός loyalty programs παντοπωλείων ανακάλυψε ότι το gamification είναι «πολύ» ή «εξαιρετικά» σημαντικό για τα προγράμματα επιβράβευσης για περισσότερους από τους μισούς καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα. Ένα 59% μάλιστα είπε ότι θα επισκεφθεί μια τοποθεσία λιανικής πώλησης για να εξαργυρώσει τις ανταμοιβές.
Οι καταναλωτές έχουν πλέον προσδοκίες από τα παντοπωλεία τους
Παρόλο όμως που είναι εξαιρετικά δημοφιλές το gamification δεν αξιοποιείται επαρκώς στα προγράμματα επιβράβευσης προϊόντων παντοπωλείου με μόνο το 6% των καταναλωτών να έχει παίξει πραγματικά ένα παιχνίδι scratch-to-win ή spin-to-win.
Εκτός όμως από το gamification, η συντριπτική πλειοψηφία με 93% χαρακτήρισε ως «σημαντική» την εξατομίκευση. Επιπλέον, ένα 42% έλκεται από συγκεκριμένα προϊόντα αφότου λάβουν εξατομικευμένες προσφορές, κάτι το οποίο ενθαρρύνει τις δαπάνες μιας και το 39% τείνει να κάνει συχνότερες αγορές μετά τη λήψη εξατομικευμένων προσφορών, συμπεριλαμβανομένου του 44% των millennials και του 46% της Gen Z.
Μάλιστε ένα 54% δηλώνει ότι ο πληθωρισμός δεν έχει αλλάξει τον αριθμό των loyalty programs παντοπωλείων που χρησιμοποιούν. Αν μη τι άλλο είμαστε πλέον σε μια τροχιά τεράστιας ανόδου με τις online πωλήσεις παντοπωλείων να αγγίζουν σχεδόν τα $10 δισ.

«Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν πολυάριθμες ευκαιρίες για τα αμερικανικά παντοπωλεία», δήλωσε ο Jan Madsen, διευθύνων σύμβουλος της Lobyco. «Οι καταναλωτές λατρεύουν να εμπλέκονται με τα τοπικά τους παντοπωλεία και είναι πρόθυμοι για περισσότερα. Οι παντοπώλες θα πρέπει να συνεχίσουν να προσφέρουν εξατομίκευση όπου είναι δυνατόν, ειδικά εξατομικευμένες προσφορές για τα αγαπημένα προϊόντα των αγοραστών. Η παιχνιδοποίηση είναι επίσης απαραίτητη. Οδηγεί τους αγοραστές στο κατάστημα, ενθαρρύνει τις δαπάνες και καλλιεργεί την αφοσίωση».
Όσον αφορά τις κορυφαίες επιλογές για checkout, ένα ίσο ποσοστό 38% κατέταξε το παραδοσιακό ταμείο και το self-checkout στην πρώτη θέση με τις παλαιότερες γενιές boomers (56%) και Gen X (41%) να προτιμούν το παραδοσιακό ταμείο και τους millennials (42%) και Gen Z (45%) να προτιμούν το self-checkout. Ως δεύτερη καλύτερη επιλογή αναδεικνύεται το self-checkout με 36%, γεγονός που ίσως δείχνει μια μετατόπιση προς τις αυτοματοποιημένες, αυτοεξυπηρετούμενες εμπειρίες.
Γύρω από τη χρήση AI στα loyalty programs παντοπωλείων, το 70% το βρήκε ενδιαφέρον και το 41% το βρήκε «πολύ» ή «εξαιρετικά» ενδιαφέρον. Οι αγοραστές έδειξαν επίσης ενδιαφέρον για λίστες αγορών που δημιουργούνται από το AI με ένα συνολικό 44% και τις επιμέρους γενιές να κινούνται στο 31% για τους boomers, το 41% της Gen X, το 52% των millennials και το 51% της Gen Z.

Η άνοδος των παντοπωλείων
Τα δεδομένα αυτά όμως κινούνται σε σύμνοια με την άνοδο που βλέπει ο τομέας αυτός καθώς εκτός από τα ποσά που έχει ήδη αγγίξει, αναμένεται ότι η εορταστική περίοδος θα φέρει ακόμη μεγαλύτερη αύξηση στα έσοδα των παντοπωλείων, καθιστώντας ακόμη πιο σημαντικά τα loyalty programs παντοπωλείων.
Και μπορεί η έρευνα αυτή να μας δείχνει κατά κύριο λόγο τι προσδοκούν οι καταναλωτές στις ΗΠΑ, όμως παρατηρούμε ότι μέχρι και στη χώρα μας ο τομέας αυτός κάνει άλματα εξελίξης και αναζητά τρόπους να εξελιχθεί καθώς πρόσφατα μάθαμε για το πρώτο eshop λαϊκής αγοράς που ξεκίνησε στη Θεσσαλία. Συνεπώς δεν αποκλείεται μια μέρα να φτάσουμε στο ίδιο σημείο αναγκών.