Το brand loyalty ήταν πάντα βασικό στοιχείο στο λιανικό εμπόριο, ειδικά στα τρόφιμα. Ωστόσο, πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι η παραδοσιακή πιστότητα σε εθνικές μάρκες, που βασίζεται μόνο στη φήμη και την παρουσία στην αγορά, αλλάζει ραγδαία. Για τους ιδιοκτήτες eshop, η κατανόηση αυτών των αλλαγών είναι κρίσιμη για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών.

Γιατί το brand loyalty έχασε τη δύναμή του

Μια πρόσφατη έρευνα της Ernst & Young έδειξε ότι το 35% των καταναλωτών θεωρεί πως το brand επηρεάζει ελάχιστα τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Αντίθετα, οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εκτιμώντας την τιμή, την ποιότητα και την αξία περισσότερο από το όνομα.

Παρόμοια, μια έρευνα του 2025 στον Καναδά βρήκε ότι σχεδόν οι μισοί καταναλωτές προτιμούν τα προϊόντα των καταστημάτων έναντι των εθνικών μαρκών, με το 75% να βασίζει τις αγορές του κυρίως στην τιμή παρά στο brand loyalty.

Το delivery τροφοδoτεί την εκρηκτική ανάπτυξη του e-grocery
Ο τομέας του e-grocery παρουσιάζει μια εντυπωσιακή άνοδο και εξέλιξη και τώρα μαθαίνουμε ότι σε αυτό συμβάλει και ο τρόπος παράδοσης.

Εξελίξεις στην αγορά τροφίμων στις ΗΠΑ: Ανεβαίνει το private label

Μια μελέτη της First Insight τον Ιούνιο 2025 με τίτλο «Η Ήσυχη Κατάκτηση των Προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας» αναδεικνύει πως η διαχωριστική γραμμή μεταξύ εθνικών brand και ιδιωτικών ετικετών θολώνει:

  • Διαφορά Αναγνώρισης: Το 71% των καταναλωτών δηλώνει ότι μπορεί να αναγνωρίσει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αλλά το 72% δεν μπορεί να τα ξεχωρίσει από τα εθνικά προϊόντα σε παράθεση εικόνων. Αυτό δείχνει ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας γίνονται ανταγωνιστικά οπτικά και ποιοτικά.
  • Αντίληψη Ποιότητας: Το 84% πιστεύει ότι τα προϊόντα private label έχουν ίση ή καλύτερη ποιότητα από τις εθνικές μάρκες.
  • Επίδραση Μάρκετινγκ: Πάνω από τους μισούς καταναλωτές έχουν επηρεαστεί από προωθητικές ενέργειες, συσκευασία ή εκθέσεις για να δοκιμάσουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Τάσεις που πρέπει να προσέχουν οι ιδιοκτήτες eshop

  • Δημοφιλία των «dupe» προϊόντων: Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας επειδή είναι «dupes», οικονομικές εναλλακτικές σε επώνυμα προϊόντα. Η τάση αυτή είναι πιο έντονη στους υψηλά αμειβόμενους, με το 70% όσων κερδίζουν πάνω από 150.000 δολάρια να προτιμούν τέτοια προϊόντα.
  • Εξάλειψη στίγματος: Το 77% των Αμερικανών δεν ανησυχεί πλέον για την κοινωνική εικόνα αγοράς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αν και οι υψηλότερες εισοδηματικές ομάδες δείχνουν ακόμα κάποια επιφύλαξη.
  • Η πιστότητα στο brand είναι ρευστή: Μόνο το 48% των καταναλωτών δηλώνει αυστηρή πιστότητα σε μάρκα. Πολλοί είναι «περίεργοι» για νέες μάρκες ή επηρεάζονται από την τιμή και τις προσφορές. Το 71% θα δοκίμαζε προϊόν ιδιωτικής ετικέτας αν η αγαπημένη τους μάρκα δεν ήταν διαθέσιμη, και το 45% έχει αλλάξει μόνιμα μετά από θετική εμπειρία.
Brands: Post-purchase εμπειρία για customer loyalty
Πώς τα brands ενισχύουν τις εμπειρίες μετά την αγορά για την ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών και του customer loyalty.

Σε μια αγορά όπου το brand loyalty δεν είναι δεδομένο, τα eshop που προσαρμόζονται με έμφαση στην ποιότητα, την αξία και το έξυπνο marketing θα πετύχουν.