Η περίοδος των εορταστικών αγορών είναι ένα βήμα μακριά με τις μεγάλες αλυσίδες να έχουν ήδη ξεκινήσει τις προσπάθειες προσέλκυσης πελατών. Φυσικά μαζί με τις πωλήσεις και τις προσφορές έρχονται σαν ανεπιθύμητο "δώρο" και οι online απάτες. Οι online αγορές είναι σίγουρα βολικές όμως ενέχουν και κινδύνους. Μια έρευνα της Norton εξετάζει πώς οι απάτες αποτελούν κοινή ανησυχία μεταξύ των αγοραστών και θα δούμε πώς μπορείτε να "οχυρώσετε" το eshop σας κατά τις διαδικτυακές αγορές των διακοπών.
Ποιες είναι οι σύνηθες μορφές και σημεία απάτης;
Η έρευνα Cyber Safety Insights Report με κοινό περισσότερους από 12.000 ενήλικες σε 12 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιταλίας, του Μεξικού και της Ιαπωνίας, αποκάλυψε ότι στις ΗΠΑ το 48% έχει γίνει στόχος απάτης κατά τη διάρκεια των διαδικτυακών αγορών για τις γιορτές ενώ ένα 53% δήλωσε ότι ανησυχεί για τις απάτες στις αγορές της Black Friday και της Cyber Monday.
Οι φόβοι των καταναλωτών περιλαμβάνουν: να εκτεθούν οι προσωπικές πληροφορίες σε κίνδυνο όπως συνέβη πρόσφατα με λογισμικό της Adobe, να πέσουν θύματα σε online απάτες, ηλικιωμένα μέλη της οικογένειας και συγγενείς να γίνουν θύματα απάτης, απάτες με AI αγορές και να κατακλυστούν τα social media feeds με απατηλές διαφημίσεις.
Μάθαμε επίσης ποιοι είναι οι πιο συνήθεις τύποι απάτης. Σε παγκόσμιο εύρος, το 39% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έπεσε θύμα απάτης σε ηλεκτρονικές αγορές, το 26% σε απάτες phishing και το 23% σε απάτες παράδοσης πακέτων. Άλλοι συνηθισμένοι τύποι απάτης περιλάμβαναν απάτη με υπερβολική πληρωμή ή επιστροφή χρημάτων, απάτη με δωροκάρτα και απάτη με άμεση πληρωμή. Όσο αφορά τα σημεία που συνήθως επιλέγουν οι εγκληματίες για online απάτες, το 40% επισήμανε τα social media ως το κορυφαίο σημείο απάτης, το 35% ανέφερε τα website τρίτων, το 30% υπέδειξε το email ενώ ένα 28% τα SMS.

Πώς μπορείτε να προστατεύσεις;
Με το online shopping να αναμένεται να κυριαρχήσει περισσότερο, είναι σημαντικό λοιπόν να καθησυχάσετε το κοινό σας και να φροντίσετε ώστε το eshop σας να είναι κατάλληλα προστατευμένο:
👍 Οι αγοραστές που αγοράζουν από άγνωστα προς εκείνους eshop, τείνουν να είναι επιφυλακτικοί για πιθανές online απάτες. Βεβαιωθείτε ότι οι βασικές λεπτομέρειες βρίσκονται σε εμφανή σημεία, προσθέστε αξιολογήσεις και κριτικές από επίσημες πηγές όπως η Google και ελέγχετε περιαστασικά για πιθανά fake review που μπορεί να βλάψουν τη φήμη σας.
👍 Βεβαιωθείτε ότι οι ιστοσελίδες σας χρησιμοποιούν το πρωτόκολλο «https» και φυσικά, ελέγξτε τη σελίδα πληρωμής ότι χρησιμοποιεί επίσης το πρωτόκολλο https.
👍 Οι περισσότεροι χρήστες είναι επιφυλακτικοί σε περιζήτητα προϊόντα δώρων που πωλούνται σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές . Αυτό καλό θα ήταν να το έχετε κατά νου όταν θα θελήσετε να προσφέρετε κάποια μεγάλη έκπτωση σε κάποιο προϊόν ή συλλογή σας και να καθησυχάσετε ότι δεν πρόκειται για απάτη, αλλά για μια όντως μεγάλη προσφορά.
👍 Κατά τη δημιουργία προφίλ, προσθέστε ένα μήνυμα που θα προτρέπει τον χρήστη να δημιουργήσει ένα ισχυρό και πολύπλοκο κωδικό πρόσβασης που είναι πιο δύσκολο να παραβιαστεί. Μπορείτε να πάτε ένα βήμα παραπέρα και να τους προειδοποιείτε να αγοράζουν προϊόντα μόνο από το επίσημο site ή πιστοποιημένους μεταπωλητές και marketplaces όπως το Skroutz.
👍 Χρησιμοποιήστε έξτρα λογισμικό ασφαλείας που θα σας προειδοποιεί για online απάτες σε παραγγελίες ή παράνομη δραστηριότητα στο site σας.