Η παγκόσμια διαφημιστική αγορά αναμένεται να ξεπεράσει το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια σε έσοδα, κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά στην ιστορία, σύμφωνα με έκθεση της GroupM, μιας εταιρείας μέσων ενημέρωσης υπό την WPP, του μεγαλύτερου ομίλου επικοινωνιών στον κόσμο.

Όπως διαβάζουμε στο wwn, η έκθεση υπογραμμίζει την αυξανόμενη κυριαρχία των ψηφιακών πλατφορμών στον κλάδο της διαφήμισης, με τους τεχνολογικούς γίγαντες όπως Google & Meta, ByteDance, Amazon και Alibaba να συγκεντρώνουν πάνω από το ήμισυ των συνολικών εσόδων.

Αυτό το ορόσημο σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στο διαφημιστικό τοπίο, αντικατοπτρίζοντας τη δύναμη των ψηφιακών πλατφορμών να προσελκύουν το μεγαλύτερο μέρος των διαφημιστικών δαπανών. Οι εταιρείες που θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές πρέπει να «αγκαλιάσουν» την ψηφιακή αλλαγή, να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για καλύτερη στόχευση και να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών.

Άποψη: Το Google AI επηρεάζει το εορταστικό eCommerce
Σε συνέντευξή του με το Forbes, o Jim Yu της BrightEdge μιλάει για το πώς το Google AI επηρεάζει τις εορταστικές αγορές στο eCommerce.

Βασικές πληροφορίες από την Έκθεση

  • Αύξηση εσόδων το 2024: Τα παγκόσμια έσοδα από διαφημίσεις αναμένεται να αυξηθούν κατά 9,5%, ενώ προβλέπεται επιπλέον αύξηση 7,7% για το 2025.
  • Κυριαρχία ψηφιακής διαφήμισης: Μέχρι το 2025, η ψηφιακή διαφήμιση —συμπεριλαμβανομένων ροής, online ειδήσεων και περιοδικών— θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει έως και το 82% των συνολικών διαφημιστικών εσόδων.
  • Πτώση έντυπων διαφημίσεων: Τα έσοδα από έντυπες διαφημίσεις προβλέπεται να μειωθούν κατά 4,5% το 2024 και κατά άλλο 3% το 2025.
  • Ηγεσία στην αγορά των ΗΠΑ: Οι ΗΠΑ, η μεγαλύτερη διαφημιστική αγορά στον κόσμο, πρόκειται να φθάσουν τα 379 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα έως το 2025.
  • Ανάπτυξη της αγοράς της Κίνας: Η διαφημιστική αγορά της Κίνας προβλέπεται να αυξηθεί κατά 13,5% το 2024, φτάνοντας τα 204,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο ρόλος της τεχνολογίας στην ανάπτυξη της διαφήμισης

Οι τεχνολογικές εξελίξεις, ιδιαίτερα στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και στον αυτοματισμό, αναμένεται να οδηγήσουν στην ανάπτυξη στην αγορά της διαφήμισης. Αυτές οι τεχνολογίες προσφέρουν βελτιωμένη εξατομίκευση, καλύτερη εκτέλεση καμπάνιας και πιο έξυπνη κατανομή του προϋπολογισμού, τα οποία είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση οικονομικών αβεβαιοτήτων και υψηλότερο κόστος δανεισμού. Οι στρατηγικές που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπουν στα brands να στοχεύουν κοινό με ακρίβεια και να μεγιστοποιούν την απόδοση επένδυσης (ROI) σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά.

Προκλήσεις της αγοράς

  • Οικονομική αβεβαιότητα: Οι οικονομικές πιέσεις σε ανεπτυγμένες αγορές όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούσαν να περιορίσουν την ανάπτυξη της διαφήμισης.
  • Γεωπολιτικοί κίνδυνοι: Οι συναλλαγματικές διακυμάνσεις και τα γεωπολιτικά γεγονότα μπορεί να επηρεάσουν τις καταναλωτικές δαπάνες και να μειώσουν τους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς για τομείς όπως τα είδη πολυτελείας και τα καταναλωτικά προϊόντα.

Μελλοντικές προοπτικές

Η έκθεση τονίζει ότι η ανάπτυξη της διαφήμισης θα παραμείνει επικεντρωμένη στις τεχνολογικές πλατφόρμες, με την επιρροή τους να αναμένεται να αυξηθεί παράλληλα με τις εξελίξεις της τεχνητής νοημοσύνης. Σε αγορές όπως η Κίνα, πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών θα μπορούσαν να τονώσουν περαιτέρω τη ζήτηση για διαφημίσεις.

Σημασία για το eCommerce

Η κυριαρχία των Google & Meta και άλλων ψηφιακών πλατφορμών υπογραμμίζει τη στροφή προς τη διαφήμιση που βασίζεται σε δεδομένα και στην τεχνητή νοημοσύνη. Για τις επιχειρήσεις eCommerce, αυτή η τάση υπογραμμίζει την ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα στις στρατηγικές ψηφιακών διαφημίσεων, να αξιοποιηθεί η τεχνητή νοημοσύνη για εξατομικευμένη στόχευση και να παραμείνουν ευέλικτοι ως απάντηση στις αλλαγές συμπεριφοράς των καταναλωτών. Εστιάζοντας σε πλατφόρμες όπως Google & Meta, οι eCommerce επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν ευρύτερο κοινό και να επιτύχουν υψηλότερα ποσοστά μετατροπών, δίνοντάς τους ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αναπτυσσόμενη digital αγορά.