Μέσα από νέα ανακοίνωση το OpenAI δήλωσε ότι σύντομα οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αγορές προϊόντων μέσα από το ChatGPT και σταδιακά όλοι οι χρήστες εγγεγραμμένοι και μη θα έχουν πρόσβαση σε αυτή. Σαφώς το checkout δεν θα ολοκληρώνεται στο περιβάλλον του AI εργαλείου αλλά θα ανακατευθύνονται στο site του πωλητή για να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή.

Το AI εισχωρεί περισσότερο στην αναζήτηση προϊόντων

Ο Adam Fry, επικεφαλής του προϊόντος αναζήτησης ChatGPT στην OpenAI σε μια demo επίδειξη, έδειξε πώς η ενημερωμένη εμπειρία χρήστη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν το εργαλείο για έρευνα προϊόντων να αποφασίσουν ποια μηχανή εσπρέσο ή καρέκλα γραφείου να αγοράσουν. Οι συστάσεις προϊόντων που εμφανίζονται στους υποψήφιους αγοραστές βασίζονται σε όσα "θυμάται" το εργαλείο γύρω από τις προτιμήσεις του χρήστη, καθώς και σε κριτικές προϊόντων που αντλούνται από όλο το διαδίκτυο.

ένδειξη για το πώς θα λειτουργήσει η αναζήτηση προϊόντων στις συνομιλίες OpenAI
Πηγή: OpenAI

Η νέα αυτή εμπειρία του χρήστη να αγοράζει μέσω ChatGPT έχει πολλές ομοιότητες με το Google Shopping. Στα interface και των δύο, όταν κάνετε κλικ στην εικόνα ενός προϊόντος που σας ενδιαφέρει, στη δεξιά πλευρά της οθόνης εμφανίζονται πολλαπλά καταστήματα λιανικής πώλησης, όπως το Amazon και το Walmart, με button για ολοκλήρωση της αγοράς. Η ειδοποιός όμως διαφορά ανάμεσα στα δυο σε αυτή τη φάση είναι ότι τα αποτελέσματα των αναζητήσεων στην OpenAI δεν είναι πληρωμένες τοποθετήσεις, αλλά οργανικά. Η εξέλιξη αυτή μάλλον είναι σχετικά αναμενόμενη δεδομένου ότι το AI search βρίσκεται σε ανοδική τροχιά και ανταγωνίζεται ανοιχτά το παραδοσιακό search σε μηχανές αναζήτησης.

Το Gen AI κυριαρχεί ολό και περισσότερο στο online shopping
To Gen AI συνεχίζει να γίνεται ένα must-have καθώς πλέον τα δεδομένα του online shopping traffic δείχνουν εξαιρετικά ενθαρρυντικά.

Πώς επιλέγει λοιπόν η ChatGPT ποια προϊόντα θα προτείνει; Γιατί οι συγκεκριμένες μηχανές εσπρέσο και οι καρέκλες γραφείου εμφανίζονται πρώτες όταν ο χρήστης πληκτρολογεί το prompt; Σύμφωνα με τον Fry, η εμπειρία βασίζεται κυρίως στο συνομιλιακό στοιχείο έναντι των λέξεων-κλειδιών. Αν λοιπόν πείτε ότι προτιμάτε να αγοράζετε μόνο μαύρα ρούχα από έναν συγκεκριμένο λιανοπωλητή, τότε το chat υποτίθεται ότι θα αποθηκεύσει αυτή την πληροφορία στη μνήμη του την επόμενη φορά που θα ζητήσετε συμβουλές για το τι πουκάμισο να αγοράσετε, δίνοντάς σας συστάσεις που θα ευθυγραμμίζονται με τα γούστα σας. Επίσης, οι προβαλλόμενες κριτικές θα προέρχονται από ένα μείγμα online πηγών με τον Fry να δηλώνει ότι οι χρήστες μπορούν να υποδείξουν στο AI εργαλείο της OpenAI ποιοι τύποι κριτικών θα έχουν προτεραιότητα κατά την κατάρτιση μιας λίστας συνιστώμενων προϊόντων.

Το έρωτημα βέβαια σε αυτή τη περίπρωση είναι πώς θα λειτουργήσουν τα έσοδα από τα affiliate links ώστε όταν προβάλλεται μια κριτική να "ανταμείβεται" αυτή που επιλέγει να ελέγξει ο χρήστης. «Θα πειραματιστούμε με ένα σωρό διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους αυτό μπορεί να λειτουργήσει», λέει ο Fry. Δεν μοιράστηκε συγκεκριμένα σχέδια, λέγοντας ότι η παροχή ποιοτικών συστάσεων είναι η πρώτη προτεραιότητα αυτή τη στιγμή και ότι η εταιρεία μπορεί να δοκιμάσει διαφορετικά μοντέλα εσόδων από θυγατρικές στο μέλλον.

Εξάλλου, δεν είναι η πρώτη προσπάθεια της εταιρείας να εισέλθει στο κόσμο του eCommerce καθώς πρόσφατα είχε ανακοινώσει την ανάπτυξη ενός ακόμη εργαλείου του Operator, που θα λειτουργεί ως virtual assistant και θα διευκολύνει με την ολοκλήρωση εργασιών.

Εφαρμογές eCommerce έχει το νέο AI tool της OpenAI, Operator
Για smooth eCommerce operations ετοιμάζεται το νέο εργαλείο της OpenAI, Operator που βρίσκεται σε αναπτυξη!

Με τέτοιες εξελίξεις δεν είναι διόλου απίθανο να δούμε και μια πιθανή συνεργασία των ChatGPT και Shopify, καθώς οι νέες αυτές ανακοινώσεις έχουν αναζοπυρώσει φήμες ότι έρχεται ένα πιθανό intergration. Εάν λοιπόν οι φήμες αυτές υλοποιηθούν, η αναζήτηση και το checkout θα συγχωνευθούν σε μια ενιαία ροή, προσφέροντας στους πελάτες έναν ταχύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο αγοράς προϊόντων, κάνοντας τη διαδικασία ακόμη πιο ελκυστική για το κοινό.