Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), για να βοηθήσει τα online stores να κατανοήσουν την αγορά, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες μετρήσεις και βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs), δημοσίευσε μια σειρά από Market Industry Reports για το eCommerce.

Market Industry Reports γραφικό σε πορτοκαλί τόνους
Πηγή: GR.EC.A

Τα Market Industry Reports

Αυτές οι εκθέσεις δίνουν μια επισκόπηση του eCommerce κλάδου του στην Ελλάδα, καλύπτοντας τις τάσεις, τις επιδόσεις και τις προβλέψεις για μεγάλους τομείς, όπως η μόδα και η τεχνολογία που κατέχουν ένα τεράστιο μερίδιο της αγοράς, κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων περιόδων.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μια έρευνα, αποκάλυψε ότι η ευρωπαϊκή online αγορά consumer electronics (ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης) υπολογίστηκε σε 90 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023.

Στα 90 δις το 2023 η online αγορά consumer electronics
Η online αγορά consumer electronics αναδεικνύεται σε έναν από τους «τιτάνες» του εμπορίου, με έσοδα 90 δισ. ευρώ το 2023.

Στόχος των Reports είναι να τονίσουν τη δυναμική της αγοράς, εξετάζοντας παράγοντες όπως η μέση επισκεψιμότητα στα κορυφαία eshop, τα χαρακτηριστικά των πελατών, τα αποτελεσματικά κανάλια marketing και οι δημοφιλείς όροι αναζήτησης.

Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να βοηθήσουν τα online stores να συγκρίνουν την απόδοσή τους με τον μέσο όρο της αγοράς και να βελτιώσουν τις στρατηγικές τους.

Τα Market Industry Reports της GR.EC.A επικεντρώνονται στους ακόλουθους τομείς:

  • Μόδα
  • Τεχνολογία
  • Φαρμακείο
  • Home
  • Athleisure
  • Καλλυντικά

Το πιο πρόσφατο σύνολο αναφορών αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2024, από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Μαρτίου. Αυτές οι αναφορές δείχνουν διαφορετικές τάσεις για κάθε τομέα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου:

  • Μόδα: Ξεκίνησε δυναμικά, αλλά σημείωσε σταθερή πτώση κάθε μήνα.
  • Τεχνολογία: Καλύτερη απόδοση τα Σαββατοκύριακα σε όλο το τρίμηνο.
  • Φαρμακείο: Ο Μάρτιος ακολούθησε παρόμοια πορεία με τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, χωρίς σημαντικές πτώσεις.
  • Συνολικά: Ο Μάρτιος είχε τις χειρότερες επιδόσεις στους περισσότερους τομείς.

Δείτε αναλυτικά τις εκθέσεις με ένα κλικ εδώ.

Η σημασία για το eCommerce

Αυτές οι πληροφορίες είναι πολύτιμες για τα online stores, καθώς μπορούν να αξιολογήσουν τα αποτελέσματά τους και να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους.

Η έρευνα GR.EC.A αποκαλύπτει σημαντικές τάσεις για τις επιχειρήσεις eCommerce, τονίζοντας ότι διαφορετικοί τομείς, όπως η μόδα, η τεχνολογία και το φαρμακείο, παρουσίασαν διαφορετικά πρότυπα απόδοσης στις αρχές του 2024. Δείχνει τη σημασία της παρακολούθησης της δυναμικής της αγοράς, της κατανόησης της συμπεριφοράς των πελατών, και της προσαρμογής στρατηγικών που βασίζονται σε συγκεκριμένες γνώσεις για τον τομέα, ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.