Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.) εξέδωσε έναν οδηγό σχετικά με το τι ισχύει και τι αλλάζει με τις προσφορές, εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες των εμπόρων, διευκρινίζοντας τους κανόνες για τις μειώσεις τιμών, όπως μεταδόθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του συνδέσμου (μέσω WWN).
Ο οδηγός αναλύει τις αλλαγές στη νομοθεσία και παρουσιάζει παραδείγματα με καλές πρακτικές, προκειμένου να βοηθήσει τους εμπόρους να τηρούν τις νόμιμες διαδικασίες και να αποφεύγουν παραπλανητικές ή παράνομες ενέργειες.
Σύμφωνα με τις νέες κατευθύνσεις, οι έμποροι δεν μπορούν να αναφέρουν πλέον ως «αρχική τιμή» τις τιμές καταλόγου ή τις προτεινόμενες τιμές. Η «αρχική τιμή» πρέπει να είναι η τιμή στην οποία το προϊόν πουλήθηκε στην αγορά πρόσφατα και να είναι η χαμηλότερη τιμή του προϊόντος κατά τις τελευταίες 30 ημέρες.
Οι κανόνες και το ελληνικό eCommerce
Αυτός ο οδηγός είναι σημαντικός για τους εμπόρους του eCommerce, γιατί τους καθοδηγεί στο πώς να ανακοινώνουν σωστά τις εκπτώσεις και τις προσφορές τους, αποφεύγοντας παραπλανητικές ή παράνομες πρακτικές, στην εποχή που ο κλάδος βρίσκεται στο απόγειό του.

Οι νέοι κανόνες απαιτούν οι τιμές έκπτωσης να βασίζονται σε πρόσφατες και πραγματικές τιμές πώλησης του προϊόντος στην αγορά, και όχι σε τιμές καταλόγου ή προτεινόμενες τιμές. Αυτό επηρεάζει άμεσα τους εμπόρους, αφού αν δεν τηρούν αυτές τις οδηγίες, μπορεί να αντιμετωπίσουν νομικές συνέπειες και να χάσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Η σημασία των εκπτώσεων και των δίκαιων πρακτικών στο eCommerce δεν περιορίζεται μόνο στην αποφυγή νομικών προβλημάτων. Στην πραγματικότητα, όταν οι έμποροι ακολουθούν νόμιμες διαδικασίες και ανακοινώνουν σωστά τις εκπτώσεις, δημιουργούν ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές. Οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να κάνουν αγορές από καταστήματα που γνωρίζουν ότι είναι διαφανή και τηρούν τους κανόνες. Αντίθετα, οι παραπλανητικές ενέργειες μπορεί να οδηγήσουν σε απογοήτευση, αρνητικές κριτικές και στην τελική, σε απώλεια πελατών.
Για τους εμπόρους, η σωστή χρήση εκπτώσεων είναι επίσης στρατηγικό εργαλείο για την αύξηση των πωλήσεων, αλλά πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή. Όταν η έκπτωση είναι ξεκάθαρη και βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα, ο καταναλωτής αισθάνεται ότι παίρνει μια καλή προσφορά και είναι πιο πιθανό να επιστρέψει για μελλοντικές αγορές.