Η Amazon δήλωσε ότι έχει κάνει ένα «θεμελιώδες άλμα προς τα εμπρός στη ρομποτική» αφότου ανέπτυξε ένα ρομπότ με αίσθηση αφής, το οποίο θα είναι ικανό να πιάνει περίπου τα τρία τέταρτα από τα αντικείμενα αντικειμένων που υπάρχουν στις τεράστιες αποθήκες της.
Το Vulcan, το οποίο παρουσιάστηκε στην εκδήλωση «Delivering the Future» στο Ντόρτμουντ της Γερμανίας έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τους ανθρώπους να ταξινομούν τα αντικείμενα για αποθήκευση και στη συνέχεια να τα προετοιμάζουν για παράδοση, με στόχο να βοηθάει την αποδοτικότητα της αποθήκης. Αυτή είναι μια ακόμη καινοτομία που ετοιμάζει ο αμερικανικό κολοσσός αφότου ανακοίνωσε το λανσάρισμα tool για personalized shopping.

Τα ρομπότ θα μπορούν να αναγνωρίζουν αντικείμενα με την αφή
Τα ρομπότ χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να υπολογίζουν τι μπορούν και τι δεν μπορούν να χειριστούν καθώς και τον καλύτερο τρόπο για να τα σηκώσουν. Θα εργάζονται παράλληλα με τους ανθρώπους που διαχειρίζονται τα logistics στις αποθήκες και τη μεταφορά προϊόντων. Φυσικά, τέτοιες εξελίξεις πάντα εγείρουν φόβους για απώλειες θέσεων εργασίας, καθώς οι λιανοπωλητές μειώνουν την ανθρώπινη συμμετοχή στα κέντρα διανομής, τα οποία απασχολούν χιλιάδες άτομα.
Πολλοί λιανοπωλητές έχουν δηλώσει ότι αυξάνουν τις επενδύσεις στην αυτοματοποίηση, καθώς το κόστος εργασίας αυξάνεται σε όλο τον κόσμο. Η Amazon έχει αντιμετωπίσει απεργιακές κινητοποιήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ εξαιτίας των χαμηλών αμοιβών ενώ οικονομολόγοι της Goldman Sachs έχουν κάνει υποθέσεις ότι πιθανώς θα δούμε εκατομμύρια θέσεις να κινδυνεύουν λόγω της ανάπτυξης του GenAI και άλλοι θα μετασχηματιστούν ριζικά.
Ωστόσο, ο Tye Brady, επικεφαλής τεχνολόγος ρομποτικής της Amazon, δήλωσε ότι τα ρομπότ δεν μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως τους ανθρώπους στις αποθήκες του ομίλου και ότι σκοπός είναι να «ενισχύσουν το ανθρώπινο δυναμικό» και να βελτιώσουν την ασφάλεια στον χώρο εργασίας. Θα λειτουργούν δηλαδή ουσιαστικά ως υποστηρικτικοί = συνεργάτες που θα αναλαμβάνουν «τις ταπεινές, τις τετριμμένες και τις επαναλαμβανόμενες» εργασίες.
Ο ίδιος δήλωσε ότι η συμμετοχή ανθρώπων θα μπορούσε να βοηθήσει στην προστασία από πιθανές παραβιάσεις του συστήματος, το οποίο απασχολεί πολύ τους λιανοπωλητές και προσπαθούν να αυξήσουν την ασφάλεια, ιδίως μετά την πρόσβαση κυβερνοεπίθεση που δέχτηκε το Marks & Spencer.

«Όλες οι παραβιάσεις θα μπορούσαν ενδεχομένως να ανιχνευθούν από μια μηχανή, αλλά συνήθως ανιχνεύονται από ανθρώπους, οπότε το να είναι οι άνθρωποι μέρος της εξίσωσης είναι καλό πράγμα», δήλωσε ο Brady. Επιπλέον, οι άνθρωποι μπορούν να αξιολογούν τυχόν αστοχίες προϊόντων όπως σπασμένα ή άστοχα δημιουργημένα προϊόντα, γεγονός που μπορεί να προφυλάξει την ικανοποίηση πελατών που παίζει σημαντικό ρόλο στην Amazon.
Ο Brady λέει ότι η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στην ανάπτυξη ρομπότ που μπορούν να πλοηγούνται αυτόνομα σε πολύπλοκους χώρους και να μαθαίνουν να κινούνται με ασφάλεια δίπλα σε ανθρώπους και άλλα αντικείμενα. Είπε ότι η τελευταία γενιά ρομπότ είναι σε θέση να «ζητούν βοήθεια» ώστε να μπορούν να μάθουν νέους τρόπους να κάνουν πράγματα.
Για παράδειγμα, η Amazon σχεδιάζει να εγκαταστήσει τεχνολογία, η οποία χρησιμοποιεί automations για τη δημιουργία συσκευασιών κατά παραγγελία που θα μειώσουν τα απόβλητα. Περισσότερα από 70 τέτοια μηχανήματα θα εγκατασταθούν στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ δεκάδες άλλα θα ακολουθήσουν μέχρι το 2027.