Το 2024, η αγορά ευρωπαϊκού διασυνοριακού eCommerce έφτασε τις πωλήσεις 275,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, καταγράφοντας αύξηση πάνω από 16% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η διασυνοριακή αγορά αντιπροσωπεύει πλέον το 36% της συνολικής αγοράς online στην Ευρώπη, μεταδίδει το eCommerce News.
Η ανάπτυξη του διασυνοριακού eCommerce αναδεικνύει μια ισχυρή στροφή προς τις online αγορές, όπου οι αγοραστές επιλέγουν ολοένα και περισσότερο προϊόντα από άλλες χώρες. Αυτή η αλλαγή οφείλεται στην ευκολία και την άνεση που προσφέρουν οι online αγορές, οι οποίες επιτρέπουν στους καταναλωτές να συγκρίνουν τιμές και να αποκτούν προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές από ένα ευρύτερο φάσμα επιλογών. Τα δεδομένα δείχνουν τη σημασία του ευρωπαϊκού διασυνοριακού eCommerce στη διαμόρφωση του μέλλοντος της αγοράς.

Το 2023, η ευρωπαϊκή αγορά διασυνοριακού eCommerce έφτασε τα 237 δισεκατομμύρια ευρώ, με τα ευρωπαϊκά online καταστήματα να συνεισφέρουν 107 δισεκατομμύρια ευρώ στο σύνολο αυτό. Τώρα, με τα τελευταία διαθέσιμα δεδομένα που διαβάζουμε στην πηγή για το 2024, βλέπουμε ακόμα πιο εντυπωσιακή ανάπτυξη. Τα δεδομένα προέρχονται από την τελευταία έκθεση TOP 500 B2C Cross-Border Retail European από την Cross-Border Commerce Europe.
Σύμφωνα με την έκθεση, η συνολική αγορά B2C ευρωπαϊκού διασυνοριακού eCommerce, ανήλθε σε 275,6 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024, εξαιρουμένων των ταξιδιωτικών δαπανών. Αυτό αντιστοιχεί στο 36% της συνολικής online αγοράς στην Ευρώπη, ανεβάζοντας την εκτιμώμενη αξία της ηλεκτρονικής εμπορικής αγοράς στην Ευρώπη στα 765,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτή η αύξηση είναι μόλις 2,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, διαβάζουμε.
Οι 500 κορυφαίοι διασυνοριακοί B2C πωλητές στην Ευρώπη συνέβαλαν με τζίρο 69,5 δισεκατομμυρίων ευρώ πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 39% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αυτοί οι ηγέτες της αγοράς παρουσίασαν αξιοσημείωτη ανάπτυξη, υπογραμμίζοντας την ισχυρή θέση των κορυφαίων εμπορικών σημάτων στην διεθνή αγορά.
Σε σχετικό δελτίο τύπου αναφέρθηκε πώς αυτή η σημαντική αύξηση δείχνει τη δυναμική της διασυνοριακής αγοράς και το αυξανόμενο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν αυτοί οι κορυφαίοι παίκτες στη διεθνή σκηνή.
Αναφορικά με τις κατηγορίες προϊόντων, τα κοσμήματα και τα πολυτελή είδη ηγούνται με μερίδιο 43% στην αγορά, ακολουθούμενα από τα προϊόντα κήπου και DIY που αντιπροσωπεύουν το 9% των διασυνοριακών πωλήσεων.
Οι 10 κορυφαίοι διασυνοριακοί πωλητές παραμένουν απτόητοι από το 2023. Σύμφωνα με την πηγή, η Ikea συνεχίζει να κατέχει την πρώτη θέση ως ο μεγαλύτερος διασυνοριακός πωλητής το 2024, με τζίρο 5,2 δισεκατομμυρίων ευρώ από διασυνοριακές πωλήσεις.
Το eCommerce είναι πολύ σημαντικό για την παγκόσμια οικονομία. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν να ψωνίζουν online, και οι επιχειρήσεις βρίσκουν νέες ευκαιρίες για να επεκταθούν και να βγουν έξω από τις τοπικές αγορές τους. Η ανάπτυξη του ευρωπαϊκού διασυνοριακού eCommerce δείχνει πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να φτάσουν σε παγκόσμιες αγορές πιο εύκολα από ποτέ. Οι πιο νέοι του τομέα, αν κατανοήσουν την έκταση και τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου, μπορούν να δουν πώς να πουλήσουν τα προϊόντα τους online, όπου κι αν βρίσκονται.
Καθώς οι online πωλήσεις συνεχίζουν να μεγαλώνουν, οι επιχειρήσεις μπορούν να βρουν νέους τρόπους για να συνδεθούν με πελάτες από όλο τον κόσμο και να τους βοηθήσουν να αναπτυχθούν και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε έναν όλο και πιο ψηφιακό κόσμο.