Από την Κίνα με αγάπη: Η Alibaba στοχεύει σε μικρές επιχειρήσεις σε Ευρώπη και ΗΠΑ
Ένας από τους μεγαλύτερους γίγαντες του eCommerce, η κινεζική εταιρεία Alibaba, εντείνει την παγκόσμια επέκτασή της με νέες υπηρεσίες που στοχεύουν στην προσέλκυση μικρών επιχειρήσεων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Όπως μας πληροφορεί το CNBC, η πλατφόρμα business-to-business της εταιρείας που πουλά σε εταιρείες εκτός Κίνας - ανακοίνωσε τον Ιούνιο ότι λανσάρει το “Alibaba Guaranteed” για να παρέχει βελτιωμένες ενημερώσεις σχετικά με την παράδοση, τις πληρωμές και την επίλυση διαφορών. Η πλατφόρμα αποτελεί μέρος της ταχέως αναπτυσσόμενης διεθνούς επιχείρησης της Alibaba, η οποία πωλεί επίσης απευθείας σε καταναλωτές στο εξωτερικό μέσω eshop όπως το AliExpress.
Ενώ οι καταναλωτές στην Κίνα απολαμβάνουν εδώ και καιρό την παρακολούθηση παράδοσης και τις ευνοϊκές πολιτικές επιστροφών, οι μικρές επιχειρήσεις που αγοράζουν από διασυνοριακές eCommerce πλατφόρμες δεν έχουν τη δυνατότητα αυτή, λόγω της πρόσθετης πολυπλοκότητας του διεθνούς εμπορίου.
Η νέα υπηρεσία, λοιπόν, στοχεύει να παρέχει στους αγοραστές πιο συγκεκριμένες ημερομηνίες παράδοσης και δωρεάν τοπικές επιστροφές, όπως ανέφερε η εταιρεία σε δελτίο τύπου.
«Πιστεύουμε ότι αυτό είναι σύμφωνο με τις τρέχουσες παγκόσμιες τάσεις», δήλωσε ο Kuo Zhang, πρόεδρος του Alibaba.com, σε συνέντευξή του.
Ο Zhang ισχυρίστηκε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια, ο αριθμός των αγοραστών στην πλατφόρμα έχει τουλάχιστον τριπλασιαστεί, με την ακαθάριστη αξία των online εμπορευμάτων να ανέρχεται σε περίπου 50 δισεκατομμύρια δολάρια. Η GMV μετρά τις συνολικές πωλήσεις για μια συγκεκριμένη περίοδο.
Η νέα ζήτηση
Το τέλος της πανδημίας Covid-19, δημιούργησε νέες αγοραστικές τάσεις και ανάγκες, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στα μηχανήματα για personalized εκτυπώσεις μπλουζών ή κοπής με λέιζερ.
Ο Zhang είπε ότι μερικά από τα πιο δημοφιλή προϊόντα που πωλούνται στην πλατφόρμα περιλαμβάνουν τέτοια μηχανήματα και ότι η διαφοροποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει οδηγήσει τη ζήτηση για τέτοιο εξοπλισμό.
Η ανάπτυξη της βιομηχανίας νέων ενεργειακών οχημάτων έχει επίσης δημιουργήσει ζήτηση για νέα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, τα οποία πουλά η Alibaba, είπε ο Zhang. Τα αθλητικά προϊόντα ήταν επίσης δημοφιλή στους πελάτες στην Ευρώπη, είπε.
Τον Νοέμβριο, η εταιρεία επένδυσε στη γερμανική εταιρεία Visable και στις ευρωσελίδες της ευρωπαϊκής αγοράς.
Η εταιρεία συνεργάζεται με πολλούς προμηθευτές που εδρεύουν στην ΕΕ που πραγματοποιούν πωλήσεις εντός του μπλοκ, είπε ο Zhang, προσθέτοντας ότι η εταιρεία στοχεύει να βοηθήσει την περιοχή να επιταχύνει την ψηφιοποίησή της χρησιμοποιώντας περισσότερη τεχνολογία για τις επιχειρήσεις.
Ο Zhan δήλωσε επίσης ότι η εταιρεία θα αρχίσει επίσης να ενσωματώνει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στην πλατφόρμα, μέσα στο 2024, όπως η δημιουργία περιγραφών προϊόντων γρήγορα και αποτελεσματικά και η υποστήριξη εξυπηρέτησης πελατών σε ώρες εκτός αιχμής, για να βοηθήσει τους εμπόρους να απλοποιήσουν τις δραστηριότητές τους.