Υπό ιαπωνικό έλεγχο η Amazon για φερόμενο επιχειρηματικό bullying

Η Amazon Japan ερευνάται επί του παρόντος από την Japan Fair Trade Commission καθώς θεωρείται ότι χρησιμοποιεί τη δύναμή της για να αναγκάσει τους πωλητές στην πλατφόρμα της να μειώσουν τις τιμές. Εάν συμφωνούν οι πωλητές, τα προϊόντα τους λαμβάνουν υψηλότερη κατάταξη, που σημαίνει ότι θα τα δουν περισσότεροι άνθρωποι. Αλλά αν δεν μειώσουν τις τιμές τους, τα προϊόντα τους ενδέχεται να αφαιρεθούν από το eshop.

Το JFTC πιστεύει ότι η Amazon, η οποία λάνσαρε νέα καμπάνια με κεντρικό πρόσωπο τον Adam Driver, μπορεί να εκμεταλλεύεται το μέγεθός της για να πιέσει τις μικρότερες επιχειρήσεις σε άδικες συμφωνίες. Ο Takujiro Kono, διευθυντής στο JFTC, εξήγησε ότι η Amazon μπορεί να αναγκάζει τους πωλητές σε κακές συμφωνίες που βλάπτουν την επιχείρησή τους. Αυτό θα μπορούσε να παραβιάζει τους αντιμονοπωλιακούς νόμους της Ιαπωνίας, οι οποίοι έχουν σκοπό να εμποδίσουν τις μεγάλες εταιρείες να συμπεριφέρονται άδικα σε μικρότερες.

Η εταιρεία θεωρείται επίσης ύποπτη καθώς φημολογείται ότι πιέζει τους πωλητές να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες delivery και storage, κάτι που θα μπορούσε να κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα για αυτούς. Η έρευνα ακολουθεί προηγούμενες υποθέσεις το 2016 και το 2018, όταν η εταιρεία κατηγορήθηκε επίσης για παρόμοιες ενέργειες. Αυτές οι περιπτώσεις προκάλεσαν ανησυχίες ότι η εταιρεία έκανε άδικα τους προμηθευτές να πληρώνουν επιπλέον κόστος για προϊόντα με έκπτωση.

Αυτή η έρευνα αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης προσπάθειας των παγκόσμιων ρυθμιστικών αρχών να εξετάσουν προσεκτικά τον τρόπο με τον οποίο μεγάλες εταιρείες όπως η Amazon λειτουργούν τις δραστηριότητές τους. Στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, η εταιρεία τίθεται επίσης υπό αμφισβήτηση για πιθανή προτίμηση των δικών της προϊόντων έναντι εκείνων από τρίτους πωλητές. Αυτές οι έρευνες δείχνουν πόσο σημαντικό είναι για τις ρυθμιστικές αρχές να διασφαλίζουν ότι όλες οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζονται δίκαια.

Η Amazon Japan επεκτείνεται στην Ιαπωνία. Το 2022, η εταιρεία ξόδεψε πάνω από 1,2 τρισεκατομμύρια γιέν (7,9 δισεκατομμύρια δολάρια) για να αναπτύξει τις δραστηριότητές της εκεί, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής νέων αποθηκών. Η Amazon προσλαμβάνει επίσης περισσότερους εργαζομένους, με περίπου 12.000 υπαλλήλους στην Ιαπωνία. Αυτή η ανάπτυξη δείχνει ότι η εταιρεία προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο της ιαπωνικής αγοράς eCommerce.

Τι είναι το Amazon effect και πώς κυριάρχησε
It’s all about power: Τι είναι το Amazon effect και πώς επηρεάζει ο «τιτάνας» του eCommerce ένα παγκόσμιο σύνολο πελατών.

Εάν το JFTC διαπιστώσει ότι η εταιρεία παραβίασε τους κανόνες, θα μπορούσε να αντιμετωπίσει μεγάλες νομικές και οικονομικές κυρώσεις. Η έρευνα είναι ακόμη σε εξέλιξη και η τελική απόφαση θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας ρυθμίζονται στο μέλλον. Το αποτέλεσμα μπορεί επίσης να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι πλατφόρμες eCommerce αντιμετωπίζουν τους πωλητές τους, όχι μόνο στην Ιαπωνία αλλά σε όλο τον κόσμο.