Τώρα μπορείτε να αγοράσετε αυτοκίνητα στο …Amazon! Θα αλλάξει η πώληση στις αυτοκινητοβιομηχανίες;

Η εταιρεία Amazon έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα στον κόσμο των αγορών αυτοκινήτων. Οι καταναλωτές από 48 πόλεις των ΗΠΑ μπορούν να αγοράσουν ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο Hyundai απευθείας από το eshop ή την εφαρμογή για κινητά της, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την αλλαγή στο τοπίο των αγορών οχημάτων.

Τι είναι το Amazon effect και πώς κυριάρχησε
It’s all about power: Τι είναι το Amazon effect και πώς επηρεάζει ο «τιτάνας» του eCommerce ένα παγκόσμιο σύνολο πελατών.

Αυτή η νέα υπηρεσία, που ονομάζεται Amazon Autos, επιτρέπει στους χρήστες να περιηγούνται, να παραγγέλνουν, να χρηματοδοτούν και να προγραμματίζουν μια παραλαβή σε μια τοπική αντιπροσωπεία, όλα από την άνεση του σπιτιού τους. Είναι σαν να αγοράζεις ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια, online, αλλά αυτή τη φορά, είναι ένα αυτοκίνητο. Η νέα αυτή ανακοίνωση έρχεται εν καιρώ που η εταιρεία βρίσκεται υπό ιαπωνικό έλεγχο για φερόμενο επιχειρηματικό bullying.

Η Amazon κατηγορείται για επιχειρηματικό bullying
Η Amazon Japan αντιμετωπίζει νομικό έλεγχο για φερόμενο επιχειρηματικό bullying στους πωλητές της.

Πώς λειτουργεί;

Με το Amazon Autos, οι πελάτες μπορούν να αναζητήσουν οχήματα Hyundai βάσει μοντέλου, επένδυσης, χρώματος και χαρακτηριστικών. Θα δουν διαφανή και ξεκάθαρη τιμολόγηση —χωρίς κρυφές ή αιφνιδιαστικές χρεώσεις— και μπορούν ακόμη και να ανταλλάξουν το παλιό τους αυτοκίνητο ως μέρος της διαδικασίας. Υπάρχουν διαθέσιμες επιλογές χρηματοδότησης και όλα μπορούν να γίνουν online. Μόλις ολοκληρωθεί η αγορά, οι πελάτες προγραμματίζουν χρόνο για να παραλάβουν το νέο τους αυτοκίνητο από έναν τοπικό αντιπρόσωπο που συμμετέχει.

Γιατί Hyundai και γιατί τώρα;

Η Hyundai είναι ο πρώτος επίσημος συνεργάτης της εταιρείας για αυτήν την υπηρεσία, αλλά περισσότερα brands και αντιπροσωπείες  αυτοκινήτων αναμένεται να ενταχθούν το επόμενο έτος. Η εμπειρία της αντιπροσωπείας της Hyundai έχει αντιμετωπίσει επικρίσεις στις κατατάξεις εξυπηρέτησης πελατών, επομένως αυτή η νέα συνεργασία με την Amazon μπορεί να είναι μια ευκαιρία βελτίωσης της εμπειρίας αγοράς αυτοκινήτου. Επιτρέποντας στους πελάτες να παρακάμπτουν τις επισκέψεις σε αντιπροσωπεία και να ολοκληρώνουν αγορές online, η Hyundai μπορεί να είναι σε θέση να προσελκύσει περισσότερους αγοραστές που αναζητούν μια απλούστερη διαδικασία.

Μια νίκη για αγοραστές και αντιπροσώπους

Για τους πελάτες, αυτή η υπηρεσία παρέχει μια ομαλή, χωρίς προβλήματα εμπειρία αγορών αυτοκινήτου. Τέρμα η διαπραγμάτευση τιμών ή η αντιμετώπιση κρυφών χρεώσεων. Η τιμή που εμφανίζεται στο eshop είναι η τελική τιμή, συμπεριλαμβανομένων των φόρων και των τελών. Οι πελάτες μπορούν να κάνουν συναλλαγές με το τρέχον αυτοκίνητό τους, να λάβουν μια άμεση αποτίμηση και να την εφαρμόσουν για την αγορά ενός νέου Hyundai. Οι αντιπρόσωποι επωφελούνται επίσης προσεγγίζοντας εκατομμύρια πελάτες της Amazon, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερες πωλήσεις. Σύμφωνα με τον Steven Suh, Γενικό Διευθυντή Πωλήσεων της South Bay Hyundai, αυτή η νέα πλατφόρμα είναι μια «αλλαγή παιχνιδιού» για το πώς συνδέονται με τους αγοραστές.

Σε τι διαφέρει από το Carvana ή το CarMax

Οι online έμποροι λιανικής πώλησης αυτοκινήτων όπως η Carvana και η CarMax ήδη επιτρέπουν στους ανθρώπους να αγοράζουν αυτοκίνητα online, αλλά προσφέρουν μόνο μεταχειρισμένα οχήματα. Η Amazon Autos, από την άλλη, εστιάζει στα νέα αυτοκίνητα, ξεκινώντας από τη Hyundai. Ενώ αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla πωλούν απευθείας σε πελάτες, online, οι νόμοι περί δικαιόχρησης αντιπροσωπειών εμποδίζουν τις περισσότερες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν το ίδιο. 

Τι ακολουθεί για το Amazon Autos

Η εταιρεία σχεδιάζει να προσθέσει περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, πόλεις και νέα χαρακτηριστικά όπως η χρηματοδοτική μίσθωση και οι διευρυμένες επιλογές χρηματοδότησης το επόμενο έτος. Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι άνθρωποι σε περισσότερες τοποθεσίες θα μπορούν να αγοράζουν αυτοκίνητα online. Είναι μια αλλαγή που θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι αγοραστές αγοράζουν αυτοκίνητα στο μέλλον, καθιστώντας το τόσο εύκολο όσο η αγορά ηλεκτρονικών ειδών ή ρούχων.

Θα αλλάξει τις πωλήσεις αυτοκινήτων;

Είναι πολύ νωρίς για να εκτιμηθεί αυτό, όμως αυτή η κίνηση θα μπορούσε να έχει μεγάλο αντίκτυπο στον τρόπο πώλησης των αυτοκινήτων. Εάν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσχωρήσουν στην Amazon Autos, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό στην αγορά αυτοκινήτων. Οι παραδοσιακές αντιπροσωπείες μπορεί να χρειαστεί να προσαρμοστούν για να παραμείνουν στον ανταγωνισμό. Είναι μια αλλαγή που εγείρει ένα μεγάλο ερώτημα: Η online αγορά αυτοκινήτων θα γίνει ο νέος φυσιολογικός τρόπος αγοράς;