Η ByteDance, η εταιρεία πίσω από το TikTok, αντιμετωπίζει βραδύτερη αύξηση εσόδων φέτος. Οι αναφορές δείχνουν ότι τα κέρδη της έχουν μειωθεί σημαντικά καθώς προσπαθεί να ενισχύσει τη λειτουργία TikTok Shop. Αυτά τα νέα έρχονται καθώς η εταιρεία προσπαθεί να επεκτείνει τις προσπάθειές της στο eCommerce, διεθνώς.

TikTok Shop στην Ευρώπη: Στοχεύει σε Ισπανία & Ιρλανδία
Η επέκταση του TikTok Shop στην Ευρώπη φαίνεται ότι επανέρχεται στην επιφάνεια και θα ξεκινήσει από δυο μόνο αγορές!

Για τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024, η αύξηση των εσόδων της ByteDance επιβραδύνθηκε και τα περιθώρια κέρδους της μειώθηκαν για πρώτη φορά από το 2022. Σύμφωνα με τα κινεζικά τεχνολογικά μέσα 36Kr, τα φετινά κέρδη από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες. Το TikTok Shop, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν προϊόντα απευθείας μέσω της εφαρμογής, έχει επίσης χάσει τους στόχους πωλήσεών του πρόσφατα.

Σε αντίθεση με το Douyin, την κινεζική έκδοση του TikTok που γνώρισε επιτυχία στις ηλεκτρονικές αγορές, το TikTok Shop αγωνίζεται να κερδίσει δημοτικότητα σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νοτιοανατολική Ασία.

Το TikTok Shop δοκιμάζει το Image Search
Όσο το TikTok Shop αναπτύσσεται, φέρει στο προσκήνιο νέες και επαναστατικές λειτουργίες, όπως η οπτική αναζήτηση.

Όσο για τους λόγους της αργής ανάπτυξης, το SCMP σημειώνει τους εξής λόγους: Έχουν δαπανηθεί λιγότερα χρήματα για διαφημίσεις στην Κίνα, καθώς επικρατούν παγκόσμιες εντάσεις και μεγάλες επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη που δεν έχουν ακόμη αποδώσει αποτελέσματα. Η αύξηση των διαφημιστικών εσόδων της ByteDance στην Κίνα μειώθηκε κάτω από 17% το τρίτο τρίμηνο, από 40% το πρώτο τρίμηνο. Αυτή η πτώση είναι ανησυχητική επειδή η διαφημιστική ομάδα έχει χάσει τους στόχους της για δύο συνεχόμενα τρίμηνα.

Επιπλέον, η χαμηλή απόδοση του TikTok Shop επηρεάζει την ανάπτυξη της διαφήμισης στην πλατφόρμα. Πολλοί διαφημιστές στο TikTok βασίζονται σε εμπόρους και brands, και εάν οι πωλήσεις είναι χαμηλές, τα έσοδα από διαφημίσεις είναι επίσης χαμηλά. Ο Wei Wenwen, ο οποίος ηγείται της μονάδας ηλεκτρονικού εμπορίου της Douyin, ανέφερε ότι ο ακαθάριστος όγκος εμπορευμάτων (GMV) της Douyin αυξήθηκε κατά 46% από τον Αύγουστο του 2023 έως τον Ιούλιο του 2024. Ωστόσο, αυτή είναι μια επιβράδυνση σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, όπου η ανάπτυξη έφτασε τα 80 %.

Καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της, ο ανταγωνισμός εντείνεται. Πολλές πλατφόρμες αγορών προετοιμάζονται για την Ημέρα των Singles, τη μεγαλύτερη εκδήλωση αγορών της Κίνας στις 11 Νοεμβρίου. Μεγάλοι παίκτες του eCommerce, όπως η Alibaba και η JD.com έχουν ήδη ξεκινήσει τα sales events τους, με στόχο να προσελκύσουν πελάτες από νωρίς.

Η ByteDance αντιμετωπίζει μεγαλύτερη πίεση σχετικά με το TikTok. Η εφαρμογή θα απαγορευτεί στις ΗΠΑ εάν δεν αποχωριστεί από την κινεζική ιδιοκτησία της έως τις 19 Ιανουαρίου. Πρόσφατες αγωγές ισχυρίζονται ότι το TikTok δεν έχει κάνει αρκετά για να προστατεύσει τους νεαρούς χρήστες. Ταυτόχρονα, η ανάπτυξή της στο eCommerce αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες όπως η Shein και η Temu, οι οποίες άρχισαν πρόσφατα να δραστηριοποιούνται στο Βιετνάμ, μια βασική αγορά για το TikTok Shop.

Shein: Πωλήσεις 2 δισ. δολαρίων στο Ηνωμένο Βασίλειο
Οι πωλήσεις του Shein το 2023 έφτασαν τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια στο Ηνωμένο Βασίλειο.