Η εκδίκηση του desktop: Κυριαρχεί στην AI αναζήτηση, ιδίως στο eCommerce

Η AI αναζήτηση εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, ωστόσο η χρήση της επικεντρώνεται κυρίως σε υπολογιστές desktop. Μια νέα έρευνα αναδεικνύει ότι οι χρήστες κινητών συσκευών παραμένουν μια σημαντική, αλλά προς το παρόν αναξιοποίητη ευκαιρία, ιδίως στον τομέα του eCommerce.

Η διπλή όψη: Desktop vs Mobile

Παρά το γεγονός ότι η πλειονότητα της online επισκεψιμότητας προέρχεται από κινητές συσκευές, πάνω από το 90% των referrals από αναζητήσεις AI προέρχονται από desktop, σύμφωνα με στοιχεία της BrightEdge (μέσω WWN). Ενώ έρευνα της Datos δείχνει ότι οι χρήστες desktop σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και ΕΕ χρησιμοποιούν παραδοσιακή αναζήτηση πολύ πιο συχνά από τα εργαλεία AI, με ποσοστά πάνω από 10% έναντι λιγότερο από 1% για AI.

Μπορεί το AI να αντικαταστήσει την παραδοσιακή αναζήτηση;
H προσέγγιση των Google, Perplexity και OpenAI για το agentic commerce δείχνουν πώς θα μπορούσαν να εξελιχθούν τα ερωτήματα AI αναζήτησης.

Η Google αποτελεί εξαίρεση, καθώς η αναζήτηση εκεί στέλνει περισσότερες παραπομπές από κινητά (53%) παρά από desktop (44%). Αντίθετα, πλατφόρμες όπως Perplexity.ai, ChatGPT.com, Bing και Google Gemini έχουν ποσοστά παραπομπών από desktop που ξεπερνούν το 90% στην AI αναζήτηση:

  • Perplexity.ai,: 96%
  • ChatGPT.com: 94%
  • Bing: 94%
  • Google Gemini: 91%

Γιατί υστερούν τα referrals από κινητά;

Η κύρια αιτία είναι ο τρόπος που οι εφαρμογές κινητών εμφανίζουν τα αποτελέσματα AI: οι χρήστες βλέπουν συχνά προεπισκόπηση (preview) μέσα στην εφαρμογή και απαιτείται δεύτερο κλικ για να μεταβούν σε εξωτερική ιστοσελίδα, με αποτέλεσμα λιγότερες άμεσες παραπομπές. Επιπλέον, οι παραπομπές αυτές είναι περιορισμένες ή καθυστερημένες.

Πώς διαφέρουν οι συσκευές και τι σημαίνει για το eCommerce;

Η mobile συσκευή χρησιμοποιείται κυρίως για γρήγορο σερφάρισμα και αγορές, ενώ το desktop για πιο αναλυτική και λεπτομερή έρευνα προϊόντων. Αυτό σημαίνει ότι οι eCommerce επιχειρήσεις έχουν μια μοναδική ευκαιρία να βελτιώσουν την παρουσία τους στην AI αναζήτηση, προσαρμόζοντας τις στρατηγικές τους ανάλογα με τη συσκευή.

Για παράδειγμα, στο κινητό, όπου οι χρήστες αναζητούν γρήγορες και εύκολες απαντήσεις, οι επιχειρήσεις μπορούν να επενδύσουν σε πιο ελκυστικές και ποικίλες μορφές παρουσίασης προϊόντων μέσω AI επισκοπήσεων. Στο desktop, όπου οι χρήστες είναι πιο δεσμευμένοι σε λεπτομερή περιεχόμενο, η στρατηγική μπορεί να εστιάσει σε πιο αναλυτικές και εμπεριστατωμένες πληροφορίες που αυξάνουν την εμπιστοσύνη και τις πωλήσεις.

  • Σε κινητά:
    • Εμφανίζονται 3 φορές πιο συχνά επισκοπήσεις για ερωτήματα αγορών (13,5% έναντι 4,5% σε desktop).
    • Υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία στη μορφοποίηση, με τη Google να πειραματίζεται ενεργά με διαφορετικά στυλ παρουσίασης.
  • Σε desktop:
  • Οι επισκοπήσεις καταλαμβάνουν 80% περισσότερο χώρο στην οθόνη.
  • Εμφανίζονται 39% πιο συχνά.
  • Η μορφοποίηση είναι πιο συνεπής και σταθερή.
Νέες λειτουργείες AI shopping έρχονται στην Google
Νέες AI λειτουργίες ανακοίνωσε η Google στο φετινό ετήσιο συνέδριο I/O που σκοπό έχουν να βελτιώσουν το online shopping.

«Αν οι marketers δεν λαμβάνουν υπόψη τον τρόπο λειτουργίας στην AI αναζήτηση σε διαφορετικές συσκευές, μπορεί να χάνουν σημαντικές ευκαιρίες, ειδικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο», τονίζει ο Jim Yu, CEO της BrightEdge. Η κατανόηση και η αξιοποίηση αυτών των διαφορών θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να μεγιστοποιήσουν την απόδοση των επενδύσεών τους στην τεχνητή νοημοσύνη και να προσεγγίσουν καλύτερα τους πελάτες τους, είτε μέσω κινητού είτε μέσω desktop.

Το AI στην αναζήτηση αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά η πλήρης αξιοποίησή του απαιτεί στρατηγική που λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές συνήθειες και συμπεριφορές των χρηστών ανά συσκευή. Επενδύοντας σε προσαρμοσμένες εμπειρίες AI τόσο για κινητά όσο και για desktop, οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν την επισκεψιμότητα, τις παραπομπές και τελικά τις πωλήσεις τους.