Η ευρωπαϊκή online DIY αγορά αποτιμάται στα €66 δισ. για το 2024
Η ευρωπαϊκή online DIY αγορά άγγιξε πέρσι τα €66 δισ. σε έσοδα, με το μερίδιο αυτό να αντιπροσωπεύει το 17% στη συνολική αγορά των online και offline DIY πωλήσεων. Η συνολική αξία της αγοράς ανήλθε σε €388 δισ.
Αρχικά, καθώς το 2023, η αξία της αγοράς DIY εκτιμήθηκε στα €56 δισ. με την πρόβλεψη ότι αυτό θα αυξηθεί στα €66 δισ. μέχρι το 2025, μια προσδοκία που ήδη επιτεύχθηκε στο τέλος του 2024.
Το οnline μερίδιο της DIY αγοράς αυξάνεται
Στη δεύτερη έκθεση της Cross-Border Commerce Europe γύρω από τη λιανική αγορά DIY, Home and Garden στην Ευρώπη δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα και φαίνεται πώς αυξάνεται προοδευτικά το ποσοστό για την online DIY αγορά. Από το 2023, που το online μερίδιο είχε ανέλθει στο 15,2% ένα χρόνο αργότερα άγγιξε το 17%. Οι ερευνητές τώρα αναμένουν ότι η αύξηση αυτή θα συνεχιστεί και πλέον η online αγορά DIY θα φτάσει τα €78 δισ. έως το 2026.
Όσον αφορά τον ανταγωνισμό στον ευρωπαϊκό τομέα του DIY, το Amazon εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση, που ετοιμάζεται να επεκταθεί με το Amazon Haul στην Ευρώπη. Έχει μερίδιο 15%, αντιπροσωπεύοντας τα €9,15 δισ. από τα €66 δισ. Ωστόσο, οι κινεζικοί γίγαντες Temu και AliExpress είναι εντυπωσιακοί ανταγωνιστές, καθώς έχουν εξασφαλίσει υψηλές θέσεις στην κατάταξη.
Οι διασυνοριακές πωλήσεις αυξήθηκαν επίσης στο 32,8% για την online DIY αγορά, το οποίο οι ερευνητές το αποδίδουν στην αύξηση του μεριδίου των αποκλειστικά διαδικτυακών ανταγωνιστών, γεγονός που ωθεί τους παραδοσιακούς λιανοπωλητές DIY να ενισχύσουν τις διασυνοριακές eCommerce προσπάθειες.
Εξαιτίας αυτού, οι διασυνοριακές πωλήσεις στην αγορά DIY έχουν επίσης αυξηθεί. Το 2023, εξακολουθούσαν να αξίζουν €17,8 δισ., δηλαδή το 31,8% της διαδικτυακής αγοράς. Ένα χρόνο αργότερα, οι διασυνοριακές ευρωπαϊκές πωλήσεις αυξήθηκαν στα €21,6 δισ., δηλαδή στο 32,8%. Αν η αγορά συνεχίσει να αυξάνεται με τον ίδιο ρυθμό, ο διασυνοριακός κύκλος εργασιών αναμένεται να φτάσει το 34% της διαδικτυακής αγοράς έως το 2026. Αυτό θα ανέλθει σε €26,5 δισ., από τα προβλεπόμενα €78 δισ. με το συνολικό τομέα του eCommerce να αναμένεται να αυξηθεί 45% έως το 2029.