Άποψη: Πώς η Gen Z διαμορφώνει το μέλλον του social commerce

Οι social media πλατφόρμες, όπως το TikTok, το Instagram και το Snapchat γίνονται βασικοί προορισμοί αγορών για την Gen Z, οδηγώντας την άνοδο του social commerce στην Ινδία. Αυτή η γενιά εκτιμά τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη, καθιστώντας το social commerce ιδιαίτερα ελκυστικό λόγω της ευκολίας και της αμεσότητάς του. 

Όπως μας ενημερώνει το Retail Economic Times - India Times, οι προηγμένες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το AR, μαζί με τις εγκρίσεις των influencer, ενισχύουν τις εμπειρίες αγορών, προσφέροντας εξατομικευμένες και απρόσκοπτες αλληλεπιδράσεις.

Το social commerce, το οποίο έρχεται από την ένωση των social media και του eCommerce, μεταμορφώνει το λιανικό εμπόριο. Η Gen Z, γνωστή για την επιρροή της στις δαπάνες, δίνει προτεραιότητα στη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη. Σε αντίθεση με το παραδοσιακό eCommerce, το social commerce ενσωματώνει τις εμπειρίες αγορών απευθείας σε πλατφόρμες όπως το TikTok, το Instagram και το Snapchat, ικανοποιώντας την ανάγκη της γενιάς αυτής για ευκολία και άμεση πρόσβαση.

Online ή in-store: Πώς ψωνίζει η Gen Z & τι σημαίνει αυτό;
Η Gen Z φαίνεται να διαχωρίζει τις κατηγορίες στις οποίες ψωνίζει online ή in-store. Ποιες είναι όμως αυτές;

Στην Ινδία, πάνω από 100 εκατομμύρια καταναλωτές Gen Z αναδιαμορφώνουν την αγορά. Η ψηφιακή τους τεχνογνωσία, η χρήση smartphone, η κοινωνική ευαισθητοποίηση και η απαίτηση για αυθεντικότητα καθιστούν το social commerce βασικό μοχλό στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Οι πλατφόρμες που εστιάζουν στο οπτικό περιεχόμενο, όπως το Instagram και το TikTok, είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς σε αυτήν τη γενιά. Οι φωτογραφίες, οι ιστορίες και τα reels του Instagram, μαζί με τα βίντεο σύντομης μορφής του TikTok, τροφοδοτούν την ανάπτυξη του social commerce. Οι λειτουργίες επαυξημένης πραγματικότητας του Snapchat βοηθούν επίσης τα brands να αλληλεπιδρούν με τους χρήστες της γενιάς Z.

Το διαδραστικό περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένων polls, κουίζ και live video, προσελκύει ακόμη περισσότερο τη Gen Z. Τα live shopping events, όπου τα brands επιδεικνύουν προϊόντα και προσφέρουν αποκλειστικές εκπτώσεις, γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Brands όπως η Lenskart χρησιμοποιούν το Instagram για οπτική αφήγηση και ζωντανές αλληλεπιδράσεις, ενώ brands ομορφιάς όπως η Nykaa και η Mamaearth παρουσιάζουν τα προϊόντα τους στο Instagram και στο Facebook.

Η απρόσκοπτη εμπειρία αγορών που προσφέρουν οι social media πλατφόρμες είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τη generation Z, που εκτιμά την αποτελεσματικότητα και τη γρήγορη ικανοποίηση. Για παράδειγμα, το Instagram επιτρέπει στους χρήστες να ανακαλύπτουν προϊόντα, να κάνουν αγορές και να έχουν πρόσβαση στην υποστήριξη πελατών εντός της εφαρμογής, απλοποιώντας τη διαδικασία αγορών. Τα εργαλεία που βασίζονται στο AI σε πλατφόρμες όπως το Facebook εξατομικεύουν περαιτέρω τις αγορές, παρέχοντας προτάσεις προϊόντων προσαρμοσμένες στα μεμονωμένα ενδιαφέροντα. Η Gen Z έλκεται από brands που αντικατοπτρίζουν τις αξίες της βιωσιμότητας και της κοινωνικής ευθύνης τους, όπως το lifestyle brand Chumbak, το οποίο χρησιμοποιεί φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και υποστηρίζει τους ντόπιους τεχνίτες.

Κοιτάζοντας το μέλλον, τεχνολογίες όπως το AR και η εξατομίκευση βάσει τεχνητής νοημοσύνης θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν το social commerce. Το AR επιτρέπει εικονικές δοκιμές προϊόντων, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη θα βελτιώσει τις εξατομικευμένες προτάσεις. Οι influencers διαδραματίζουν βασικό ρόλο τόσο στο παραδοσιακό eCommerce όσο και στο social commerce. Στο social commerce, δημιουργούν αναρτήσεις για αγορές και live που επιτρέπουν άμεσες αγορές, συνδυάζοντας περιεχόμενο και εμπόριο, εύκολα.

Οι influencers ενισχύουν επίσης την αξιοπιστία των brands, καθώς μοιράζονται αυθεντικό περιεχόμενο που έχει απήχηση στο κοινό τους. Τα brands που συνδυάζουν αποτελεσματικά την προηγμένη τεχνολογία και το influencer marketing, ενώ παραμένουν πιστά στις αξίες της Gen Z, θα πρωτοστατήσουν σε αυτήν την αναπτυσσόμενη αγορά.