Μέσα από έρευνες που δημοσιεύτηκαν τα Temu και Shein επηρεάζουν σημαντικά το eCommerce στην Ευρώπη. Με 16,3 εκατ. μηνιαίους χρήστες, το Temu γίνεται ο πιο δημοφιλής προορισμός στη Γερμανία από οπουδήποτε αλλού στην Ευρωπαϊκή Ένωση με το Shein από την άλλη να προσελκύει μεγαλύτερη προσοχή στη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία, αλλά να αποφέρει τα περισσότερα έσοδα στην Ευρώπη στη Γερμανία.

Δημοτικότητα σημαίνει ίσοι όροι ανταγωνισμού

Με ταχύ ρυθμό, κερδίζουν γρήγορα μερίδιο αγοράς εις βάρος των τοπικών διαδικτυακών παικτών, οι οποίοι με τη σειρά τους είναι δυσαρεστημένοι με τον τρόπο λειτουργίας αυτών των πλατφορμών, καθώς συχνά κατηγορούνται ότι δεν τηρούν τους κανονισμούς σχετικά με την ασφάλεια των προϊόντων, την προστασία των καταναλωτών, τα τελωνεία, τους φόρους και το περιβάλλον. Πρόσφατα μάλιστα σε έκθεση φάνηκε ότι αναμένεται να πέσουν οι ρυθμοί ανάπτυξης τους λόγω αυτών των εξελίξεων.

Πτώση θα δει η ανάπτυξη Shein και Temu στην Ευρώπη
Το 2025 δεν φαίνεται να προμηνύει καλά νέα για τα Shein και Temu καθώς αναμένεται να πέσει ο ρυθμός ανάπτυξής τους.

Τα Temu και Shein βρίσκονται υπό το άγρυπνο μάτι των εμπορικών και καταναλωτικών οργανώσεων, καθώς και κυβερνητικών υπηρεσιών. Μάλιστα η γερμανική κυβέρνησή, εν μέσω της αυξανόμενης δημοτικότητας προσπαθεί να δημιουργήσει ίσους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των ευρωπαϊκών διαδικτυακών λιανοπωλητών και των ασιατικών πλατφορμών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καλέσει τις Πολύ Μεγάλες Διαδικτυακές Πλατφόρμες (Very Large Online Platforms), όπως ορίζονται από τον νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες (Digital Services Act), να παρέχουν διαφάνεια όσον αφορά τις δραστηριότητές τους.

Temu και Shein στην Ευρώπη

Και οι δυο κινεζικές πλατφόρμες έχουν πλέον δημοσιεύσει εκθέσεις διαφάνειας, οι οποίες δείχνουν τη δημοτικότητά τους στην Ευρώπη και στα διάφορα κράτη μέλη της ΕΕ. Όσον αφορά το Temu, από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο, η πλατφόρμα έφτασε σε 97,3 εκατ. Ευρωπαίους, με την πλειονότητα να βρίσκεται στη Γερμανία (16,3 εκατ. χρήστες), όπου είναι ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των νέα . Ακολουθούν η Γαλλία με 12,0 εκατ. και η Ιταλία με 10,0 εκατ.

Οι τοπ online πωλητές στην Ευρώπη δεν είναι Ευρωπαίοι
Ένα ενδιαφέρον plot twist έχει προκύψει στην Ευρώπη καθώς οι περισσότεροι επιτυχημένοι πωλητές δεν είναι από την ήπειρο.

Από την άλλη το Shein έχει δεκάδες εκατομμύρια περισσότερους μηνιαίους χρήστες από το Temu: κατά μέσο όρο 126,4 εκατομμύρια, με βάση μια παλαιότερη περίοδο μέτρησης (Απρίλιος-Ιούλιος). Η Γαλλία προηγείται με 23,9 εκατ. μηνιαίους χρήστες του Shein, ακολουθούμενη από την Ισπανία με 22,8 εκατ. και την Ιταλία με 22,6 εκατ. Η Γερμανία αν και βρίσκεται στην 4η θέση με 17,8 εκατ. χρήστες, από πλευράς εισόδων αποτέλεσε τη σημαντικότερη ευρωπαϊκή αγορά για την fast-fashion εταιρεία, με μερίδιο 6,6% των συνολικών πωλήσεων, που ανέρχεται σε περίπου 2 δισ. ευρώ. Ως αποτέλεσμα, η Γερμανία όχι μόνο ξεπερνά τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία, αλλά και το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο δεν αποτελεί πλέον μέρος της ΕΕ.

Τα Temu και Shein λοιπόν φαίνεται ότι είναι εδώ για να δυσχαιράνουν το eCommerce τοπίο της Ευρώπης. Οι τοπικοί πωλητές λοιπόν ίσως χρειαστεί να επενδύσουν παραπάνω χρόνο και πόρους για να καταφέρουν να κερδίσουν το καταναλωτικό κοινό, που σίγουρα ελκύεται από τις χαμηλές τιμές των πλατφορμών αυτών εν μέσω των πολλαπλών οικονομικών δυσκολιών. Θα πρέπει ίσως να βρουν εναλλακτικές πτυχές να τονώσουν τις πωλήσεις τους μιας και λόγω των κανονισμών μια τόση μεγάλη πτώση τιμών είναι αδύνατη.