Η Google εισάγει αυστηρότερες πολιτικές για τα Chrome extensions, μετά από κατηγορίες κατά του Honey, browser extension της PayPal. 

Το δημοφιλές εργαλείο που βρίσκει και εφαρμόζει αυτόματα κωδικούς κουπονιών στο checkout με ένα μόνο κλικ κατηγορήθηκε ότι έπαιρνε προμήθεια από αγορές που έκαναν χρήστες μέσω influencers, ακόμα και όταν πλήρωνε τους ίδιους influencers για διαφήμιση, σύμφωνα με αναφορές. Η επέκτασή του στον Chrome άλλαζε το affiliate link πριν το checkout, προκαλώντας ανησυχίες σχετικά με τη διαφάνεια και τις δίκαιες πρακτικές στην online διαφήμιση.

Η εταιρεία έχει ήδη δείξει αυξημένο ενδιαφέρον για τη διαφάνεια και την ασφάλεια των χρηστών, όπως φάνηκε και από την πρόσφατη χρήση AI για την εκτίμηση ηλικίας στο YouTube και το Google Play. Η νέα τεχνολογία, η οποία είναι ακόμη υπό δοκιμή, αποσκοπεί στον περιορισμό της πρόσβασης ανηλίκων σε περιεχόμενο για ενήλικες, ενώ παράλληλα εγείρει ερωτήματα για τη χρήση προσωπικών δεδομένων και την ακρίβεια των υπολογισμών.

Google: Μαντεύει την ηλικία σου μέσω AI!
Η εταιρεία Goggle μαντεύει την ηλικία των χρηστών μέσω AI για ασφαλέστερα και ακριβέστερα αποτελέσματα - Τι σημαίνει όμως αυτό;

Σε απάντηση στις ανησυχίες αυτές, η Google αναθεώρησε την πολιτική της σχετικά με τη διαφήμιση μέσω affiliate links στα Chrome extensions. Όπως αναφέρει η πηγή, σύμφωνα με τις νέες κατευθυντήριες γραμμές, affiliate links, κωδικοί ή cookies μπορούν να χρησιμοποιούνται μόνο εφόσον παρέχουν ένα άμεσο και σαφές όφελος που σχετίζεται με τη βασική λειτουργία του extension. Η νέα πολιτική απαγορεύει ρητά την εισαγωγή affiliate links χωρίς ενέργεια από τον χρήστη ή χωρίς να προσφέρουν φανερό πλεονέκτημα.

Ορισμένα παραδείγματα παραβάσεων που περιγράφει η εταιρεία περιλαμβάνουν:

  • Προσθήκη affiliate links χωρίς να παρέχονται εκπτώσεις, επιστροφή χρημάτων ή δωρεές.
  • Αυτόματη εισαγωγή affiliate links στο παρασκήνιο, χωρίς καμία αλληλεπίδραση του χρήστη.

Η Google και η PayPal δεν έχουν προβεί σε επίσημα σχόλια σχετικά με τις αλλαγές.

Έλεγχος και νομικές ενέργειες

Η διαμάχη τράβηξε την προσοχή του κοινού όταν ο YouTuber MegaLag αποκάλυψε τις φερόμενες πρακτικές του Honey σε ένα βίντεο που έγινε viral, συγκεντρώνοντας πάνω από 17 εκατομμύρια προβολές. Όπως διαβάζουμε στην πηγή, ο δημιουργός άφησε να εννοηθεί ότι θα ακολουθήσει νέο βίντεο, αλλά υποστήριξε ότι νομικές επιπλοκές καθυστερούν τη δημοσίευσή του. 

Τον Ιανουάριο, ο YouTuber Legal Eagle έκανε μήνυση στην PayPal, κατηγορώντας την για παραπλανητικές affiliate πρακτικές μέσω του Honey, αναφέρει η πηγή. Η υπόθεση φέρνει στο προσκήνιο τις ανησυχίες για την ηθική στο online marketing και τη ρύθμιση των browser extensions.

Πώς επηρεάζεται η διαφάνεια στο eCommerce

Η Google αλλάζει τους κανόνες για το affiliate marketing στο eCommerce, κάνοντάς τους πιο αυστηρούς. Με αφορμή το περιστατικό του Honey, είναι χρήσιμο να αναφερθεί πώς πολλά affiliate links δεν έχουν επίσημη έγκριση, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να βρίσκονται εκτεθειμένοι σε scam και να χάνουν την εμπιστοσύνη τους. Ορισμένοι content creators εκμεταλλεύονται τα κενά στη νομοθεσία και χρησιμοποιούν τις ευκαιρίες αυτές ως loop holes για να κερδίζουν αθέμιτα χρήματα

Οι επιχειρήσεις eCommerce θα πρέπει να ακολουθήσουν πιο αυστηρούς ελέγχους. Οι νέοι κανόνες απαιτούν περισσότερη διαφάνεια, ώστε να σταματήσουν οι πρακτικές που εκμεταλλεύονται χρήστες και συνεργάτες.

Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν affiliate marketing και άλλα εργαλεία για διαφήμιση θα πρέπει να προσαρμοστούν, γιατί οι κανόνες τείνουν να γίνουν (και γίνεται όλο και πιο αναγκαίο να γίνουν) ακόμα πιο αυστηροί.