H Google εισάγει νέες λειτουργίες αγορών που υποστηρίζονται από AI και ενσωματώνονται σε πλατφόρμες όπως τα Lens και Maps. Οι νέες αυτές λειτουργίες έχουν σκοπό να ενισχύσουν την αγοραστική εμπειρία σε online και φυσικά καταστήματα και είναι μέρος από την ευρύτερη προσπάθεια αναμόρφωσης της εμπειρίας αγορών με AI που ξεκινάει από τις ΗΠΑ.

Σε τι βοηθούν οι νέες αυτές λειτουργίες;

Πλέον μέσα από το Google Lens οι καταναλωτές μπορούν πλέον να κάνουν συγκρίσεις τιμών προϊόντων στο κατάστημα και μέσα από το Maps να αναζητούν τοπικά αποθεμάτα προϊόντων. Αυτό σημαίνει ότι οι αγορές online και in-store αρχίζουν να συνδέονται ολοένα και περισσότερο. Έτσι, θα υπάρχει ενισχυμένη διαφάνεια τιμών και πληροφοριών για τοπικά αποθέματα, όμως από την άλλη αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ανταγωνιστική πίεση, φέρνοντας αλλαγές στο τρόπο με τον οποίο ολοκληρώνονται οι αγοραστικές αποφάσεις.

Οι νέες λειτουργίες Google Lens
Πηγή: MarTech

Με ένα κλικ στα smartphones τους οι καταναλωτές θα έχουν ενημερώσεις για τις αγορές τους, συμπεριλαμβανομένων συγκρίσεων τιμών σε πραγματικό χρόνο και αναζητήσεων τοπικών αποθεμάτων, γλιτώνοντας έτσι χρόνο. Ο αμερικανικός κολοσσός αξιοποιεί το AI για να γεφυρώσει τις ψηφιακές και φυσικές αγορές, δίνοντας στους καταναλωτές άμεση πληροφόρηση.

Οι αριθμοί δείχνουν θετικές εξελίξεις

Σύμφωνα με εσωτερικά δεδομένα της Google πραγματοποιούνται 20 δισ. μηνιαίες οπτικές αναζητήσεις μέσω Lens και περίπου 45+ δισ. καταχωρίσεις προϊόντων στο Shopping Graph. Επιπλέον, οι αγοραστές χρησιμοποιούν smartphones ενώ βρίσκονται μέσα στο κατάστημα με ποσοστό 72%.

Το Google Shopping ενισχύεται με AI, βελτιώνει την αναζήτηση
To Google Shopping ενισχύεται με Gen AI και βοηθάει τους eCommerce p που επιδιώκουν οργανική επισκεψιμότητα αναζήτησης.

Αυτά τα χαρακτηριστικά θα μπορούσαν να επηρεάσουν σημαντικά τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών, πιέζοντας ενδεχομένως τους λιανοπωλητές να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί. Αυτό λοιπόν σημαίνει ότι ίσως θα πρέπει να αλλάξετε τις στρατηγικές καμπανιών για τα προϊόντα σας, ιδίως για εκείνα που δεν είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικά.

Το AI δείχνει ότι ήρθε για να μείνει και μάλιστα αλλάζει πλήρως το τοπίο των αγορών τόσο του eCommerce όσο και των φυσικών καθώς πλέον εκτός από μια omnichannel εποχή, εισερχόμαστε σε μια εποχή που οι αγορές αρχίζουν να διαπλέκονται ολοένα και περισσότερο, κάνοντας τις ολοένα και πιο εύκολες και άμεσες, παρά την πληθώρα eshop και επιλογών εκεί εξώ.