Η Google απαντά στο ανορθόδοξο ranking της landing page ενός eCommerce site
Ένα ακόμη ενδιαφέρον δεδομένο μάθαμε από το Search Engine Journal για το τρόπο με τον οποίο κατατάσει η Google τα eCommerce site καθώς ο John Mueller, συντονιστής των προσπαθειών Search Relations του αμερικανικού κολοσσού απάντησε σε ένα ερώτημα στο Bluesky σχετικά με το γιατί μια τέτοια σελίδα με ελάχιστο περιεχόμενο κατατάσσεται (έχει δηλαδή rank), καταδεικνύοντας ότι μερικές φορές το βελτιστοποιημένο περιεχόμενο δεν είναι αρκετό.
Τι κάνει λοιπόν τα landing pages να κατατάσσονται;
Η ιστορία ξεκίνησε αφότου ένας χρήστης δημοσίευσε τις ανησυχίες του γύρω από μια eCommerce ιστοσελίδα που κατατάσσεται στα αποτελέσματα αναζήτησης ενώ διαθέτει ελάχιστο περιεχόμενο. Μάλιστα, το domain που κατατασσόταν ανακατευθύνει σε έναν άλλο. Εκ πρώτης όψεως λοιπόν, φαίνεται ότι κάτι δεν πάει καλά.
Γιατί λοιπόν η μηχανή αναζήτησης να κατατάξει αυτό που είναι ουσιαστικά μια σελίδα προορισμού με σχεδόν μηδενικό περιεχόμενο για ένα redirected domain; Το άτομο που έκανε την ερώτηση άφησε μια διεύθυνση URL και ένα screenshot από το site και ρώτησε: «Πώς πιστεύει η Google ότι αυτό θα ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα και επίσης, πιστεύετε ότι αυτό είναι ένα σχετικό αποτέλεσμα για τους χρήστες;»
Ανακαλύψτε πώς οι Google εμπειρίες AI μπορούν να βοηθήσουν το eshop σας.
Τι συνέβη λοιπόν; Η εταιρεία με την landing page είχε εξαγοράσει μια άλλη εταιρεία και στη συνέχεια ένωσε τα δύο domains. Δεν συμβαίνει τίποτα κακόβουλο ή spammy, μια επιχείρηση αγόρασε μια άλλη επιχείρηση, αυτό συμβαίνει κάθε μέρα. Και ο John Mueller απάντησε:
«Μου φαίνεται ένα νορμάλ eCommerce webiste. Θα μπορούσαν να είχαν χειριστεί το migration της ιστοσελίδας λίγο πιο αξιοπρεπώς (και πιθανώς χάνουν πολλή "αξία SEO' κάνοντας αυτό αντί για πραγματική μετάβαση), αλλά δεν φαίνεται τρομερό για τους χρήστες».
Συνέχισε επίσης σχολιάζοντας περαιτέρω το site migration λέγοντας ότι «η καθοδήγησή μας για το migration των ιστοσελίδων βρίσκεται στο παρακάτω link https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/site-move-with-url-changes . Αυτό που κάνουν είναι ένα «soft ή κρυπτογραφικό redirect», και το κάνουν με Ν:1 (δηλαδή όλες οι παλιές σελίδες θα πηγαίνουν εκεί). Και τα δύο αυτά καθιστούν δύσκολη/αδύνατη τη μεταφορά πληροφοριών σχετικά με το παλιό site».
Μερικές φορές η Google κατατάσσει σελίδες που φαίνονται σαν να μην ανήκουν στα εν λόγω αποτελέσματα και ίσως αυτό να είναι που οδηγεί τους χρήστες να δηλώνουν ότι η αναζήτηση έχει γίνει λιγότερο χρήσιμη. Αλλά μερικές φορές οι κατατάξεις των ιστοσελίδων έχουν νόημα όταν εξετάζονται από μια διαφορετική οπτική γωνία, ιδίως από την οπτική γωνία του τι είναι καλό και έχει νόημα για τον χρήστη.
Οι κατατάξεις αλλάζουν διαρκώς και μπορεί η κατάταξη της συγκεκριμένης σελίδας να εξαφανιστεί μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Αλλά το να περιμένετε μέχρι να πέσει ένας ανταγωνιστής δεν είναι πραγματικά μια καλή στρατηγική SEO.