IKEA: Η προτεραιότητα στις χαμηλές τιμές, μείωσε το κέρδος της. Την πειράζει όμως;

Ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής της IKEA, ο Όμιλος Ingka, ανέφερε απότομη πτώση στα κέρδη, εξαιτίας της μείωσης των τιμών στην οποία είχε προχωρήσει για να προσελκύσει περισσότερους πελάτες, όπως διαβάζουμε στην PYMNTS.

Ο Όμιλος Ingka, ο οποίος διαχειρίζεται το 90% των παγκόσμιων πωλήσεων της ΙΚΕΑ, ανακοίνωσε ότι τα καθαρά του κέρδη για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Αυγούστου μειώθηκαν στα 841,28 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος.

Η εταιρεία εξήγησε ότι επέλεξε να δώσει προτεραιότητα στις προσιτές τιμές και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη έναντι των βραχυπρόθεσμων κερδών. Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής του Ομίλου Ingka, Juvencio Maeztu, είπε ότι αυτή η απόφαση αντανακλά τον στόχο της εταιρείας να παραμείνει ευθυγραμμισμένη με τις ανάγκες των πελατών.

Do it like IKEA: 8 επιτυχημένες τακτικές marketing που οδήγησαν σε global επιτυχία
Tι είναι αυτό στη στρατηγική marketing του IKEA που του επιτρέπει να επεκτείνει την αναγνωρισιμότητα και την επιτυχία του;

Η κίνηση αυτή της εταιρείας δείχνει πως ακόμα και ένας καταξιωμένος «κολοσσός» προσαρμόζεται στις οικονομικές τάσεις που επικρατούν και στις καταναλωτικές συμπεριφορές.

Ο Maeztu δήλωσε πώς η οικονομική ανεξαρτησία της IKEA της επιτρέπει να επενδύει σε μακροπρόθεσμα σχέδια και να προσαρμόζεται στις παγκόσμιες προκλήσεις.

Παρά τη μείωση των κερδών, ο Maeztu είπε στο Reuters ότι οι πωλήσεις βελτιώνονται από την έναρξη του νέου οικονομικού έτους. Τόνισε ότι οι χαμηλότερες τιμές έχουν αυξήσει τους όγκους πωλήσεων, ειδικά για δημοφιλή είδη όπως οι ντουλάπες 149,99 δολαρίων της ΙΚΕΑ.

Ακόμη, πρόσθεσε πώς ως εταιρεία μείωσε σημαντικά τις τιμές και σχεδιάζει να τις διατηρήσει σε αυτό το επίπεδο, αναγνωρίζοντας ότι οι προηγούμενες αυξήσεις τιμών είχαν μειώσει τον όγκο των πωλήσεων.

Αυτή η στρατηγική ακολουθεί τις τάσεις των καταναλωτών. Η έρευνα δείχνει ότι πολλοί αγοραστές διστάζουν να ξοδέψουν σε προσφορές ή μεγάλες αγορές κατά την περίοδο των γιορτών. Περίπου το 25% των καταναλωτών παραλείπει τις εορταστικές προσφορές φέτος, ενώ το 39% καθυστερεί τις αγορές σε σύγκριση με πέρυσι.

Για το eCommerce, η απόπειρα της εταιρείας να ισορροπήσει τις προσιτές τιμές με την καινοτομία μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αφοσίωση πελατών. Σε ένα ανταγωνιστικό digital τοπίο, όπου η εμπειρία των πελατών είναι ψηλά στις προτεραιότητες, η επέκταση των online πωλήσεων και η εισαγωγή ευέλικτων λύσεων πληρωμών βοηθούν στην προσέγγιση νέου κοινού.

Ενώ η προσιτή τιμή παραμένει στο επίκεντρο, η IKEA εκσυγχρονίζει επίσης το επιχειρηματικό της μοντέλο με in-person εμπειρίες, καθώς ανοίγει μικρότερα καταστήματα στην πόλη, προσφέρει υπηρεσίες συναρμολόγησης επίπλων και δημιουργεί μια αγορά μεταχειρισμένων επίπλων peer-to-peer.

Θα έχει επιρροή το second-hand marketplace ΙΚΕΑ στην αγορά;
Η νέα πρωτοβουλία του ΙΚΕΑ φαίνεται ότι ήρθε για να κάνει αισθητή την παρουσία της, έτσι πιστεύουν οι ειδικοί.

Επιπλέον, η IKEA εισήγαγε νέες επιλογές πληρωμής για επιχειρηματίες μέσω της συνεργασίας της με την Slope, μια εταιρεία πληρωμών. Αυτές οι αλλαγές στοχεύουν στην προσέλκυση περισσότερων πελατών και στην προσαρμογή στις εξελισσόμενες αγοραστικές συνήθειες στο eCommerce.